Gå til innhold

Hvilke endringer må jeg gjøre for å strikke denne på rundpinne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vil så gjerne strikke en genser men er helt avhengig av en enkel oppskrift og denne er det nærmeste jeg kommer enkel nok 😅 Men den inkluderer settpinner. Kan jeg følge denne oppskriften på rundpinner også? Blir fellingen veldig annerledes da?

Tusen takk om du tar deg tid til å se 😊

https://tusenideer.no/enkel-genser/

Anonymkode: 9edc5...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du klarer dette kjempefint - selv med rundpinner. For egentlig er en rundpinne bare to settpinner med en vaier på deling. Legg opp maskene du skal ha for din størrelse på rundpinnen, snu pinnen, og strikk i vei til du kommer til enden av pinnen. Vend pinnen og strikk videre. Og slik gjør du det til til du er ferdig. 

Du skriver at du vil strikke en enkel genser. Oppskriften du har lagt ved er riktignok veldig enkel, men jeg tror ikke den vil sitte bra på kroppen. Den mangler bl.a. fellinger til hals, mål (XS, S, M, osv, sier ingenting om bredden på plagget), og ikke minst mangler den strikkefasthet - som kanskje er noe av det viktigste i strikkefaget. I tillegg må du sy sammen delene, og det kan være knotete hvis man gjør det for første gang. 

Det er en del habile strikkere og strikkerinner her på KG, og hvis du forklarer litt nærmere hva du er på jakt etter, evt. legger ved et bilde eller to av hva du er på jakt etter, så finner man sannsynligvis noe som stemmer overens med det du er på jakt etter og samtidig er relativt enkelt å strikke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... Jeg synes ikke den genseren høres spesielt enkel ut.. Spesielt ikke siden den må sys sammen, for det er noe ordentlig herk. Ikke er det bilder av den ferdige genseren i oppskriften heller, det er jo en smule merkelig🧐

Jeg ville heller gått for en ensfarget genser med rundfelling. Da trenger du bare å sy (maske sammen) under ermene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også gått for novice genser av petiteknit. Den er skrevet med vanlig ord uten forkortelser og du finner videoer på absolutt alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det der må være den dårligste strikkeoppskriften jeg har sett. Hvor er bildet? Hvor er diagrammet? Hva slags garn skal egentlig brukes?

nei, gå heller til petiteknit. Til og med garnstudio har bedre oppskrifter enn dette.

Anonymkode: f2931...e95

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...