AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Del Skrevet 23. juni 2021 Så denne i går: https://www.nrk.no/sapmi/anke-vedtak-av-mobbedom-kan-vaere-ugyldig-1.15546448 "Kan bli å behandle mobbe-anke på nytt". Kan bli? Dette er da hverken bokmål eller nynorsk? Bare jeg som reagerer? Vet at det i noen deler av landet er vanlig å bruke "kan bli" på denne måten, men da kun i talespråk (og privatpersoners dialektskriving på SoMe og kommentarfelt). Første gang jeg ser det på selveste NRK. Er kanskje flere dialekter på vei inn som godkjent skriftspråk hos de store mediaaktørene? Anonymkode: 387cc...eae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mjart Skrevet 23. juni 2021 #2 Del Skrevet 23. juni 2021 tja, jeg tenker at selv selveste NRK kan gjøre en feil. Jeg tipper at det kan være en som snakker slik på grunn av dialekt, og at det da har skjedd en ærlig feil. Ikke noe jeg hadde reagert på nei. Kanskje hvis det skjer ofte. Men tviler da også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Del Skrevet 23. juni 2021 Det er en del som rett og slett ikke skjønner at de skriver dialekt. Mesteparten av teksten er helt normal, men plutselig kommer det en ilamme, synd i, mangen, eller lignende. Anonymkode: 7408e...009 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #4 Del Skrevet 23. juni 2021 Ingen kan norsk lenger, dessverre. Men det er ikke rart når lærere har krav om 3 i norsk... De som ikke kan språket er de som skal lære det videre. NRK synder på flere områder. I Supernytt, nyhetene de har for barn, bruker programlederene engelske ord og setninger rett som det er. Anonymkode: 35815...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #5 Del Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen kan norsk lenger, dessverre. Men det er ikke rart når lærere har krav om 3 i norsk... De som ikke kan språket er de som skal lære det videre. NRK synder på flere områder. I Supernytt, nyhetene de har for barn, bruker programlederene engelske ord og setninger rett som det er. Anonymkode: 35815...be5 Jeg savner Karen Marie Ellefsen. Anonymkode: c4496...8f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #6 Del Skrevet 24. juni 2021 I andre samfunn er språk først og fremst kommunikasjon. Derfor er det viktig med felles standarder. I Norge, en nasjon av bønder med 10 mil nærmeste nabo, er språk først og fremst identitet. Og hva skjer når identitetspolitikken får fotfeste? Språkidentitet er nå stuerent å hevde. Anonymkode: 7de61...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #7 Del Skrevet 25. juni 2021 https://www.riksmalsforbundet.no/uheldig-ego-frislipp-av-nrk/ Anonymkode: cb22c...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå