Gå til innhold

Erfaringer med fullstendig treningspause mot skader

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg trener vanligvis 4 ganger i uka med mest styrke og litt kondisjon. I tillegg går jeg en del på fritiden og for å komme meg steder, og jeg står en del på jobb.

De siste ukene har jeg slitt med diverse skader og vondter. Det virker nesten som at hver gang jeg kommer meg fra en, får jeg en ny. I tillegg kjennes musklene mine tunge og blir veldig fort utslitt og såre ved trening som jeg før har tålt fint.  Jeg kjenner også på en følelse av at kroppen generelt er sliten. 

Konklusjonen min er derfor at jeg må stoppe her for å ikke skade meg skikkelig eller brenne meg ut. Jeg tenker derfor å ta en pause fra styrketrening og løping. Nå som det er sommer blir det uansett en naturlig overgang til mer skogsturer, ballspill, svømming og litt stretching/strikkøvelser som holder en gammel ryggskade i sjakk.

Poenget med innlegget mitt er egentlig å høre om noen har erfaring med slike pauser. Hvor lenge skal jeg holde på? Jeg er på dag 2 nå.

Anonymkode: 34f08...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja.. En generell pekepinn er å droppe treningen så lenge du har  vondt.. Er en del som sier at det er greit å trene selv om man har vondt, men hos de fleste er det veldig vanskelig å diagnostisere seg selv ut i fra smerter. Bedre å være på den sikre siden så slipper man å gjøre det verre. Har alltid funket for meg. Om jeg har kjent meg sliten av treninga tar jeg en ferie-uke fra det og slækker litt ekstra. Det er alltid godt :) 

Får du hvilt nok og spiser du nok? Om det plutselig popper så mye ubehag tilknyttet til treningen så er det lureste å ta en titt på om du gjør noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er kroppen bare sliten holder det med en uke for min del, smerter søker jeg alltid hjelp for. Gått på mange smeller der når jeg har prøvd å ordne det på egenhånd.

Anonymkode: 9b8f9...2cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...