AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #1 Del Skrevet 27. juni 2021 Hei. Jeg veier det samme som jeg gjorde før jeg ble gravid (57 kg, 174 cm). Men, jeg ser dvaskere ut på en måte, litt mer sideflesk enn jeg er vant til, ikke helt flat mage osv. Hva er grunnen til det? Kan det være at jeg veier det samme fordi jeg har litt mindre muskler nå, og litt mer fett? Jeg er nok ikke like aktiv som jeg var før jeg fikk barn, rett og slett fordi det blir mer dødtid nå hvor jeg ikke kommer meg ut på trening eller tur. Men jeg er fremdeles ganske aktiv. Eller kan det ha med kosthold å gjøre? Eller er det rett og slett sånn at hvis jeg vil ha lik kropp som tidligere må jeg veie enda mindre? (Litt skeptisk til akkurat det, da jeg allerede veier litt lite kanskje.) Jeg har forøvrig ikke løs hud som "lurer" meg. Anonymkode: 70b78...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #2 Del Skrevet 27. juni 2021 Du har nok sikkert gått opp i fettprosent, bare. Graviditet går ganske hardt utover muskelmassen. Selv om man trener og er aktiv under hele graviditeten vil de fleste miste en del muskler, så om man veier det samme etterpå vil nok forholdet mellom fett og muskler i kroppen være endret. Med din BMI på nedre område av normalvekt vil jeg ikke anbefale deg å gå ned i vekt, men du kan jo fortsatt bygge muskler gjennom å trene styrke. Anonymkode: b0f85...d5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #3 Del Skrevet 28. juni 2021 Hvor lenge siden fødsel da? Har du fått sjekket magemusklene? Flat mage handler ikke bare om fettprosenten, men også muskulaturen inni der som er blitt veldig strukket i svangerskapet. Anonymkode: 5a2eb...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #4 Del Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor lenge siden fødsel da? Har du fått sjekket magemusklene? Flat mage handler ikke bare om fettprosenten, men også muskulaturen inni der som er blitt veldig strukket i svangerskapet. Anonymkode: 5a2eb...022 Der er 1.5 år siden 😅 Har ikke sjekket magemusklene, vet ikke hvordan man gjør det. Men har ikke spesielt stor mage altså, tror egentlig alt er i orden. Men hvis jeg har mindre muskelmasse og litt mer fett så gir jo det meg et svar på hvordan jeg kan se litt annerledes ut og samtidig veie det samme. Jeg får legge meg litt i hardtrening tenker jeg 😃 Anonymkode: 70b78...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2021 #5 Del Skrevet 28. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 27.6.2021 den 17.25): Du har nok sikkert gått opp i fettprosent, bare. Graviditet går ganske hardt utover muskelmassen. Selv om man trener og er aktiv under hele graviditeten vil de fleste miste en del muskler, så om man veier det samme etterpå vil nok forholdet mellom fett og muskler i kroppen være endret. Med din BMI på nedre område av normalvekt vil jeg ikke anbefale deg å gå ned i vekt, men du kan jo fortsatt bygge muskler gjennom å trene styrke. Anonymkode: b0f85...d5a Takk, jeg skal forsøke å bygge mer muskler. Liker godt å trene, men kostholdet er mer stress, har lite matlyst så ender gjerne opp med å erstatte et måltid med en sjokolade 🙊 Anonymkode: 70b78...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #6 Del Skrevet 1. juli 2021 Jeg var nøyaktig samme. Det hjalp når jeg begynte å trene regelmessig igjen, så jeg tror det bare var at jeg hadde mindre muskler og mer fett. Anonymkode: c1364...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå