Gjest ABM Skrevet 23. juni 2021 #21 Skrevet 23. juni 2021 Almando skrev (2 timer siden): Jeg tror det er vanlig at kvinner undervurderer sitt utseende, mens menn overvurderer sitt. Har opplevd mange ganger at veldig pene kvinner sier at de er stygge og henger seg opp i detaljer ved utseende som de fleste ville funnet attraktivt/pent. Jeg er en mindre pen kvinne selv, og jeg undervurderer absolutt ikke utseendet mitt. Jeg vet hvordan jeg ser ut. Og jeg syns alltid det er vanskelig når kvinner som er mye penere enn meg, snakker nedlatende om seg selv. Kvinner som blir sett på som pene av så og si alle menn og de fleste kvinner, sliter med selvbildet, og det er bare trist. Husk forresten at de fleste menn sveiper alle kvinner til høyre på Tinder. Hvorfor snakker du ned utseendet ditt? For hver gang du gjør det sementerer du " mindre pen" i selvbilde- delen av hjernen din. Er du mindre pen som Camilla P.B eller som Diana? Jeg tror ikke er sekund på at du er " mindre pen" Almando..
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #22 Skrevet 23. juni 2021 Hvis du tror man skal vurdere seg selv på tinder har du nok misforstått. Tinder pluss var vel bortkasta penger i ditt tilfelle. Anonymkode: f71ae...312 1
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 23. juni 2021 #23 Skrevet 23. juni 2021 Damer undervurderer menns utseende, og overvurderer sitt eget. En "6"er dame vil kalle seg selv "8", men hun vil kalle en "6"er mann "4". Det er derfor dette aldri går opp.
norw Skrevet 23. juni 2021 #24 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du tenker at menn som ser deg burde kjenne sin besøkstid og sveipe deg til venstre, fordi de selv ikke er kjekke nok? For en holdning. Anonymkode: 5858f...a49 Sånn jeg gjør det, sveiper de peneste damene til venstre 😄 Jeg sveiper de fleste til venstre, og jeg sveiper mest for å ha vært aktiv, som forhåpentligvis gjør meg mer synlig. Får null likes om jeg har vært inaktiv i en periode.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #25 Skrevet 23. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (18 minutter siden): Damer undervurderer menns utseende, og overvurderer sitt eget. En "6"er dame vil kalle seg selv "8", men hun vil kalle en "6"er mann "4". Det er derfor dette aldri går opp. Nja. Er heller det at enkelte menn gjør voldsomme hopp på eget utseende. En 2-er plutselig en 8-er. Menn er dårligere på å skille mine og dine fordeler og tror at en deilig babe betyr at det sier noe om mannen. Anonymkode: 49568...8f2 2
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 24. juni 2021 #26 Skrevet 24. juni 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Nja. Er heller det at enkelte menn gjør voldsomme hopp på eget utseende. En 2-er plutselig en 8-er. Menn er dårligere på å skille mine og dine fordeler og tror at en deilig babe betyr at det sier noe om mannen. Anonymkode: 49568...8f2 Er det ikke damene som kan klatre mest på "stigen" å ha sjans på menn høyere opp, og derfor tro at de selv er høyere på skalaen? En 8'er mann utvider gjerne haremet sitt med damer både fra 5-9, mens ei 8'er dame neppe vil involvere seg med 5'er Geir fra kontoret.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #27 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fordi vi vanlige menn får så få matcher. Derfor sveiper vi ja til alt. Både menn og kvinner overvurderer eget utsende. Kvinner liker kun en fåtall av menn. Menn liker de fleste kvinner. Anonymkode: 7a90a...346 Statistikken du viser til ble utarbeidet av en datingsnettside for mange år siden. Den har ingen verdi for en forsker Anonymkode: 6555f...14c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #28 Skrevet 24. juni 2021 Det er bevist av ble psykologer og forskere at menn overvurderer sitt eget utseende. Og det ser jeg ofte på forskjellige forum. Menn synes alltid at de er kjekke og at de gjerne er en 7'er eller 8'er. Menn er også mer opptatte av partnernes utseende, og det utseende som ofte er avgjørende for hvorvidt de ønsker å inngå et forhold. When Men Aren't as Good-Looking as They Think | Psychology Today Anonymkode: 6555f...14c 2
Rødtoppen86 Skrevet 24. juni 2021 #29 Skrevet 24. juni 2021 De fleste menn sveiper høyre på alle for deretter å finsortere om det blir match. Dette fordi menn flest får lite matches. Tinder er en kvinnes marked. De mennene som derimot er langt over gjennomsnittet kan roe ned på høyresveipingen. 1
herzeleid Skrevet 24. juni 2021 #30 Skrevet 24. juni 2021 En viktig faktor kan kanskje være at menns attraktivitet er vanskeligere å "fange" i en kortfattet datingprofil samtidig som menn kanskje er dårligere til å lage en god profil. Sånn sett gir det for så vidt mening at menn overvurderer eget utseende, rett og slett fordi menns attraktivitet i større grad påvirkes av faktorer som status og at en del menn som vil være attraktive som "pakke", ikke vil rangere like høyt som "bilde + oneliner". 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #31 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): 120 kg overvektig? En sånn mann har jeg aldri sett tror jeg. Anonymkode: 62198...4d5 Jeg har en kompis som veier rundt 200 kilo. Han er veldig aktiv på datingsider selv om han ikke er I stand til å ha sex pga vekta(han som har sagt det, og alle som ser han skjønner og det). Han får kanskje 1 date, men det blir ikke flere fordi han ikke er åpen om sin størrelse før han møter noen. Anonymkode: 5e376...e62
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #32 Skrevet 24. juni 2021 Ja, min erfaring er at mange menn tror de er kjekkere enn de er Anonymkode: 5e376...e62 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #33 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har skaffer meg Tinder-pluss, så jeg ser alle menn som swiper høyre på meg. Jeg er slank kvinne på 28, men er nok ca. 6 på «skalaen». Jeg har vært på Tinder en stund og vet hvor attraktive de mennene som liker meg er. Det er helt gjennomsnittlige menn. Jeg swiper ikke høyre på menn som er modellmateriale og får sjelden opp den beskjeden om at mannen jeg liker er en «populær profil». Veldig mange av mennene jeg ser har likt meg er langt under 6ere. Er snakk om menn som f.eks. er ganske overvektige. Jeg tipper 80% av de som liker meg er totalt uaktuelle for meg. Overvurderer menn hvor attraktive de er? Eller bare swiper de på alt og håper på det beste? Anonymkode: d0032...6e4 Men tenk hvis det er DU som overvurderer ditt eget utseende, og du egentlig er perfekt match med disse som ønsker kontakt? 🤔 Anonymkode: 21b9b...c03 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #34 Skrevet 24. juni 2021 Uff, ts må ha det tøft. Lik og vær glad du får match og kanskje dates innimellom, ikke analyser så mye, så går det nok bra skal du se. Anonymkode: 738a0...854 1
Gjest Almando Skrevet 24. juni 2021 #35 Skrevet 24. juni 2021 ABM skrev (13 timer siden): Hvorfor snakker du ned utseendet ditt? For hver gang du gjør det sementerer du " mindre pen" i selvbilde- delen av hjernen din. Er du mindre pen som Camilla P.B eller som Diana? Jeg tror ikke er sekund på at du er " mindre pen" Almando.. De damene du nevner er mye penere enn meg. Jeg snakker ikke ned eget utseende, jeg setter ting i perspektiv for de kvinnene som rakker ned på sitt helt normale, vakre utseende. De fleste kvinner som sier de er stygge, er ikke det.
Gjest ABM Skrevet 24. juni 2021 #36 Skrevet 24. juni 2021 Almando skrev (6 minutter siden): De damene du nevner er mye penere enn meg. Jeg snakker ikke ned eget utseende, jeg setter ting i perspektiv for de kvinnene som rakker ned på sitt helt normale, vakre utseende. De fleste kvinner som sier de er stygge, er ikke det. Men det er du? La meg si det slik, at kvinner ikke er billedskjønne er ingen turnoff, ondskapsfulle kvinner er turnoff.. Jeg puler mye, mye heller en stygg, snill og omsorgsfull kvinne enn en bitch av en fotomodell!
Gjest Almando Skrevet 24. juni 2021 #37 Skrevet 24. juni 2021 ABM skrev (1 minutt siden): Men det er du? La meg si det slik, at kvinner ikke er billedskjønne er ingen turnoff, ondskapsfulle kvinner er turnoff.. Jeg puler mye, mye heller en stygg, snill og omsorgsfull kvinne enn en bitch av en fotomodell! Nå sporer du av tråden. Jeg er fæl både på innsiden og utsiden, så her er det lite omsorg å hente. Bare å lese hva jeg har skrevet her inne så vil du se det.
Gjest ABM Skrevet 24. juni 2021 #38 Skrevet 24. juni 2021 Almando skrev (3 minutter siden): Nå sporer du av tråden. Jeg er fæl både på innsiden og utsiden, så her er det lite omsorg å hente. Bare å lese hva jeg har skrevet her inne så vil du se det. Sendte deg pm
Embla82 Skrevet 24. juni 2021 #39 Skrevet 24. juni 2021 Mennene gjør helt riktig i å ikke anta at alle damer rangerer menn i en skala og vurderer kun etter utseende. Jeg er har ikke vært på datingmarkedet på noen år, men da jeg var singel var det ikke mange jeg falt for. Likevel har jeg falt for overvektige menn, lave menn, menn med "kjedelig utseende" i tillegg til høye og muskuløse menn. Det de har hatt til felles har vært intelligens, humor og sosiale antenner. Og at vi har hatt rette kjemien. Menn som bruker mye tid på eget utseende og er opptatt av overfladiske verdier interesserer meg ikke. Så det hadde vært veldig trist om de jeg er en god match med skulle latt være å vise interesse fordi de ikke skulle matche ifølge en latterlig skala som ikke sier noe om hvor fint man kan ha det sammen. Og du som tenker sånn kan jo bare la være å sveipe tilbake. Så dette er null problem. Menn som sveiper på alt derimot synes jeg er en uting. Det blir støy, som andre menn som kan være en god match lett drukner litt i.
bosve Skrevet 24. juni 2021 #40 Skrevet 24. juni 2021 (endret) Menn overvurderer nok sitt eget utseende ja, men samtidig så har de mer selvtillit enn damer og hva har de å tape på å like en dame som er over dem på skalaen?. Menn tåler avvisning bedre enn kvinner. Menn liker 60% av damene på tinder i snitt, ergo så liker de damer som er langt under seg på skalaen. Damer kan ikke se på hvem som liker dem for å bestemme hvilket nivå de selv er på. Eller de kan det ift ligging men ikke ift et kjæresteforhold. Mange menn ligger langt nedover på skalaen, mens de aldri ville giftet seg eller blitt kjæreste med disse damene de ligger med. Sånn sett vil også alt for mange damer overvurdere sitt utseende siden mange av mennene som liker dem/ligget med, ligger langt over dem på skalaen. For Tinder er for mange mer en ligge-app enn en kjæreste/gifte-app. Endret 24. juni 2021 av bosve
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå