AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Skrevet 23. juni 2021 Hva ligger til grunn for deres barne ønske? Har inntrykk av at de fleste menn ikke ønsker barn, bare går med på det, så lurer😊 Anonymkode: 7315f...9b1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #2 Skrevet 23. juni 2021 Jeg ønsket barn - men akkurat hva som lå til grunn for det kan jeg ikke svare på. For å snu det andre veien - jeg regner med at endel av de som ikke ønskert barn ikke ønsker forpliktelsen (både til barn og partner), de ønsker å holde friheten åpen. Mulig det er økonomiske motiv også - det koster. For å begynne i den enden har disse tingene aldri vært problem for meg. Jeg er ansvarlig - tar på meg forpliktelser og holder dem - jeg vet jeg hadde god hjelp rundt meg om det var noe og jeg hadde en parter som jeg visste jeg kunne stole på og som jeg var sammen med om dette. Hvorfor jeg ville ha en familie? Hvorfor ikke? Klart det er mye bekymringer og jobb, men fra jeg var liten har jeg likt å være en del av en familie, nå som far liker jeg å være en del av en familie og jeg er sikker på at det samme gjelder når jeg har voksne barn og antakeligvis etterhvert barnebarn. Godt umlig det er "instinkt" og, det føltes rett. Jeg visste jeg kom til å bli glad i barna mine og ville ikke vært dem foruten. Og de gir glede både til meg og resten av famlien min. Du finner gjerne flere grunner til å ikke ha barn enn å ha barn, men jeg synes de få grunnene til å ha barn overveier grunnene til ikke. Anonymkode: 33b9a...eb4 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Skrevet 23. juni 2021 Jeg tror at det er mer tabu å være mann med et stort barneønske, det snakkes ikke like åpent om. Men mange menn ønsker seg veldig gjerne barn. Anonymkode: 802c6...574 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #4 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg tror at det er mer tabu å være mann med et stort barneønske, det snakkes ikke like åpent om. Men mange menn ønsker seg veldig gjerne barn. Anonymkode: 802c6...574 Jeg håper sånn jeg treffer en av de🥰 Anonymkode: 7315f...9b1 3
stan Skrevet 23. juni 2021 #5 Skrevet 23. juni 2021 Hvorfor ønsker damer seg barn? Hvorfor skulle grunnene være så annerledes? Det mange menn (og damer?) er redd for, er forpliktelser. 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #6 Skrevet 23. juni 2021 Tror ikke menn ønsker barn/familie noe mindre enn kvinner, men de blir nok kanskje klare for det litt senere. Dessverre for mange av dem -litt for sent. Det er ikke lett for menn i 40-årene som virkelig ønsker seg barn og familie. Og det er ganske mange av dem. Men hadde du spurt dem 10 år tidligere hadde de kanskje ikke tenkt tanken en gang. Kvinner er nok mer bevisst at det er en begrenset tid for det å starte familie, og er nok mer fokusert på dette hele livet. Har aldri hørt om menn som "går med på å få barn". Da er det nok heller et spill overfor single kompiser i tilfelle. Anonymkode: e871b...785 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #7 Skrevet 23. juni 2021 Kvinner liker ikke menn som vil ha barn. Kanskje derfor de fleste menn har evolusjonert seg til å ikke ville ha barn. Er i hvertfall min erfaring. Anonymkode: 9d7a3...0a3
Brunello Skrevet 23. juni 2021 #8 Skrevet 23. juni 2021 Jeg har bare en kamerat som ikke har barn. Samtlige av de som har barn ønsket å bli fedre. Han som ikke er far har et dypt savn etter barn, men det har dessverre ikke skjedd ennå. At menn ikke ønsker barn er bare tull. De fleste av oss ønsker å bli fedre og vi elsker barna våre. Jeg er lei av all generaliseringen om menn. Det finnes massevis av bra menn som bruker mesteparten av tiden sin på familien. Det finnes selvsagt dårlige menn også, men det gjør det jammen meg av damer også. 8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #9 Skrevet 24. juni 2021 Brunello skrev (7 timer siden): Jeg har bare en kamerat som ikke har barn. Samtlige av de som har barn ønsket å bli fedre. Han som ikke er far har et dypt savn etter barn, men det har dessverre ikke skjedd ennå. At menn ikke ønsker barn er bare tull. De fleste av oss ønsker å bli fedre og vi elsker barna våre. Jeg er lei av all generaliseringen om menn. Det finnes massevis av bra menn som bruker mesteparten av tiden sin på familien. Det finnes selvsagt dårlige menn også, men det gjør det jammen meg av damer også. Jeg tror heller ikke at menn ikke ønsker barn. Men den jevne mann ønsker nok ikke dette like sterkt som den jevne kvinne. Min mann elsker barna våre over alt på jord. Men da jeg pushet 30 (og han likeså) var det jeg som måtte presse ham for at det er NÅ det må skje, det er NÅ vi må få barn - ikke en eller annen gang i «framtiden». Anonymkode: ee388...ac8 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #10 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kvinner liker ikke menn som vil ha barn. Kanskje derfor de fleste menn har evolusjonert seg til å ikke ville ha barn. Er i hvertfall min erfaring. Anonymkode: 9d7a3...0a3 Dette er jo bare tull. Jeg er på tinder nå og reagerer på at så mange menn i alderen 40+ "ønsker seg barn med tiden". Altså serr? Hvor lenge skal du vente da? Greit nok at menn kan få barn lenger enn kvinner, men spermen deres blir dårligere også. Hvorfor får de ikke barn i 30-årene? Er det gutter så lenge? Trenger de den friheten så lenge? Eller er det noe galt med dem så ingen damer har turt å satse på barn med dem enda? De aller fleste damer ønsker jo barn, da må de nødvendigvis også ønske seg en mann som ønsker seg barn. Det er ren logikk. Anonymkode: beb2c...8f4 7
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #11 Skrevet 24. juni 2021 Menn får ikke barn. Er kvinnen som får barn, har morsfølelse til dette avkommet resten av livet. Mannen er jo bare en liten del av dette, en mor sier alltid "mitt barn". Mannen har lite å stille opp med, det ser man i barnefordelingsaker også. Så derfor altfor stor risiko å gjøre en kvinne gravid. Anonymkode: 6811f...90c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #12 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er jo bare tull. Jeg er på tinder nå og reagerer på at så mange menn i alderen 40+ "ønsker seg barn med tiden". Altså serr? Hvor lenge skal du vente da? Greit nok at menn kan få barn lenger enn kvinner, men spermen deres blir dårligere også. Hvorfor får de ikke barn i 30-årene? Er det gutter så lenge? Trenger de den friheten så lenge? Eller er det noe galt med dem så ingen damer har turt å satse på barn med dem enda? De aller fleste damer ønsker jo barn, da må de nødvendigvis også ønske seg en mann som ønsker seg barn. Det er ren logikk. Anonymkode: beb2c...8f4 Om man legger godviljen til så kan «ønsker meg barn med tiden» leses som «jeg ønsker meg barn, men vil ikke framstå desperat». Anonymkode: ee388...ac8 8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #13 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er jo bare tull. Jeg er på tinder nå og reagerer på at så mange menn i alderen 40+ "ønsker seg barn med tiden". Altså serr? Hvor lenge skal du vente da? Greit nok at menn kan få barn lenger enn kvinner, men spermen deres blir dårligere også. Hvorfor får de ikke barn i 30-årene? Er det gutter så lenge? Trenger de den friheten så lenge? Eller er det noe galt med dem så ingen damer har turt å satse på barn med dem enda? De aller fleste damer ønsker jo barn, da må de nødvendigvis også ønske seg en mann som ønsker seg barn. Det er ren logikk. Anonymkode: beb2c...8f4 Jeg ville ha barn når jeg var 17, ikke der og da men ville bli sammen med en jente slik at jeg kunne få barn senere. Men alle jentene jeg likte avviste meg. Nå 4 år senere har jeg gitt opp hele familie og barne greia. Anonymkode: 9d7a3...0a3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #14 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville ha barn når jeg var 17, ikke der og da men ville bli sammen med en jente slik at jeg kunne få barn senere. Men alle jentene jeg likte avviste meg. Nå 4 år senere har jeg gitt opp hele familie og barne greia. Anonymkode: 9d7a3...0a3 Så du er 21? Da må du nok lete godt for å finne ei som vil ha barn med en gang. De fleste studerer vel i den alderen. Ikke så lett da å planlegge for barn. Jeg fikk selv barn som 21-åring og syns det var helt topp! De finnes jo, men vil du ha barn med en gang bør du muligens lete litt oppover i alder? Jeg vet ikke, men før 25 er det ikke sååå vanlig å få barn lenger, dessverre. Anonymkode: beb2c...8f4 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #15 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Om man legger godviljen til så kan «ønsker meg barn med tiden» leses som «jeg ønsker meg barn, men vil ikke framstå desperat». Anonymkode: ee388...ac8 Ja, det er mulig. Jeg bare lurer på hvorfor de har ventet så lenge? 🤷🏼♀️ Anonymkode: beb2c...8f4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #16 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om man legger godviljen til så kan «ønsker meg barn med tiden» leses som «jeg ønsker meg barn, men vil ikke framstå desperat». Anonymkode: ee388...ac8 Eller "jeg ønsker ikke barn, så sier en gang i fremtiden og håper det sklir ut". Anonymkode: 7315f...9b1 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #17 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så du er 21? Da må du nok lete godt for å finne ei som vil ha barn med en gang. De fleste studerer vel i den alderen. Ikke så lett da å planlegge for barn. Jeg fikk selv barn som 21-åring og syns det var helt topp! De finnes jo, men vil du ha barn med en gang bør du muligens lete litt oppover i alder? Jeg vet ikke, men før 25 er det ikke sååå vanlig å få barn lenger, dessverre. Anonymkode: beb2c...8f4 Jeg studerer også. Tingen var vel at jeg var redd for å bli alene uten noen. Anonymkode: 9d7a3...0a3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #18 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg studerer også. Tingen var vel at jeg var redd for å bli alene uten noen. Anonymkode: 9d7a3...0a3 For å få barn sammen bør man jo ha et stabilt forhold i bunn. Sats på å få ei dame, vær sammen med henne lenge og få barn om sånn 3-5 år. Da burde dere vite om dere er riktige for hverandre og være klare for å få barn. Hvis ikke begynner du å nærme deg 30 og da begynner mange damer å tenke på barn 😉 Anonymkode: beb2c...8f4
Anonymburker Skrevet 25. juni 2021 #19 Skrevet 25. juni 2021 Jeg tør ikke si det høyt, men har et enormt barneønske. Det er så stor fallhøyde ved å si det. Derfor spiller jeg alltid cool og likegyldig til temaet. Men hadde ikke gjort det om en dame var interessert i meg og lurte på det. Da hadde hun fått høre sannheten. Frykten for at det aldri skjer meg, er stor. Og det orker jeg ikke tenke på. 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #20 Skrevet 25. juni 2021 Mannen min sa iallefall fra første date at han ønsket barn en dag - i flertall. Det var jeg som måtte overtales. (Vi fikk etter hvert 3, og han har tatt halvparten av bleieskiftene, flaskene, leggingene og nattevåkene - og halvparten av leksene og kjøringene til fritidsaktiviteter og vennebesøk når de ble eldre. Han har absolutt fylt rollen med glans!) Anonymkode: 44b4a...30c 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå