Gå til innhold

Tidligere gatehunder

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2021 den 19.31):

Det er plenty med hunder her som trenger et godt hjem, hvorfor er ikke de gode nok? 

Anonymkode: dfcd9...7e2

Fordi jeg synes det er mer givende å redde en fra gata en plass + norske omplasseringhunder er gjerne, men ikke alltid, krevende raser som har fått 0 oppdragelse og er et helvete å ha med å gjøre. Derfor :) 

Anonymkode: 1832a...6e9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg synes det er mer givende å redde en fra gata en plass + norske omplasseringhunder er gjerne, men ikke alltid, krevende raser som har fått 0 oppdragelse og er et helvete å ha med å gjøre. Derfor :) 

Har gatehundene fått oppdragelse? 

Anonymkode: 4a7bd...e55

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å gatehunder er jo kjent for å ha god oppdragelse må vite. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

:nigo:

• Liker 2
Gjest Dame64
Skrevet
MissPierce skrev (På 27.6.2021 den 21.50):

Det hadde ikke vært noe problem med import av gatehunder om ALLE stedet faktisk fulgte reglene. Før det ble så populært var det jo ikke noe problem. 

Men så ble det en ting å adoptere, og flere steder så sitt snitt til å tjene penger dette. Så de forfalsket papirer om at hundene hadde rett vaksiner og fått skikkelige sjekker. 

Ei venninne av meg adopterte en gatehund i 2010 fra Romania, og i følge papirene var alt i orden. Vel det var det ikke. Hunden hadde ikke beskyttelse mot Rabies overhode, og kom med lopper. Vel det endte opp med kennel karantene på hennes regning. Det kostet henne over 30.000,-

Ei annen venninne tok med seg en gatehund fra Spania etter å ha bodd der i 1 1/2 år. Det var 0 problemer, for hun viste at denne hunden hadde alt i orden da hun selv måtte ta den til veterinær for å orden alt, og den hadde bodd med henne i 1år. 

Kravet burde være at man selv reiser ned for å hente hunden, og karantene til man har sjekk hunden skikkelig når den kommet til Norge. Da hadde man luket ut de som ikke er seriøse. 

Tar man med en hund til en del land krever de karantene før den slipper inn. Det burde kravet vært her også. 

Selv har jeg hatt flere omplasserings hunder ❤️ Å er absolutt for Adopt, don't shop ❤️ 

Men jeg er også for å holde Norge trygt fra Rabies, hjerteorm og revens dvergbenelorm osv osv. 

Det er ganske spesielt dette med hunder og import og slike ting. Vi adopterte fra Spania, for noen år tilbake. Den hunden var tatt mer blodprøver av og tester av enn den med stamtavle som vi hentet fra Italia. Så jeg vet at kunne jeg hatt hund igjen og gatehund var lov hadde jeg helt klart valgt det

Skrevet
Dame64 skrev (1 time siden):

Det er ganske spesielt dette med hunder og import og slike ting. Vi adopterte fra Spania, for noen år tilbake. Den hunden var tatt mer blodprøver av og tester av enn den med stamtavle som vi hentet fra Italia. Så jeg vet at kunne jeg hatt hund igjen og gatehund var lov hadde jeg helt klart valgt det

Spania er vel ikke det landet man ser svindel fra, når det kommer til papirer og vaksiner på gatehunder. Har ikke hørt om det derfra. 

Men på hunder fra Øst- Europa fant man at over halvparten ikke hadde nok antistoffer mot rabies, eller totalt manglet antistoffer. Selv om papirene sa at de hadde fått vaksine nylig. 

Jeg synes ikke det burde være forskjell på gatehunder og hunder fra oppdrett. Men veldig strenge regler for å ta inn begge deler. Da blandt annet karantene før de får dra fra flyplassen, og alle tester viser at de trygt kan være her. 

Å bare ta stikk prøver innimellom på noen få, vil ikke hjelpe noe. Det må tas på alle. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.6.2021 den 20.45):

Gatehundene har som oftest blitt sparket etter og behandlet dårlig av restauranteiere og andre som ser på dem som et irritasjonsmoment eller dårlig for buisness. Min erfaring er at når de først blir kjent med eieren, blir de svært lojale og takknemlige hunder. Det er en viss forskjell på dette i mine øyne. 

Anonymkode: 080d7...434

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Gatehundene har som oftest blitt sparket etter og behandlet dårlig av restauranteiere og andre som ser på dem som et irritasjonsmoment eller dårlig for buisness. Min erfaring er at når de først blir kjent med eieren, blir de svært lojale og takknemlige hunder. Det er en viss forskjell på dette i mine øyne. 

Anonymkode: 080d7...434

Ja verdt parasitter i norge det 🙃

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...