Gå til innhold

serverer dere gjester mat ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Alle som sier de setter fram noe - har dere alltid noe i bakhånd? For det er jo ikke alle som har? Jeg har ikke noe jeg kan servere. Har kanskje en banan eller et eple, men ikke nøtter, kjeks, is eller kake.

Anonymkode: 183bc...839

Ja. Har alltid noe på lager. I fryseren har vi alltid enten boller/gjærbakst, kjeks eller frossen cookiedough som kan stekes mens gjestene er der. Og har som regel mørk sjokolade og slikt i skapet. 

Anonymkode: 89549...23e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Farfar og kjæresten kom på besøk, de kom for å hilse på datteren vår. 
det tar ca 30 minutter og kjøre ifra dem og hjem til oss. Det jeg ikke liker er at de ikke sier ifra når de kommer alt ifra morgen av til seint på kvelden. idag kom dem kl 13:00 og ble til kl 16:00 har ikke spurt om de skulle ha noe mat..men skulle hvis det hadde gått lengere, har servert kaffe+brus og noe kjekks. 

Mamma ringte og spurte hva vi hadde gjort idag i varmen, så fortalte jeg at vi fikk besøk og hun mente det var skammelig å ikke severe mat eller tilby, når man blir så lenge ...hva synes dere ? 

Anonymkode: 124a0...8b2

Nå spørs det litt på hvor ofte de er på besøk. Kommer de ofte?

Men jeg hadde laget middag til dem, eller laget til en god lunch. 

Du har hatt de på besøk i flere timer og ikke tilbudt noe som helst annet enn kaffe og kjeks? Det er egentlig å si til besøket at de skulle holdt seg unna. Det er ikke gjestfritt om du ønsket å være det. 

Anonymkode: 91fb3...3a8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har som regel noe kaffemat i fryseren i tilfelle overraskelsesbesøk. Det KAN hende at jeg har brukt det opp og glemt å kjøpe nytt. Men et eller annet å bite i klarer jeg alltids å oppdrive. Middag til overraskelsesbesøk kan jeg ikke love, men som regel har vi nok til flere. Men de jeg kjenner har forståelse for at folk ikke har uendelig med mat hjemme når de bare tropper opp uten å gi beskjed, og så har de gjerne med noe snacks selv også 😀 Aldri opplevd at noen går sultne fra et besøk hverken fra oss eller når vi er på besøk hos venner/familie

Anonymkode: a660d...eec

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå spørs det litt på hvor ofte de er på besøk. Kommer de ofte?

Men jeg hadde laget middag til dem, eller laget til en god lunch. 

Du har hatt de på besøk i flere timer og ikke tilbudt noe som helst annet enn kaffe og kjeks? Det er egentlig å si til besøket at de skulle holdt seg unna. Det er ikke gjestfritt om du ønsket å være det. 

Anonymkode: 91fb3...3a8

De var der 13-16, kjeks og kaffe er helt topp. De kan ikke forvente noe annet når de kommer etter lunch og drar før middag.

Anonymkode: f953f...9fb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at om en skal komme på middagsbesøk, så må en gi beskjed på forhånd så en kan gjøre nødvendige forberedelser og innkjøp. Ikke alle har en magisk komfyr i huset.

Anonymkode: a660d...eec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg serverer noe til gjester ja. Minimum kaffe og noe å bite i. Har som regel noe bakverk i fryseren eller iallfall kjeks eller lignende. 
Å ikke tilby gjester noe på flere timer er skammelig ja. 

Anonymkode: e5b17...285

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...