Gå til innhold

Utslitt av familielivet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei 

Som tittelen sier, så føler jeg meg helt utslitt av familielivet. Er inne i en periode hvor jeg er skikkelig sliten, og vet ikke hvordan jeg skal få hentet meg inn igjen. 

Har to barn på 6 og 10 år. Utfordringen er at det går i ett hele tiden, jeg har en krevende 100% jobb og det stopper aldri med oppgaver og gjøremål hjemme - middag, klesvask, enkelt husarbeid gjennom uka og selvsagt oppfølgingen av barna. Det er noe hele tiden synes jeg, holder det gående med noe til jeg legger meg omtrent. Mannen bidrar like mye, så det ligger ikke der. Men jeg blir så stresset og mentalt sliten av at det «aldri» er noen skikkelige pauser, helgene er jo også travle med barn og det må skje noe. Jeg lengter etter og gjøre ingenting. 

Hva gjør dere andre når dere er inne i skikkelig slitne, krevende perioder? Hvordan fyller dere på dere selv? Hva trenger dere for å ha det bra og føle at dere har et eget liv utenom barna også?

Hvordan organiserer dere hverdagen best mulig?  

Takknemlig for innspill 🌸

TS 

Anonymkode: 13692...a87

om du lengter etter å gjøre ingenting, så gjør du ingenting! Jeg sier til mannen "nå orker jeg ikke mer" klokken 19:30 de dagene jeg er helt skutt. Da får jeg legge meg på rommet og se på serier og bare hvile eller gå tur om jeg vil. Så utsetter vi kjøkkenryddingen til morgendagen og tar alt sammen på morgenen. 

Ja, vi har barn. Men det trenger ikke være en karusell. Det er jo bare å hoppe av av og til for å hente seg inn igjen. Helgene med barn kan dere jo dele dere opp? Hvorfor må begge to være med? Send ungene til besteforeldre? Eller noen andre om dere har? Send dem til venner og så gjør du ingenting når de er hos vennene? Lag havregrøt til middag med masse frukt og bær til, enkelt og sunt og godt. Senk terskelen. Gjør ingenting!

Anonymkode: 22752...3c2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Matlevering.coop.no en lifesaver :) 

Anonymkode: d0136...41b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...