Molly_ Skrevet 22. juni 2021 #1 Del Skrevet 22. juni 2021 Hei. Jeg ble gravid for med ivf og skal etter planen slutte på cyclogest(progesteron) når jeg er 7+6 uker på vei, det er om noen dager. Noen erfaringer med å slutte? Må innrømme at det stresser meg å skulle slutte på det, selvom jeg vet kroppen liksom skal ordne det selv 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Del Skrevet 22. juni 2021 Molly_ skrev (3 minutter siden): Hei. Jeg ble gravid for med ivf og skal etter planen slutte på cyclogest(progesteron) når jeg er 7+6 uker på vei, det er om noen dager. Noen erfaringer med å slutte? Må innrømme at det stresser meg å skulle slutte på det, selvom jeg vet kroppen liksom skal ordne det selv 🙈 Hvor mange innsett har du hatt? Jeg har dessverre ikke noe info til deg om det du spør om. Anonymkode: 87c40...809 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 22. juni 2021 #3 Del Skrevet 22. juni 2021 7+6 var jo litt uvanlig tidspunkt å slutte. Enten bruker det å være ved testdato ca 4+5/4+2 enn hva klinikken sier, eller ved ca uke 9 når morkaken tar over. Var det naturlig syklus? Styrt syklus? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 22. juni 2021 #4 Del Skrevet 22. juni 2021 Jeg må gå på det til første tidlig ultralyd og siden klinikken er juli stengt blir det ikke før 10+5🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #5 Del Skrevet 22. juni 2021 Jeg har også fått beskjed om å gå på det til 7+6 og føler også at det er litt usikkert å slutte allerede da. Naturlig syklus. Anonymkode: 0c8c7...f40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 22. juni 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 22. juni 2021 Dette er innsett nummer to. Forrige ble kjemisk så gikk på det i 14 dager bare den gang. Er naturlig syklus, aner ikke hvorfor de har valgt akkurat dette tidspunktet. Kanskje jeg skal høre med dem om jeg bare kan fortsette, det koster meg ingenting å ta det videre. Kroppen skal jo klare det uten og jeg har hatt gode verdier når det ble sjekket, men tenker at det er veldig kjedelig om jeg mister fordi kroppen denne gang ikke har gode verdier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 22. juni 2021 #7 Del Skrevet 22. juni 2021 Når det er naturlig syklus har man egen produksjon av progesteron og det skal egentlig ikke vær e behov for progesteron i det hele tatt. Klinikkene gir det mer for å booste/være sikker på at alt er optimalisert. Så lenge du ikke har progesteronmangel kan man trygt slutte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 22. juni 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 22. juni 2021 Neutral90 skrev (3 minutter siden): Når det er naturlig syklus har man egen produksjon av progesteron og det skal egentlig ikke vær e behov for progesteron i det hele tatt. Klinikkene gir det mer for å booste/være sikker på at alt er optimalisert. Så lenge du ikke har progesteronmangel kan man trygt slutte Er akkurat dette jeg prøver å overbevise hjernen min om at stemmer 😂 Skal ha ultralyd 8+6,så tenker jeg sniker meg til å bruke det til da og tar en prat med gynekologen om det. Mye en skal bekymre seg for kjenner jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. juni 2021 #9 Del Skrevet 22. juni 2021 Nå har jeg ikke vært igjennom IVF, men jeg har hatt tre svangerskap hvor jeg har tatt progesteron fra positiv g-test. Hver gang har legene/gynekologene sagt at jeg skal fortsette med dette frem til sv.uke 10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 22. juni 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 22. juni 2021 Jeg har sendt melding til klinikken for å spørre om jeg kan fortsette. Hadde det vært lutinus hadde jeg sluttet på dagen men cyclogest er så lite problematisk at jeg gjerne tar ekstra. Er jo bare snakk om noen ekstra uker, så får se hva de svarer, trenger jo ny resept så er jo opp til dem 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #11 Del Skrevet 22. juni 2021 Jeg husker jeg syntes det var skikkelig skummelt å slutte. Jeg brukte også Cyclogest, og tror jeg hadde fått resept fram til uke 8 uten at jeg husker det helt sikkert mer. I hvert fall var jeg på ultralyd 7+0, og legen sa jeg egentlig bare kunne slutte da hvis jeg ville. Jeg endte med å trappe ned, gå på halv dose fra uke 7 (og fram til uke 9, tror jeg, mener å huske jeg egentlig hadde en uke igjen da jeg trappet ned). Men det var utelukkende av psykiske årsaker for egen del, etter forslag fra legen som humret litt av meg, men sa han skjønte det. Det gikk helt fint å slutte helt, resultatet er 3 år nå Lykke til videre i svangerskapet! Anonymkode: ce83e...c09 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 22. juni 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg husker jeg syntes det var skikkelig skummelt å slutte. Jeg brukte også Cyclogest, og tror jeg hadde fått resept fram til uke 8 uten at jeg husker det helt sikkert mer. I hvert fall var jeg på ultralyd 7+0, og legen sa jeg egentlig bare kunne slutte da hvis jeg ville. Jeg endte med å trappe ned, gå på halv dose fra uke 7 (og fram til uke 9, tror jeg, mener å huske jeg egentlig hadde en uke igjen da jeg trappet ned). Men det var utelukkende av psykiske årsaker for egen del, etter forslag fra legen som humret litt av meg, men sa han skjønte det. Det gikk helt fint å slutte helt, resultatet er 3 år nå Lykke til videre i svangerskapet! Anonymkode: ce83e...c09 Takk! Er jo dette jeg tror går helt fint, men psyken er ikke helt enig 🙈 Har nok til å ta frem til ultralyden, men kjenner det er greit å ha litt i backup så jeg hvertfall kan trappe ned. Får se hva klinikken sier når de svarer, selvom jeg ikke helt ser for meg at de vil nekte meg noe som ikke er skadelig 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brigid Skrevet 23. juni 2021 #13 Del Skrevet 23. juni 2021 (endret) . Endret 29. september 2021 av Brigid 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 25. juni 2021 Forfatter #14 Del Skrevet 25. juni 2021 Har fått nye resepter på videre bruk av cyclogest nå, så da fortsetter jeg. Takknemlig for at de skriver det ut selvom det sannsynligvis ikke er nødvendig med fortsatt bruk 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå