AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Skrevet 23. juni 2021 Har skaffer meg Tinder-pluss, så jeg ser alle menn som swiper høyre på meg. Jeg er slank kvinne på 28, men er nok ca. 6 på «skalaen». Jeg har vært på Tinder en stund og vet hvor attraktive de mennene som liker meg er. Det er helt gjennomsnittlige menn. Jeg swiper ikke høyre på menn som er modellmateriale og får sjelden opp den beskjeden om at mannen jeg liker er en «populær profil». Veldig mange av mennene jeg ser har likt meg er langt under 6ere. Er snakk om menn som f.eks. er ganske overvektige. Jeg tipper 80% av de som liker meg er totalt uaktuelle for meg. Overvurderer menn hvor attraktive de er? Eller bare swiper de på alt og håper på det beste? Anonymkode: d0032...6e4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #2 Skrevet 23. juni 2021 Du sveiper på de du finner attraktiv, ikke hvem som finner deg attraktiv. Trur du legger for mye i det. Anonymkode: 969d6...b60 21
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Skrevet 23. juni 2021 Både og. Tror ganske mange menn tenker at de ser bedre ut enn hva de er. Gjelder selvfølgelig ikke alle! Anonymkode: a9cb6...063 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #4 Skrevet 23. juni 2021 Jeg tror de swiper ja på 90% og overlater til kvinnene å filtrere. Anonymkode: da80a...48f 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #5 Skrevet 23. juni 2021 Du tenker at menn som ser deg burde kjenne sin besøkstid og sveipe deg til venstre, fordi de selv ikke er kjekke nok? For en holdning. Anonymkode: 5858f...a49 17
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #6 Skrevet 23. juni 2021 Tror det er kombinasjon. De sveiper ja på alt, samt at de overvurderer. Eksempel; Jeg har en kamerat, som ifølge meg er gjennomsnittlig kjekk. Så han skrev på ett forum at han var langt over gjennomsnittet kjekk". Og han er absolutt ingen klyse i oppførsel eller tankemåte ellers, er nok bare at de har mye bedre selvtilitt på utseende enn oss damer. Anonymkode: be092...71c 7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #7 Skrevet 23. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du sveiper på de du finner attraktiv, ikke hvem som finner deg attraktiv. Trur du legger for mye i det. Anonymkode: 969d6...b60 Det stemmer, men jeg swiper ikke på menn jeg tror jeg ikke har sjangs på. Jeg skjønner at jeg ikke er helt topp på skalaen og at de mest objektivt sett kjekke mennene ikke liker meg. Men det virker som om mange av de som sweiper ja på meg ikke tenker slik? Anonymkode: d0032...6e4 1
Almando Skrevet 23. juni 2021 #8 Skrevet 23. juni 2021 (endret) Jeg tror det er vanlig at kvinner undervurderer sitt utseende, mens menn overvurderer sitt. Har opplevd mange ganger at veldig pene kvinner sier at de er stygge og henger seg opp i detaljer ved utseende som de fleste ville funnet attraktivt/pent. Jeg er en mindre pen kvinne selv, og jeg undervurderer absolutt ikke utseendet mitt. Jeg vet hvordan jeg ser ut. Og jeg syns alltid det er vanskelig når kvinner som er mye penere enn meg, snakker nedlatende om seg selv. Kvinner som blir sett på som pene av så og si alle menn og de fleste kvinner, sliter med selvbildet, og det er bare trist. Husk forresten at de fleste menn sveiper alle kvinner til høyre på Tinder. Endret 23. juni 2021 av Almando 7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #9 Skrevet 23. juni 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du tenker at menn som ser deg burde kjenne sin besøkstid og sveipe deg til venstre, fordi de selv ikke er kjekke nok? For en holdning. Anonymkode: 5858f...a49 Ja? Jeg kjenner min besøkstid med menn. Jeg orker ikke å prøve meg på menn som er objektivt grisekjekke, jeg vet jo at jeg ikke har sjangs. Anonymkode: d0032...6e4 2
Gjest someone_here Skrevet 23. juni 2021 #10 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har skaffer meg Tinder-pluss, så jeg ser alle menn som swiper høyre på meg. Jeg er slank kvinne på 28, men er nok ca. 6 på «skalaen». Jeg har vært på Tinder en stund og vet hvor attraktive de mennene som liker meg er. Det er helt gjennomsnittlige menn. Jeg swiper ikke høyre på menn som er modellmateriale og får sjelden opp den beskjeden om at mannen jeg liker er en «populær profil». Veldig mange av mennene jeg ser har likt meg er langt under 6ere. Er snakk om menn som f.eks. er ganske overvektige. Jeg tipper 80% av de som liker meg er totalt uaktuelle for meg. Overvurderer menn hvor attraktive de er? Eller bare swiper de på alt og håper på det beste? Anonymkode: d0032...6e4 Problemet med tinder er at de fleste matcher jeg nylig har fått (jeg anslår cirka 20), var etter at jenter/kvinner sveipet til høyre på meg. Bare 1-2 matcher kommer fra kvinner jeg likte først. Det er fordi først ser man dem som har mest høyresveiper og kanskje gamle kontoer. Det er i seg selv kjedelig bare å stille, og man vil fort kjede seg. Håper du fikk svar du ønsket
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #11 Skrevet 23. juni 2021 Ja. en mann kan ligge i sykesengen i 10 år i strekk og være kronisk sur og likevel tenke at han fortjener en 10-er-dame som sitter ved siden av han og sløser bort livet på han. Helt oppriktig og bokstavelig talt. og han er ikke takknemlig engang. Anonymkode: 49568...8f2 9
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #12 Skrevet 23. juni 2021 Tja, du er vel rundt den alderen hvor ordet "attraktiv" blir enda mer sammensatt enn før, og utseendet kun blir ett av veldig mange aspekter. Noen som er under snittet pen på stillbilde kan fint være langt over snittet attraktiv i virkeligheten om han har sjarm, humor og intelligens. Dessuten, hvis en skal evaluere hvorvidt noen overvurderer seg selv, høres det jo ut som om det er deg? Mtp at majoriteten av mennene som liker deg er helt uaktuelle... Anonymkode: a7801...f92 3
mjaus Skrevet 23. juni 2021 #13 Skrevet 23. juni 2021 Du er for høy på deg selv.. Det er tinder det er snakk om, såklart vil folk swipe på de de selv synes er pene. Bare ikke swipe på de, så du ikke får match med de. Ikke verre enn det. 5
Okapi Skrevet 23. juni 2021 #14 Skrevet 23. juni 2021 46 minutter siden, AnonymBruker said: Ja? Jeg kjenner min besøkstid med menn. Jeg orker ikke å prøve meg på menn som er objektivt grisekjekke, jeg vet jo at jeg ikke har sjangs. Anonymkode: d0032...6e4 Folk har jo forskjellig smak da, det er ikke som om attraktivitet er en lineær skala. Jeg synes jeg ser relativt merkelig ut, og har en del "objektivt" suboptimale trekk, som at jeg er lav, tynn og med fordel kunne hatt litt bedre hud. Samtidig hender det jo det er enkelte klassisk pene som liker ting ved mitt utseende, og enten ikke bryr seg om eller liker det andre ikke synes noe særlig om. 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #15 Skrevet 23. juni 2021 1 hour ago, mjaus said: Du er for høy på deg selv.. Det er tinder det er snakk om, såklart vil folk swipe på de de selv synes er pene. Bare ikke swipe på de, så du ikke får match med de. Ikke verre enn det. Men det er jo ikke det jeg spør om. Jeg skjønner ikke hvorfor mange av disse sweiper høyre på meg. Så klart har ikke menn som er 120 kilo overvekt sjangs på meg. På samme måte som jeg ikke har sjangs på mange menn jeg ser både på Tinder og på gaten. Jeg sweiper ikke på menn langt over min liga, vet mange venninner ikke gjør det heller. Hvor gjør tydeligvis mange menn det? Anonymkode: d0032...6e4 2
mjaus Skrevet 23. juni 2021 #16 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det er jo ikke det jeg spør om. Jeg skjønner ikke hvorfor mange av disse sweiper høyre på meg. Så klart har ikke menn som er 120 kilo overvekt sjangs på meg. På samme måte som jeg ikke har sjangs på mange menn jeg ser både på Tinder og på gaten. Jeg sweiper ikke på menn langt over min liga, vet mange venninner ikke gjør det heller. Hvor gjør tydeligvis mange menn det? Anonymkode: d0032...6e4 Uhm.. Ikke alle er så utrolig utseendefikserte. Det er ikke umulig at en 3-er utseendemessig klarer å sjarmere en 9-er i senk. Man må ikke være i samme "liga" for å passe sammen. Du er ganske overfladisk for å tenke på denne måten, la folk få sveipe på de de synes er pene og håpe på det beste. 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #17 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men det er jo ikke det jeg spør om. Jeg skjønner ikke hvorfor mange av disse sweiper høyre på meg. Så klart har ikke menn som er 120 kilo overvekt sjangs på meg. På samme måte som jeg ikke har sjangs på mange menn jeg ser både på Tinder og på gaten. Jeg sweiper ikke på menn langt over min liga, vet mange venninner ikke gjør det heller. Hvor gjør tydeligvis mange menn det? Anonymkode: d0032...6e4 120 kg overvektig? En sånn mann har jeg aldri sett tror jeg. Anonymkode: 62198...4d5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #18 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men det er jo ikke det jeg spør om. Jeg skjønner ikke hvorfor mange av disse sweiper høyre på meg. Så klart har ikke menn som er 120 kilo overvekt sjangs på meg. På samme måte som jeg ikke har sjangs på mange menn jeg ser både på Tinder og på gaten. Jeg sweiper ikke på menn langt over min liga, vet mange venninner ikke gjør det heller. Hvor gjør tydeligvis mange menn det? Anonymkode: d0032...6e4 Fordi vi vanlige menn får så få matcher. Derfor sveiper vi ja til alt. Både menn og kvinner overvurderer eget utsende. Kvinner liker kun en fåtall av menn. Menn liker de fleste kvinner. Anonymkode: 7a90a...346 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #19 Skrevet 23. juni 2021 Så de du kaller ikke modell materiale er egentlig det menn ville sagt var 7-10 av 10 menn Anonymkode: 7a90a...346 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #20 Skrevet 23. juni 2021 Ikke effektiv for lange forhold heller Kvinnelige Tinder-brukere er i gjennomsnitt mer interessert i møter med tanke på et langtidsforhold enn menn er. Dette gjelder for øvrig også for møter uten bruk av dating-apper. Men Tinder er heller ikke en svært effektiv måte å møte en partner med tanke på langvarige forhold, viser denne og tidligere studier. Ideen til undersøkelsen kom fra Ernst Olav Botnen, som i dag er klinisk psykolog ved Lovisenberg Diakonale sykehus i Oslo. – Det er interessant å se at atferden vi ser på andre sjekkearenaer som barer og utesteder gjenspeiles på dating-apper, sier Botnen. 269 studenter som var aktive eller tidligere Tinder-brukere deltok i studien. Av dem var 62 prosent kvinner. – Da deltakerne i vårt utvalg er universitetsstudenter tidlig i 20-årene, vil det i fremtidig forskning være interessant å se på om våre funn gjelder i andre grupper og aldersspenn, avslutter Botnen. https://forskning.no/ntnu-partner-sex/tinder-er-bortkastet-tid-for-de-fleste/1600397 Anonymkode: 7a90a...346
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå