AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #1 Del Skrevet 26. juni 2021 Det slår aldri feil. Når jeg og samboer har samleie og han kommer inni meg, får jeg til slutt bakteriell vaginose. Når vi ikke prøver å få barn, er jo det lett å unngå, men nå prøver vi jo, og da kan man ikke droppe den biten. Og nå er den "gode gamle" lukta av reketråler tilbake. I tillegg må jeg skifte undertøy flere ganger daglig pga store mengder stinkende utflod. Det gir meg ikke akkurat økt sexlyst, og det er sjenerende. Jeg er redd folk lukter det, for jeg kjenner det godt selv. Jeg vet at jeg kan gå til legen og på det behandlet, men noen som har samme problem og kanskje forebyggende tips, så det ikke kommer tilbake etter behandling? Eller må jeg regne med at det blir sånn nå framover? Og kan det gjøre det vanskeligere å bli gravid, tror dere? (Jeg spyler aldri vann inni der, det vet jeg at jeg ikke skal, men vasker underlivet som normalt, uten såpe, og jeg vet det ikke er sopp). Anonymkode: e8440...be5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 26. juni 2021 #2 Del Skrevet 26. juni 2021 Er du sikker på det ikke er sopp ? Blir utfloden klumpete ? Hvis ikke; KAN det være klamydia? Den lukter ille. Ellers pleier det normalt ikke lukte sånn veldig. Tror man kan kjøpe klamydiatest på apotek. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #3 Del Skrevet 26. juni 2021 Laura80 skrev (4 minutter siden): Er du sikker på det ikke er sopp ? Blir utfloden klumpete ? Hvis ikke; KAN det være klamydia? Den lukter ille. Ellers pleier det normalt ikke lukte sånn veldig. Tror man kan kjøpe klamydiatest på apotek. Ja, jeg er sikker....det er stor forskjell påsoppinfeksjon og bv, i alle fall hos meg: Sopp: intens kløe, lite lukt, cottage cheese-aktig utflod Bakteriell vaginose: ingen kløe, masse tynn, stinkende utflod. Det er ikke helt riktig at BV ikke pleier å lukte. Det gjør det hos meg i alle fall. Har fått det påvist flere ganger før.😐 har aldri hørt om at noen får stinkende utflod av klamydia, men mulig det skjer hos noen. Anonymkode: e8440...be5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 26. juni 2021 #4 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ja, jeg er sikker....det er stor forskjell påsoppinfeksjon og bv, i alle fall hos meg: Sopp: intens kløe, lite lukt, cottage cheese-aktig utflod Bakteriell vaginose: ingen kløe, masse tynn, stinkende utflod. Det er ikke helt riktig at BV ikke pleier å lukte. Det gjør det hos meg i alle fall. Har fått det påvist flere ganger før.😐 har aldri hørt om at noen får stinkende utflod av klamydia, men mulig det skjer hos noen. Anonymkode: e8440...be5 Jeg hadde klamydia da jeg var 20 år, var dum og hadde et one night stand med en fyr fra byen. Det gikk en stund før jeg merket noe og trodde selv jeg hadde fått bv. Husker jeg kjøpte noen piller(?) på apoteket for å føre i skjeden pga masse utflod som luktet litt. Det ble liksom aldri bedre og utfloden og den intense lukten er noe jeg enda, etter 20 år kan minnes. Pinlig syntes jeg det var. Hos meg endte det med at jeg dro til lege for hjelp mot bv men fikk påvist klamydia. Husker jeg skammet meg så utrolig mye da, men fikk medisin fra lege og ble kvitt det. Har ikke hatt noe siden og har også fått 2 barn etterpå, med mannen min. derfor jeg tenkte på det med lukten fordi jeg fikk minner tilbake til den tiden. men kan jo bare være bv også da selvfølgelig. Ville nok oppsøkt lege likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #5 Del Skrevet 26. juni 2021 jeg hadde det og da fikk jeg tablett på resept av legen. merket bedring raskt. etter kuren skulle jeg ta en ukentlig en periode. fikk det ikke tilbake. Ellers brukte jeg en krem uten resept som jeg sprøytet inn. funket sånn tålig, men ingenting sammenlignet med tabletten. https://www.farmasiet.no/catalog/intim-og-underliv/overgangsalder/multi-gyn-liquigel-301,5002012/?gclid=EAIaIQobChMIo8zO4-G18QIVDtayCh3ylAp4EAQYAiABEgIHEvD_BwE Anonymkode: 6e765...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #6 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg hadde det og da fikk jeg tablett på resept av legen. merket bedring raskt. etter kuren skulle jeg ta en ukentlig en periode. fikk det ikke tilbake. Ellers brukte jeg en krem uten resept som jeg sprøytet inn. funket sånn tålig, men ingenting sammenlignet med tabletten. https://www.farmasiet.no/catalog/intim-og-underliv/overgangsalder/multi-gyn-liquigel-301,5002012/?gclid=EAIaIQobChMIo8zO4-G18QIVDtayCh3ylAp4EAQYAiABEgIHEvD_BwE Anonymkode: 6e765...284 meg over - tabletten var til å svelge. husker ikke navnet. kur med en gang daglig x dager, deretter en gang i uken. Anonymkode: 6e765...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #7 Del Skrevet 26. juni 2021 Jeg må ha formulert meg litt uklart. Jeg lurer ikke på: Hvordan man behandler bv eller om jeg skal oppsøke lege. Jeg skal oppsøke lege. Jeg lurer heller ikke på om det egentlig kan være sopp eller klamydia. Jeg lurer på: Har noen andre slitt med gjentagende bv og har tips om hvordan man kan forebygge nye infeksjoner?😊😊 Anonymkode: e8440...be5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #8 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det slår aldri feil. Når jeg og samboer har samleie og han kommer inni meg, får jeg til slutt bakteriell vaginose. Når vi ikke prøver å få barn, er jo det lett å unngå, men nå prøver vi jo, og da kan man ikke droppe den biten. Og nå er den "gode gamle" lukta av reketråler tilbake. I tillegg må jeg skifte undertøy flere ganger daglig pga store mengder stinkende utflod. Det gir meg ikke akkurat økt sexlyst, og det er sjenerende. Jeg er redd folk lukter det, for jeg kjenner det godt selv. Jeg vet at jeg kan gå til legen og på det behandlet, men noen som har samme problem og kanskje forebyggende tips, så det ikke kommer tilbake etter behandling? Eller må jeg regne med at det blir sånn nå framover? Og kan det gjøre det vanskeligere å bli gravid, tror dere? (Jeg spyler aldri vann inni der, det vet jeg at jeg ikke skal, men vasker underlivet som normalt, uten såpe, og jeg vet det ikke er sopp). Anonymkode: e8440...be5 Du burde endre intim hygiene, altså hva du vasker deg med der nede, kanskje det kan hjelpe. Finnes også melkesyrebakterie kapsler man fører inn i kjeden som skal balansere floraen der. De har mange god nytte av. Også visse type matvarer man spiser ofte kan være må på å gjøre at du er lettere utsatt for BV enn andre, anbefaler at du leser litt på google. Håper det ordner seg jeg selv slet med BV mange år, og det var et helvete, men til slutt hjalp endring av diett meg pluss en kur på oliven ekstrakt meg. Jeg hadde på og av med BV og sopp i 8 år. Nå har jeg vært fri for alt i 5 år etter tiltakene jeg gjorde og det er så deilig!! Anonymkode: a3e37...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #9 Del Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg må ha formulert meg litt uklart. Jeg lurer ikke på: Hvordan man behandler bv eller om jeg skal oppsøke lege. Jeg skal oppsøke lege. Jeg lurer heller ikke på om det egentlig kan være sopp eller klamydia. Jeg lurer på: Har noen andre slitt med gjentagende bv og har tips om hvordan man kan forebygge nye infeksjoner?😊😊 Anonymkode: e8440...be5 mitt svar om tablett kan også ses på som forebygger - de ukentlige tablettene holdt nede floraen. Ellers så reagerer jeg på tøy mykner. når jeg sluttet å bruke det så ble det med en gang bedre 😊 Anonymkode: 6e765...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #10 Del Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du burde endre intim hygiene, altså hva du vasker deg med der nede, kanskje det kan hjelpe. Finnes også melkesyrebakterie kapsler man fører inn i kjeden som skal balansere floraen der. De har mange god nytte av. Også visse type matvarer man spiser ofte kan være må på å gjøre at du er lettere utsatt for BV enn andre, anbefaler at du leser litt på google. Håper det ordner seg jeg selv slet med BV mange år, og det var et helvete, men til slutt hjalp endring av diett meg pluss en kur på oliven ekstrakt meg. Jeg hadde på og av med BV og sopp i 8 år. Nå har jeg vært fri for alt i 5 år etter tiltakene jeg gjorde og det er så deilig!! Anonymkode: a3e37...6c0 Takk for svar! Jeg vasker meg ikke med annet enn vann der nede, så den er i boks. Prøvde melkesyrebakteriekapsler, den funket så lenge jeg brukte dem, men då var det tilbake, og det blir dyrt... Jeg tror nok ikke en spesialdiett er noe for meg (så lenge den ikke er evidensbasert), men skal se litt på om det kan være noen matvarer som framkaller det. 😊 Anonymkode: e8440...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #11 Del Skrevet 27. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): mitt svar om tablett kan også ses på som forebygger - de ukentlige tablettene holdt nede floraen. Ellers så reagerer jeg på tøy mykner. når jeg sluttet å bruke det så ble det med en gang bedre 😊 Anonymkode: 6e765...284 Tøymykner, faktisk! Det skal jeg sjekke ut. 😊 Anonymkode: e8440...be5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #12 Del Skrevet 27. juni 2021 Jeg fikk BV av enkelte partnere tidligere, men ikke av min mann. Har lest en gang at noen «tåler» man bedre enn andre? Det er noen år siden jeg leste dette. At man har forskjellig miljø og noen matcher man bedre med enn andre.. Anonymkode: 9ff7a...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #13 Del Skrevet 27. juni 2021 Laura80 skrev (16 timer siden): Er du sikker på det ikke er sopp ? Blir utfloden klumpete ? Hvis ikke; KAN det være klamydia? Den lukter ille. Ellers pleier det normalt ikke lukte sånn veldig. Tror man kan kjøpe klamydiatest på apotek. Sopp i underlivet har ikke lukt. Har ellers aldri hatt kjønnssykdommer. Anonymkode: 903ac...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2021 #14 Del Skrevet 27. juni 2021 Jeg ville tatt opp problemet med legen. Det er ikke ukjent at sæd kan føre til problemer i vagina, men det finnes hjelp. Men vet ikke hvordan de evt. vil virke inn på det at dere prøver å bli gravide. Anonymkode: ef1f0...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå