AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Del Skrevet 23. juni 2021 Har ei jente på straks 2 år som fortsatt ammes på kveldstid og natt, har dette noe å si for sjansen til å bli gravid? Har ikke gått på prevensjon siden jenta vår var 1 år. Vurderer å få henvisning til IVF, men er det noen vits? Får man gjennomført forsøk selv med amming - og ikke minst, noen som har blitt gravide ved amming under IVF eller naturlig? Anonymkode: 7b83a...252 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #2 Del Skrevet 23. juni 2021 Jeg ammet nr 1 når jeg ble gravid med nr 2, men sluttet med nattamming rett før jeg ble gravid. Vet ikke om det var det som gjorde utslaget eller ikke, men vi hadde prøvd i 8 mnd når jeg endelig ble gravid igjen. Anonymkode: f12f8...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #3 Del Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg ammet nr 1 når jeg ble gravid med nr 2, men sluttet med nattamming rett før jeg ble gravid. Vet ikke om det var det som gjorde utslaget eller ikke, men vi hadde prøvd i 8 mnd når jeg endelig ble gravid igjen. Anonymkode: f12f8...a25 Hvor lang tid brukte dere på å bli gravide med nr. 1?😊 Anonymkode: baad0...2ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #4 Del Skrevet 24. juni 2021 Vi brukte 3 år på nummer 1. Nummer 2 ble jeg gravid 4 måneder etter fødsel, mens jeg fullammet... Anonymkode: 481aa...f5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #5 Del Skrevet 24. juni 2021 Er du medlem i Facebooksiden "amming uten grenser"? Der har flere spurt om det samme tidligere. Konklusjonen er vel at det er svært individuelt hvor mye fertiliteten påvirkes av amming, og det er litt forskjellig fra sted til sted om det anbefales at man slutter å amme før man går igang med ivf. Selv ammet jeg barnet mitt på 2 år da vi ble gravide på første forsøk med minstemann, så her hadde det ingenting å si. Anonymkode: 06e51...7a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #6 Del Skrevet 24. juni 2021 Hvis du har regelmessig menstruasjon så har vel ikke ammingen noe å si? Anonymkode: f625f...694 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #7 Del Skrevet 24. juni 2021 Ble gravid måneden etter at vi sluttet å amme etter å ha hatt ubeskyttet sex i to år. Anonymkode: 00796...b68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #8 Del Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvis du har regelmessig menstruasjon så har vel ikke ammingen noe å si? Anonymkode: f625f...694 Tenker egentlig jeg å. Så lenge man har mens har man som regel hatt en eggløsning i forkant. Kan så klart hende man har en syklus uten en eggløsning, men det er jo ikke regelen men heller unntaket. Tenker at er det en eggløsning så er sjangsen for å bli gravid der. Amming er ingen sikker prevensjon. De sies vel at når barnet er under 6 måneder og fullammes så er det liten sjangs for graviditet, for eggløsningshormonene undertrykkes når man ammer. Men når barnet blir eldre og får mat i tillegg til pupp, så ammer man ikke like ofte kanskje og ikke like mye, og da kan det jo skje en eggløsning, og da får man jo mens hvis det egget ikke befruktes. Tror jeg leste på ammehjelpen sine sider at hvis det går over 4-5 t mellom hver amming er sjangsen for en eggløsning til stede. Mange slutter med nattamming for tror det er noe med at om natten er hormonene som undertrykker eggløsning ganske sterke, (ellernoe sånn). Men man kan jo bli gravid selv om man nattammer. Tror det er individuelt hvor raskt kroppen kommer igang etter fødsel. For noen går det raskt mens andre bruker 1 år før de får mens tilbake😊 Anonymkode: baad0...2ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #9 Del Skrevet 26. juni 2021 On 6/24/2021 at 7:29 PM, AnonymBruker said: Hvor lang tid brukte dere på å bli gravide med nr. 1?😊 Anonymkode: baad0...2ff Brukte 1 år på nr 1. Men ble først gravid etter 3 mnd, som endte i MA i uke 11. Grunnen til at jeg tror ammingen kan ha påvirket mulighetene mine til å bli gravid med nr 2, var at jeg ikke hadde regelmessig syklus og i tillegg defekt lutealfase. Anonymkode: f12f8...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 26. juni 2021 #10 Del Skrevet 26. juni 2021 Vet ikke 100% sikkert, men tror ikke sykehuset ønsker/tillater amming under ivf forsøk. Noe med hormonene man får. Men hvis dere ikke allerede er inne i ivf mølla, og vurderer det nå, vil jeg tippe det blir minst 6 måneder, og kanskje mer, før det ville vært aktuelt for deg å starte på hormonmedisiner. Mye kan skje med ammingen på den tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå