MapleSirup Skrevet 25. juni 2021 #61 Del Skrevet 25. juni 2021 Murtle skrev (10 minutter siden): Alle menn er ikke pedofile. Og mennesker er født nakne, ja. Du som jeg. Og det er helt naturlig med nakne barn i naturlige settinger, akkurat som at det er helt naturlig med nakne voksne i naturlige settinger. Det jeg derimot mener ikke er naturlig er nakne barn på sosiale medier. TS Murtle skrev (12 minutter siden): Jeg har to barn på 3 og 6, og jeg har ALDRI lagt ut bilder av de på sosiale medier. Det er ikke fordi jeg er prippen eller seksualiserer nakne barn overhodet, det er for å beskytte de mot alle der ute på internett som ikke har gode hensikter, samt respektere og ivareta deres personvern og grenser. Når det kommer til bikinioverdel på stranden så mener jeg det er en helt annen debatt. Jeg har alltid brukt badedrakt på jenta mi og badetruse på gutten min. Det har føltes mest naturlig for meg. Å legge ut bilde av et nakent barn på IG til en følgesskare på over 60k kan ikke sammenlignes!!! TS Murtle skrev (11 minutter siden): Alle menn er ikke pedofile. Og mennesker er født nakne, ja. Du som jeg. Og det er helt naturlig med nakne barn i naturlige settinger, akkurat som at det er helt naturlig med nakne voksne i naturlige settinger. Det jeg derimot mener ikke er naturlig er nakne barn på sosiale medier. TS Dolce skrev (10 minutter siden): Det er ingen som påstår at "alle menn er pedofile". Men det er ikke greit å legge ut et nakenbilde av et lite barn som alle vet hvem er. Barnet skal selv bestemme hvilke bilder som finnes på nettet - når han er gammel nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 25. juni 2021 #62 Del Skrevet 25. juni 2021 Jeg svarte på en beskyldning om at det var materiale for pedofile….. Dere er ds tre damer som starter sitatet med «all menn er ikke det»…. Det er ikke saklig. Det er jonikke jeg som sliter med en naken baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 25. juni 2021 #63 Del Skrevet 25. juni 2021 (endret) . Endret 12. mars 2022 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 25. juni 2021 #64 Del Skrevet 25. juni 2021 MapleSirup skrev (4 minutter siden): Men når folk blir «sjokkert» og «rystet» så lurer jeg på hvordan de har levd🙄 Lite, antagelig. At noen er mer liberal enn andre er vi vant med. Jeg får assosiasjoner til bibelbelte på 1700-tallet her. Så du sitter altså å forsvarer at intet anende små barn bare må finne seg i at bilder av dem ligger på internett, åpent for alle og en hver? Dette handler ikke om verken religion eller pietisme, men om å skjerme barns digitale identitet. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 25. juni 2021 #65 Del Skrevet 25. juni 2021 MapleSirup skrev (6 minutter siden): Men når folk blir «sjokkert» og «rystet» så lurer jeg på hvordan de har levd🙄 Lite, antagelig. At noen er mer liberal enn andre er vi vant med. Jeg får assosiasjoner til bibelbelte på 1700-tallet her. Problemer er ikke å se en naken baby. Problemet er å se en naken baby bli delt på internett til hennes 60k følgere + alle andre. En naken baby på stranden er ikke det samme som en nalen baby på stranden på internett. Ingen blir rystet av å se en naken babykropp, det alle reagerer på er at den deles på internett. Det er en stor forskjell! 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murtle Skrevet 25. juni 2021 Forfatter #66 Del Skrevet 25. juni 2021 MapleSirup skrev (8 minutter siden): Jeg svarte på en beskyldning om at det var materiale for pedofile….. Dere er ds tre damer som starter sitatet med «all menn er ikke det»…. Det er ikke saklig. Det er jonikke jeg som sliter med en naken baby! Jeg sliter heller ikke med en naken baby. For meg er en naken baby helt naturlig i naturlige settinger. Det er ikke naturlig for meg å bryte FN’s anbefalinger og personvern derimot. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murtle Skrevet 25. juni 2021 Forfatter #67 Del Skrevet 25. juni 2021 Sugar&Spice skrev (3 minutter siden): Problemer er ikke å se en naken baby. Problemet er å se en naken baby bli delt på internett til hennes 60k følgere + alle andre. En naken baby på stranden er ikke det samme som en nalen baby på stranden på internett. Ingen blir rystet av å se en naken babykropp, det alle reagerer på er at den deles på internett. Det er en stor forskjell! Preach! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 25. juni 2021 #68 Del Skrevet 25. juni 2021 MapleSirup skrev (29 minutter siden): Herregud, for en pinglete generasjon med damer dere er!! En naken baby! Verdens mest naturlige tilstand. Det får være grenser på hvor fælt det må være for dere. Har dere så strenge grenser i alt dere gjør? Har dere bikinioverdel på toåringer kanskje? Sukk. Pinglete ?? Nei fornuftig som ikke legger ut nakenbilde av barn!! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murtle Skrevet 25. juni 2021 Forfatter #69 Del Skrevet 25. juni 2021 Era Vulgaris skrev (5 minutter siden): Så du sitter altså å forsvarer at intet anende små barn bare må finne seg i at bilder av dem ligger på internett, åpent for alle og en hver? Dette handler ikke om verken religion eller pietisme, men om å skjerme barns digitale identitet. På 1700-tallet hadde ikke bestemødre Instagram med 60k følgere. På 1700-tallet var det heller ingenting som het digital identitet, FN’s barnekonvensjon, internett, eksponering eller personvern. Det kan ikke sammenlignes at all. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 25. juni 2021 #70 Del Skrevet 25. juni 2021 Sugar&Spice skrev (5 minutter siden): Problemer er ikke å se en naken baby. Problemet er å se en naken baby bli delt på internett til hennes 60k følgere + alle andre. En naken baby på stranden er ikke det samme som en nalen baby på stranden på internett. Ingen blir rystet av å se en naken babykropp, det alle reagerer på er at den deles på internett. Det er en stor forskjell! Dette. Det handler mer om personvern og retten til å bestemme selv. Et lite barn kan ikke si fra om dette selv og har ikke forståelse, så vi voksne må passe på. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murtle Skrevet 25. juni 2021 Forfatter #71 Del Skrevet 25. juni 2021 Sprinkle skrev (1 minutt siden): Dette. Det handler mer om personvern og retten til å bestemme selv. Et lite barn kan ikke si fra om dette selv og har ikke forståelse, så vi voksne må passe på. Ja, vi voksne må passe på, det er så viktig. Jeg er så glad for at mamma eller bestemor ikke hadde Facebook eller tilgang til sosiale medier når jeg var barn, jeg hadde ikke likt å blitt eksponert. Jeg gjør det ikke den dag idag, og er ufattelig glad for at jeg har fått tatt selvstendige valg om hva som skal ligge ute av meg og mitt liv på internett. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 25. juni 2021 #72 Del Skrevet 25. juni 2021 Synes ikke det var noe lurt å legge dette ut på KG heller. For da går bare enda flere inn å ser. Skjønner at hensikten er å rapportere, men det kan bare blir enda mer skader med å tipse om det åpent på nett. Nå er det ikke lenger bare Dorthe Skappel sine følgere som kan se det, men også alle som bruker KG. I værste fall kan det føre til enda mer skader 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 25. juni 2021 #73 Del Skrevet 25. juni 2021 I følge Instagram/Facebooks egen standard er ikke dette bildet tillatt. "Du kan ikke publisere følgende: Virkelige nakne mindreårige, som viser: synlige kjønnsorganer (også kjønnsorganer som er dekket kun av kjønnshår eller gjennomsiktige klær)" https://www.facebook.com/communitystandards/child_nudity_sexual_exploitation Så om det ikke fjernes etter rapportering er det veldig rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 25. juni 2021 #74 Del Skrevet 25. juni 2021 MapleSirup skrev (25 minutter siden): Men når folk blir «sjokkert» og «rystet» så lurer jeg på hvordan de har levd🙄 Lite, antagelig. At noen er mer liberal enn andre er vi vant med. Jeg får assosiasjoner til bibelbelte på 1700-tallet her. Vi blir ikke sjokkerte eller rystet over å se et bilde av et nakent lite barn. Men vi blir sjokkerte og rystet av at bestemoren legger bildet ut på internett slik at hele verden kan se. Og bildet blir liggende der, til evig tid. Helt til den lille gutten blir stor nok til å finne bildet av selv. Skjønner du virkelig ikke forskjellen på å se et nakent barn på stranden og å legge ut et foto av et nakent barn på det store internettet? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 25. juni 2021 #75 Del Skrevet 25. juni 2021 Murtle skrev (59 minutter siden): Fordi da rapporterer flere. Resultatet av det ble at bildet nå er fjernet, slik at 60k nye mennesker ikke får sett det. Og det er jo bra! Ved å lage en tråd så er du med på å spre bildet og at flere ser det. Er det verst at 1000 nye folk ser det og kanskje 10 rapporterer, eller at 100 ser bildet og 5 rapporterer? (tilfeldige tall bare for å komme med eksempel) Det er mye større fare for misbruk i første tilfelle. Fordi Skappel var tankeløs og la ut et upassende privat bilde, så trenger man ikke og bidra til spredningen. Tenk så mange som aldri hadde sett dette bilde hadde det ikke vært for den tråden her. Bildet hadde garantert blitt rapportert uansett, Skappel hadde fått en lærepenge, og det hele kunne passert mer i stillhet, uten at så mange hadde trengt og sett det og gjøre så stor greie ut av det. For barnet sin skyld. (personlig så reagerte jeg ikke på bilde i det hele tatt, barn og nakenhet er helt naturlig. Men helt enig i at sånne bilder hører ikke hjemme på internett pga fare for misbruk og personvern.) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 25. juni 2021 #76 Del Skrevet 25. juni 2021 Jeg ser det hagler inn med sitater. Jeg gidder ikke hysteriske pripperDere er ikke prinsippfaste og flinke og opplyste og opptatt av personvern her Dere er hysteriske og besteborgerlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 25. juni 2021 #77 Del Skrevet 25. juni 2021 miaw skrev (1 minutt siden): Ved å lage en tråd så er du med på å spre bildet og at flere ser det. Er det verst at 1000 nye folk ser det og kanskje 10 rapporterer, eller at 100 ser bildet og 5 rapporterer? (tilfeldige tall bare for å komme med eksempel) Det er mye større fare for misbruk i første tilfelle. Fordi Skappel var tankeløs og la ut et upassende privat bilde, så trenger man ikke og bidra til spredningen. Tenk så mange som aldri hadde sett dette bilde hadde det ikke vært for den tråden her. Bildet hadde garantert blitt rapportert uansett, Skappel hadde fått en lærepenge, og det hele kunne passert mer i stillhet, uten at så mange hadde trengt og sett det og gjøre så stor greie ut av det. For barnet sin skyld. (personlig så reagerte jeg ikke på bilde i det hele tatt, barn og nakenhet er helt naturlig. Men helt enig i at sånne bilder hører ikke hjemme på internett pga fare for misbruk og personvern.) Helt uenig med deg. For det første tviler jeg på at Dorte Skappel er "tankeløs". Tror nok hun vet hva hun gjør. Men det viktigste er at det er helt riktig å opprette tråder og reagere på slikt. Da kan man nemlig kanskje opplyse flere folk om at dette ikke er greit. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 25. juni 2021 #78 Del Skrevet 25. juni 2021 Dolce skrev (6 minutter siden): Vi blir ikke sjokkerte eller rystet over å se et bilde av et nakent lite barn. Men vi blir sjokkerte og rystet av at bestemoren legger bildet ut på internett slik at hele verden kan se. Og bildet blir liggende der, til evig tid. Helt til den lille gutten blir stor nok til å finne bildet av selv. Skjønner du virkelig ikke forskjellen på å se et nakent barn på stranden og å legge ut et foto av et nakent barn på det store internettet? Jeg skjønner det. Du trenger ikke mansplaine problemstillingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 25. juni 2021 #79 Del Skrevet 25. juni 2021 MapleSirup skrev (2 minutter siden): Jeg ser det hagler inn med sitater. Jeg gidder ikke hysteriske pripperDere er ikke prinsippfaste og flinke og opplyste og opptatt av personvern her Dere er hysteriske og besteborgerlige. Tusen takk! Jeg er veldig glad for at jeg er hysterisk og besteborgerlig. For å beskytte barn mot å bli eksponert på nettet, så tar jeg på meg "hysterisk og besteborgerlig-hatten" med glede 🙂 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 25. juni 2021 #80 Del Skrevet 25. juni 2021 Dolce skrev (6 minutter siden): Tusen takk! Jeg er veldig glad for at jeg er hysterisk og besteborgerlig. For å beskytte barn mot å bli eksponert på nettet, så tar jeg på meg "hysterisk og besteborgerlig-hatten" med glede 🙂 Ok. Jeg ville valgt å formulere meg annerledes, men jeg er jo enig😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå