Snuppelur1 Skrevet 27. juni 2021 #1 Del Skrevet 27. juni 2021 Har hørt "regelen" om sex annenhver dag, men gjelder det hele syklusen? Altså fra menstruasjon er ferdig til ny mens/positiv test? Syns det er vanskelig å vite når vi kan roe litt ned, og gå over til sex utelukkende fordi vi har lyst og ikke med mulighet for graviditet hengende over oss. Er så redd for å droppe det en dag, og så var det dagen der gullegget skulle settes😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #2 Del Skrevet 27. juni 2021 Vi har akkurat begynt å prøve, og har hatt sex annenhver dag ca en uke før da jeg tror jeg har eggløsning og et par dager etter. Bortsett fra akkurat den dagen jeg tror eggløsningen var. Da hadde vi den dagen og dagen etter i tillegg. jeg bruker bare Fitbit appen da, og har vært av prevensjon 3-4 mnd bare. Så er usikker på om EL beregningen stemmer. Anonymkode: 1337c...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #3 Del Skrevet 27. juni 2021 Fra mens til mens er i alle fall ikke nødvendig. Det er bare i ca fem dager i løpet av en syklus man er fruktbar. Dagene opp mot eggløsning (fordi sædceller kan overleve inne i deg i flere dager), selve eggløsningsdagen og dagen etter (egget lever ca et døgn etter at det slipper om det ikke blir befruktet). Jeg får veldig tydelig eggløsningsslim i dagene opp mot eggløsning, så vi passer på å ha sex 2-3 ganger i løpet av den perioden, og da vet jeg at vi burde treffe. Om du er usikker på når du har eggløsning, så fins det både apper du kan logge symptomer i, eggløsningstester, og du kan måle basaltemperaturen over tid for å se når egget slipper (se de diverse tempe-trådene her inne). Anonymkode: 2d9c1...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelur1 Skrevet 27. juni 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har akkurat begynt å prøve, og har hatt sex annenhver dag ca en uke før da jeg tror jeg har eggløsning og et par dager etter. Bortsett fra akkurat den dagen jeg tror eggløsningen var. Da hadde vi den dagen og dagen etter i tillegg. jeg bruker bare Fitbit appen da, og har vært av prevensjon 3-4 mnd bare. Så er usikker på om EL beregningen stemmer. Anonymkode: 1337c...865 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fra mens til mens er i alle fall ikke nødvendig. Det er bare i ca fem dager i løpet av en syklus man er fruktbar. Dagene opp mot eggløsning (fordi sædceller kan overleve inne i deg i flere dager), selve eggløsningsdagen og dagen etter (egget lever ca et døgn etter at det slipper om det ikke blir befruktet). Jeg får veldig tydelig eggløsningsslim i dagene opp mot eggløsning, så vi passer på å ha sex 2-3 ganger i løpet av den perioden, og da vet jeg at vi burde treffe. Om du er usikker på når du har eggløsning, så fins det både apper du kan logge symptomer i, eggløsningstester, og du kan måle basaltemperaturen over tid for å se når egget slipper (se de diverse tempe-trådene her inne). Anonymkode: 2d9c1...bc5 Takk for svar og erfaringer! Jeg bruker eggløsningstester og logger i PreMom, så føler meg rimelig sikker på når eggløsning er utifra resultatene på eggløsningstestene. Denne syklusen hadde jeg positiv test i 2/3 dager, og vi la inn aksjer annenhver dag i uken før og tre dager på rad fra andre dag med positiv test og frem til negativ test. Deretter annenhver dag i noen dager til.. Da skal vi vel ha truffet på dagene i hvertfall..? Får håpe at det satt denne gangen, er kun i andre ordentlige prøveperiode men brukte nesten et år på å i det hele tatt få eggløsning etter p-pille slutt så føler det er lenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. juni 2021 #5 Del Skrevet 28. juni 2021 Vi syns sex ca. annenhver dag hele syklusen igjennom var det beste. Rett og slett fordi da ble det ikke fokus på det akkurat rundt EL. Liten forskjell på tiden rett etter mens, rundt EL og i dpo-land. Noe som gjorde oss avslappet, og aldri følte på pliktsex. Men skal sies at jeg likevel ble ekstra ivrig rundt EL, så det var oftere at det ble noen dager på rad akkurat da. Men ikke på bekostning av ellers i syklusen... jevnt over annenhver dag hele igjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå