Gå til innhold

«Hoppe av i svingen» på fruktbare dager.. erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som har hoppet av i svingen å blitt gravide/unngått graviditet.. hvordan gjorde dere det under de fruktbare dagene?(bruker Flo-appen). 
vi er i 30-åra, utdanna og har egen bolig å Vi vil gjerne ha barn så er ikke krise, men tar det heelt rolig nå i starten for å venne oss til «prøvingen»/at vi ikke bruker prev. Orker ikke stresse med å ta el.test osv enda. Men så nå at vi altså har «hoppet av» 2-3 dager før el. Samb. trakk seg ut flere min før utløsning, men skjønner jo at det ikke er noen sikkerhet i det😂 Noen som har «slurvet» på samme måte og blitt gravide?

Anonymkode: 3786c...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om dere ønsker barn, hvorfor hopper han av i svingen da?

Anonymkode: fa027...f8c

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om dere ønsker barn, hvorfor hopper han av i svingen da?

Hei du, vi venter til høsten før vi setter inn støtet for fullt da vi ikke orker å stresse med det nå i sommerferien av diverse grunnet. Bare spør om det er noe annet du lurer på omkring oss og vårt liv😊🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei du, vi venter til høsten før vi setter inn støtet for fullt da vi ikke orker å stresse med det nå i sommerferien av diverse grunnet. Bare spør om det er noe annet du lurer på omkring oss og vårt liv😊🙌🏼

Ingen behov for å være spydig, frøken, forsto ikke hvorfor han hoppet av i svingen når dere uansett ønsket barn.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som om du ønsker det her og nå. Han ikke. 

Hvorfor heller ikke bli enige om når dere skal prøve, og bruke sikker prevensjon frem til det? 

Anonymkode: ea3f9...121

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har blitt gravid av det og kjenner flere andre med samme erfaring. Ikke særlig trygt med andre ord! Men jeg syns det var en fin overgang fra å bruke prevensjon, føles jo helt sprøtt å plutselig være helt ubeskytta selv om det ikke er helt krise å bli gravid 😅

Anonymkode: d3027...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Høres ut som om du ønsker det her og nå. Han ikke. 

Hvorfor heller ikke bli enige om når dere skal prøve, og bruke sikker prevensjon frem til det? 

Fordi jeg har feks har neste el. mens vi er på telttur med svigers ;). Å jeg ikke vil ha pulebonansa den perioden. Derfor har vi satt prøvestart til sept, men skjer det så skjer det. Men beklager at jeg spurte, dere klarer jo ikke forholde dere til spm engang, men må vende å vri og lage drama😂 KG i sitt nøtteskall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har blitt gravid av det og kjenner flere andre med samme erfaring. Ikke særlig trygt med andre ord! Men jeg syns det var en fin overgang fra å bruke prevensjon, føles jo helt sprøtt å plutselig være helt ubeskytta selv om det ikke er helt krise å bli gravid 😅

Takk for skikkelig svar😊 ja, skjønner tankene dine😊 Er litt sånn vi og tenker, for å få en smidig overgang. Vil ikke at samleie plutselig kun skal handle om el å «riktige dager», det virker så usexy! Samtidig som vi ikke orker å tenke at vi er «prøvere» når vi ferierer med familie nå i sommer.  Vi går ikke inn for det nå, men gidder samtidig ikke være forsiktig. Vi får heller ta det som en hyggelig bonus om det faktisk skulle føre til noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for skikkelig svar😊 ja, skjønner tankene dine😊 Er litt sånn vi og tenker, for å få en smidig overgang. Vil ikke at samleie plutselig kun skal handle om el å «riktige dager», det virker så usexy! Samtidig som vi ikke orker å tenke at vi er «prøvere» når vi ferierer med familie nå i sommer.  Vi går ikke inn for det nå, men gidder samtidig ikke være forsiktig. Vi får heller ta det som en hyggelig bonus om det faktisk skulle føre til noe!

Men da kan dere jo bare pule uten å hoppe av i svingen?

Skjønner ikke helt greia, men skjønner at du av en eller annen grunn blir dritforbanna når noen lurer på dette, så kan heller svarer på spm: Kjenner/har hørt om mange "hoppe av i svingen"-unger.

Men jeg kjenner nok enda flere som ble skapt ved utløsning inni skjeden.

Anonymkode: c574f...0cd

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi jeg har feks har neste el. mens vi er på telttur med svigers ;). Å jeg ikke vil ha pulebonansa den perioden. Derfor har vi satt prøvestart til sept, men skjer det så skjer det. Men beklager at jeg spurte, dere klarer jo ikke forholde dere til spm engang, men må vende å vri og lage drama😂 KG i sitt nøtteskall

Har jo vært prøver selv, derfor jeg er her. Det er fullt mulig å gjøre det uten "pulebonansa" eller testing. Har man et normalt samliv uten prevensjon er det mer enn nok. 

Jeg har aldri forstått dette med at man "egentlig" ikke prøver, men skjer det så skjer det. Det er ett eller annet veldig barnslig over det. 

Man prøver, og ønsker seg barn. Eller man bruker prevensjon, og unngår det. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ingen behov for å være spydig, frøken, forsto ikke hvorfor han hoppet av i svingen når dere uansett ønsket barn.

Hvorfor vi velger å løse det slik må nesten være opp til oss, å det er virkelig ikke av relevans hvorvidt du forstår det eller ei, tenker jeg da😊 Hvordan man vil gjøre det i overganger må nesten være opp til det paret det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har jo vært prøver selv, derfor jeg er her. Det er fullt mulig å gjøre det uten "pulebonansa" eller testing. Har man et normalt samliv uten prevensjon er det mer enn nok. 

Jeg har aldri forstått dette med at man "egentlig" ikke prøver, men skjer det så skjer det. Det er ett eller annet veldig barnslig over det. 

Da er vi litt barnslige da🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor vi velger å løse det slik må nesten være opp til oss, å det er virkelig ikke av relevans hvorvidt du forstår det eller ei, tenker jeg da😊 Hvordan man vil gjøre det i overganger må nesten være opp til det paret det gjelder.

Hvordan tror du prøvere er egentlig? At de har sex flere ganger for dagen?

Da vi prøvde hadde vi sex når vi hadde lyst, så simpelt som det. Må ikke være noe pulebonanza som du kaller det.

Om dere har sex når dere er på ferie med foreldrene til samboeren din, så spiller det vel nok niks rolle om han hopper av i svingen eller ikke?

For å få ordentlige og hyggelige svar, burde du starte å være hyggelig selv og ikke lage drama fordi andre lurer på noe du skriver på et diskusjonsforum. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er ikke enig. Vi brukte prevensjon for å unngå barn da vi ikke ønsket det, så gikk vi over til å ikke bruke prevensjon men hoppe av i svingen som en overgang - da det kan være lurt å slutte med prevensjon en god stund før man egentlig ønsker å bli gravid. Denne perioden var det ikke krise å bli gravid (heldigvis, ble gravid ganske fort!) 

Å gå fra å ha vært livredd for å bli gravid i 15 år til å plutselig ha sex uten prevensjon var helt sprøtt for min del, og vi måtte ta det litt gradvis og ikke gå helt inn for prøvingen med en gang. 

Folk er forskjellige, og gjør det som passer best for seg tenker jeg. Ikke noe barnslig med det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og min kjæreste har brukt hoppe av i svingen i hele vårt forhold, som nå går på 5 år. Vi har ikke planer om å bli gravide og bruker dette som prevensjons metode, da jeg ikke tåler hormonell prevensjon bra. Han mener han har full kontroll og med tiden har jeg begynt og stole veldig på det da vi aldri har blitt gravide. Han er en av dem som ikke får pre cum i tillegg (aldri mekret noe til det heller). Men selvfølgelig man vet jo alltid om man bruker denne metoden at det alltid er en liten sjanse. For min del føler jeg meg veldig sikker på denne metoden, samme med min partner. Men i verste tilfelle om jeg skulle blitt gravid så hadde jeg heller ikke tatt abort, ønsker barn i senere tidspunkt uansett😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja er nok i det lange løp ikke det sikreste, men blir litt fasinert også på ett eller anna vis om at noen blir gravide kjapt og andre ikke, selv om det er fruktbare dager. Tror det kommer nye ann på mannens evne til å trekke seg ut i god tid. Har i tillegg lest at i prinsippet om mannen gjør det helt riktig så sier leger at det faktisk kan være en ganske sikker metode (om mannen da kjenner sin egen kropp bra og har kontroll) men selvfølgelig hadde jeg vært livredd for å bli gravid hadde jeg heller ikke tatt dette som en sjanse. Men for min del begynner jeg nesten å lure andre veien, om jeg kan bli lett gravid siden det ikke har skjedd🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stlm skrev (18 minutter siden):

Hehe ja er nok i det lange løp ikke det sikreste, men blir litt fasinert også på ett eller anna vis om at noen blir gravide kjapt og andre ikke, selv om det er fruktbare dager. Tror det kommer nye ann på mannens evne til å trekke seg ut i god tid. Har i tillegg lest at i prinsippet om mannen gjør det helt riktig så sier leger at det faktisk kan være en ganske sikker metode (om mannen da kjenner sin egen kropp bra og har kontroll) men selvfølgelig hadde jeg vært livredd for å bli gravid hadde jeg heller ikke tatt dette som en sjanse. Men for min del begynner jeg nesten å lure andre veien, om jeg kan bli lett gravid siden det ikke har skjedd🤔

Det har jeg også lest, men min egen erfaring og flere jeg kjenner viser likevel at det ikke er så sikkert. Kanskje vi får skylde på at mennene har dårlig kontroll? 🤷🏻‍♀️😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte å hoppe av i svingen som prevensjon i et års tid. Da var vi i samme situasjon som dere - det hadde ikke vært krise å få et barn til, men ideelt sett ville vi vente ltt . Så ble jeg gravid første gangen vi hadde sex uten at han trakk seg ut 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! En liten bølle er hjertelig velkommen om det skulle bli sånn, men jeg vil helst vente til høsten😅 Virker som sjansen er minimal da, vi får heller være forsiktig de neste syklusene🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...