AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #1 Skrevet 27. juni 2021 Farfar og kjæresten kom på besøk, de kom for å hilse på datteren vår. det tar ca 30 minutter og kjøre ifra dem og hjem til oss. Det jeg ikke liker er at de ikke sier ifra når de kommer alt ifra morgen av til seint på kvelden. idag kom dem kl 13:00 og ble til kl 16:00 har ikke spurt om de skulle ha noe mat..men skulle hvis det hadde gått lengere, har servert kaffe+brus og noe kjekks. Mamma ringte og spurte hva vi hadde gjort idag i varmen, så fortalte jeg at vi fikk besøk og hun mente det var skammelig å ikke severe mat eller tilby, når man blir så lenge ...hva synes dere ? Anonymkode: 124a0...8b2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #2 Skrevet 27. juni 2021 Med unntak av barn som er på besøk, er måltid avtalt på forhånd 99% av gangene Anonymkode: 34632...b0b 9
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #3 Skrevet 27. juni 2021 Enig med mamma Anonymkode: 8af6a...499 17
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #4 Skrevet 27. juni 2021 Tre timer? Hadde helt klart gitt dem både mat og drikke. Anonymkode: fc4fd...04f 13
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. juni 2021 #5 Skrevet 27. juni 2021 Om det er spontan besøk nei. Om det er avtalt besøk ja.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #6 Skrevet 27. juni 2021 Enig med din mor. Når noen kommer på besøk, serverer vi alltid noe. Frukt, is, brødskive med pålegg, vaffler, hva som helst man kan lage kjapt egentlig. Kommer an på tidspunkt og hvem det er (hva de tåler. Dumt med is til bestefar med diabetes). Anonymkode: b8b8d...262 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #7 Skrevet 27. juni 2021 Athena79 skrev (1 minutt siden): Om det er spontan besøk nei. Om det er avtalt besøk ja. Dette var spontan besøk, hadde ingenting klart og skulle reise bort. Vi endte opp med pizza ifra pizza bakeren, men det er noe besteforeldrene ikke spiser. Anonymkode: 124a0...8b2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #8 Skrevet 27. juni 2021 Jeg hadde ikke giddet å diske opp med mat for tre timer så lenge besøket ikke er avtalt og i middagstid. Det er unødvendig. Men, jeg hadde servert et eller annet lettvint spiselig, som for eks. kjeks, is, kake, vafler etc. Og selvsagt kaffe og drikke. Ikke noe mer. Anonymkode: 59664...ffb 7
Gjest laPistola Skrevet 27. juni 2021 #9 Skrevet 27. juni 2021 Kan ikke forvente og få mat på spontantbesøk, dere har jo heller ikke fått mulighet til og handle inn. Hadde vært noe annet om dere hadde invitert eller det var planlagt. Tenker kjeks holder greit for 3 timer.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. juni 2021 #10 Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette var spontan besøk, hadde ingenting klart og skulle reise bort. Vi endte opp med pizza ifra pizza bakeren, men det er noe besteforeldrene ikke spiser. Anonymkode: 124a0...8b2 Da er det selvsagt greit, kan ikke forvente mat på spontan besøk.
reiseglad Skrevet 27. juni 2021 #11 Skrevet 27. juni 2021 Det var litt snålt å ikke servere verken tørt eller vått. Jeg ville laget om ikke annet enn sein lunsj, med brødskiver med kokte egg eller en salat med litt godt i. Evt stekt vafler. 7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #12 Skrevet 27. juni 2021 Vi er pakistanere, er full fest hver gang noen kommer på besøk. Anonymkode: 67d72...fea 11
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #13 Skrevet 27. juni 2021 Kommer det noen i ett-tida ville jeg spurt om det er lenge siden de hadde spist. Spesielt når de har halvtimes kjørevei. Til uformelt, stikke-innom besøk ville det blitt brødmat på kjøkkenet, med det vi måtte ha av pålegg. Kanskje kokt egg. Vi har veldig koselig kjøkken, så blir oftest til at vi sitter der når folk stikker innom uansett Anonymkode: a6997...50c 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #14 Skrevet 28. juni 2021 Hadde dere besøk fra 13-16, og de fikk ikke engang servert kaffe eller noe å drikke? Skulle tro dere forsøkte å få dem til å ikke skulle føle seg velkomne. Anonymkode: 42466...812 7
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #16 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Enig med din mor. Når noen kommer på besøk, serverer vi alltid noe. Frukt, is, brødskive med pålegg, vaffler, hva som helst man kan lage kjapt egentlig. Kommer an på tidspunkt og hvem det er (hva de tåler. Dumt med is til bestefar med diabetes). Anonymkode: b8b8d...262 reiseglad skrev (6 timer siden): Det var litt snålt å ikke servere verken tørt eller vått. Jeg ville laget om ikke annet enn sein lunsj, med brødskiver med kokte egg eller en salat med litt godt i. Evt stekt vafler. AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hadde dere besøk fra 13-16, og de fikk ikke engang servert kaffe eller noe å drikke? Skulle tro dere forsøkte å få dem til å ikke skulle føle seg velkomne. Anonymkode: 42466...812 De serverte jo kaffe, brus og kjeks. til ts: hadde de avtalt på forhånd hadde jeg vært enig ned moren din, men til et spontant besøk på en søndag tenker jeg det holder med noe og drikke og litt kjeks, spesielt om dere ikke hadde tenkt å være hjemme selv en gang. Hadde jeg blitt sulten og måtte ha mat i perioden de var der hadde jeg selvfølgelig tilbudt det samme til gjestene. Anonymkode: c2487...bb3 6
Mannjessheim1984 Skrevet 28. juni 2021 #17 Skrevet 28. juni 2021 Er ikke dagligdags å få besøk, så om noen kommer varter vi opp med pizza og brus. Enkelt og greit. Alle får mat i magen og det blir god stemning. De kan komme alle dager hele året, de får det samme her. Har pizzabule i nærheten. Funker som bare det. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #18 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De serverte jo kaffe, brus og kjeks. Nei, hun skriver at hvis de hadde blitt lenger hadde hun servert... Anonymkode: fc4fd...04f 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #19 Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei, hun skriver at hvis de hadde blitt lenger hadde hun servert... Anonymkode: fc4fd...04f Da forstår vi innlegget ulikt «har servert...». TS: Helt ok m bruks, kaffe og kjeks, selv om jeg nok ville tilbudt noe mer. Å ikke servere noe overhodet, tenker jeg ville vært lite gjestfritt. Anonymkode: b91b4...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #20 Skrevet 28. juni 2021 Hvis ingenting ble servert imellom 13-16 så er jo det pussig og lite gjestfritt. Alltid tilby noe som te, kaffe, vann, kjeks, frukt. Hvis det passer for dere, så spør om de vil spise middag hos dere. Hvis dere skulle reise bort og derfor trippet litt, så er det jo bedre å si det. "Hei, er det dere som kommer en tur. Nå er vi faktisk på vei ut, men vi kan dra om en halvtime så dere får være litt med barnebarnet". Anonymkode: 68572...a77 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå