AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #1 Del Skrevet 24. juni 2021 Fint at Hareide våger å si hva han mener om temaet. Jeg er enig. Det er veldig mange som ikke har noe som helst med fotball å gjøre som ønsker å trenge seg på, for å bruke fotball til å formidle sitt budskap. Fotball bør være en nøytral arena, hvor alle kan samles og forenes om sin felles interesse, fotballen. Det vil i langt større grad skape samhold enn at politiske budskap tvinges inn i terminlistene. Politikk er en forbannelse, og skaper splid og uenighet. Fotball knytter folk sammen til fest og glede, hold politiske budskap langt unna. Håper nåværende landslagstrener, moral- general Solbakken, lærer litt av dette også. https://www.vg.no/sport/fotball/i/weMRQd/hareide-stoetter-uefa-om-pride-markeringer-jeg-syns-ikke-idretten-skal-brukes-til-det Anonymkode: cbf54...d36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #2 Del Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fint at Hareide våger å si hva han mener om temaet. Jeg er enig. Det er veldig mange som ikke har noe som helst med fotball å gjøre som ønsker å trenge seg på, for å bruke fotball til å formidle sitt budskap. Fotball bør være en nøytral arena, hvor alle kan samles og forenes om sin felles interesse, fotballen. Det vil i langt større grad skape samhold enn at politiske budskap tvinges inn i terminlistene. Politikk er en forbannelse, og skaper splid og uenighet. Fotball knytter folk sammen til fest og glede, hold politiske budskap langt unna. Håper nåværende landslagstrener, moral- general Solbakken, lærer litt av dette også. https://www.vg.no/sport/fotball/i/weMRQd/hareide-stoetter-uefa-om-pride-markeringer-jeg-syns-ikke-idretten-skal-brukes-til-det Anonymkode: cbf54...d36 Det som er problematisk med pride er ikke at de står for alle skal få elske hvem de vil, men at pride og flagget symboliserer mer enn det. Mange som støtter pride nekter for at pride er noe mer enn kjærlighet og toleranse. Hvis man kunne ha et symbol som bare signaliserer kjærlighet og toleranse så hadde det vært mer uproblematisk. Jeg reagerer på at det blir hevdet i artiklen at de som ikke støttet pride vet bare ikke hva det er. Anonymkode: 87349...334 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #3 Del Skrevet 24. juni 2021 UEFA ønsker å ha i både pose og sekk. De sier at politiske markeringer ikke er lov samtidig som de har markeringer mot rasisme. Hvorfor er kampanjer mot rasisme mindre politikk enn kampanjer mot homohat? Anonymkode: 27818...8a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #4 Del Skrevet 24. juni 2021 Heia Hareide! Nå er det f… meg nok gnål om Pride. Pride får det meste til å handle om dem om dagen. Anonymkode: dedb7...c7c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #5 Del Skrevet 24. juni 2021 Og nå kommer godhetsministeren på banen, titter ned fra sin høye hest og ber Hareide beklage: https://direkte.vg.no/sportsdognet/news/abid-raja-ber-aage-hareide-beklage-pride-uttalelser.IYmgPEM2P?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1 Nå bør det være nok. En kan få inntrykk av at det kaffebarene som definerer politikken av og til. AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det som er problematisk med pride er ikke at de står for alle skal få elske hvem de vil, men at pride og flagget symboliserer mer enn det. Mange som støtter pride nekter for at pride er noe mer enn kjærlighet og toleranse. Hvis man kunne ha et symbol som bare signaliserer kjærlighet og toleranse så hadde det vært mer uproblematisk. Jeg reagerer på at det blir hevdet i artiklen at de som ikke støttet pride vet bare ikke hva det er. Anonymkode: 87349...334 Yess 👍 Anonymkode: cbf54...d36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 24. juni 2021 #6 Del Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): . Fotball bør være en nøytral arena, hvor alle kan samles og forenes om sin felles interesse, fotballen. Det vil i langt større grad skape samhold enn at politiske budskap tvinges inn i terminlistene. Politikk er en forbannelse, og skaper splid og uenighet. Fotball knytter folk sammen til fest og glede, hold politiske budskap langt unna. Håper nåværende landslagstrener, moral- general Solbakken, lærer litt av dette også. Det er jo det som er hele poenget med Pride-flagg! Å signalisere at du er velkommen uansett legning. Det samme gjelder kampen mot rasisme. Vi vet det er mye rasisme i fotballen enda og det er omtrent ingen fotballspillere som tør å komme ut offentlig i løpet av karrieren. Så vi har et stykke å gå. ALT er politisk. Å la være å støtte LBHTQ+ er også et politisk valg, men det sender et signal om at fotballen IKKE er inkluderende. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #7 Del Skrevet 24. juni 2021 Det at jeg ikke har Pride-flagget på min balkong betyr ikke at jeg ikke støtter Pride. Jeg kjenner jeg får en trass i meg hvis noen krever at jeg skal ha det. Det samme hvis noen aktivister krever at jeg skal gå ned på kne mot rasisme. Jeg støtter kampen mot rasisme selv om jeg ikke går ned på kne. Anonymkode: 2164c...fa6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #8 Del Skrevet 24. juni 2021 Pride handler ikke om politikk, det handler om menneskerettigheter. Er det en sport som er gjennomsyret av homofobi er det fotball. Nevn én allment kjent, mannlig fotballspiller som har stått frem som homofil. Anonymkode: 0a84d...fe4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #9 Del Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Pride handler ikke om politikk, det handler om menneskerettigheter. Er det en sport som er gjennomsyret av homofobi er det fotball. Nevn én allment kjent, mannlig fotballspiller som har stått frem som homofil. Anonymkode: 0a84d...fe4 Menneskerettigheter er politikk. Bare spør deler av den muslimske verden som har sine alternative menneskerettigheter, Kairoerklæringen. Anonymkode: 2164c...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 24. juni 2021 #10 Del Skrevet 24. juni 2021 Zooey skrev (13 minutter siden): Det er jo det som er hele poenget med Pride-flagg! Å signalisere at du er velkommen uansett legning. Det samme gjelder kampen mot rasisme. Vi vet det er mye rasisme i fotballen enda og det er omtrent ingen fotballspillere som tør å komme ut offentlig i løpet av karrieren. Så vi har et stykke å gå. ALT er politisk. Å la være å støtte LBHTQ+ er også et politisk valg, men det sender et signal om at fotballen IKKE er inkluderende. Fotballen ER inkluderende! Og nei det er ikke mye rasisme i fotballen. Og ja, fotballen ER inkluderende og omfavner absolutt alle. Det er ikke klubbene og UEFA/FIFA som er grunnen til at ikke utøvere tør å stå frem som homofile. Det er utøvernes egen frykt for å bli hetset av supporterne for det under kamp. Fotballen har ikke et "enormt rasismeproblem" når det er 10-12 idioter som lager apelyder, på en stadion som rommer 45.000 mennesker. Samme er det med homofobi. Det er svært få som offentlig hater andre for deres legning. Men de få er gjerne høylytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #11 Del Skrevet 24. juni 2021 Pride meg opp i ræva. Møkkalei nå. Skal dette gnålet gjenta seg hvert eneste år? Anonymkode: 20706...b31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #12 Del Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Menneskerettigheter er politikk. Bare spør deler av den muslimske verden som har sine alternative menneskerettigheter, Kairoerklæringen. Anonymkode: 2164c...fa6 Ikke de menneskerettighetene jeg mener. Anonymkode: 0a84d...fe4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #13 Del Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Pride meg opp i ræva. Møkkalei nå. Skal dette gnålet gjenta seg hvert eneste år? Anonymkode: 20706...b31 Pride og ræva i samme setning. A Freudian slip🤔 Anonymkode: 2164c...fa6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå