Gå til innhold

Klinsj med veterinær

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg var hos veterinær med min hund en vanlig ukedag for en tid tilbake. 

Prisen var hårreisende! Jeg reagerte med å skrive på facebook at alle mine venner må styre unna denne veterinæren pga skyhøy pris. A

Fikk en messenger melding direkte fra den aktuelle veterinæren med en lang utgreiing på at det koster å drive klinikk etc. På slutten stod det at vi ikke var velkommen som kunder der og at veterinæren ikke ville behandle dyrene våre akutt ved behov. 

Alt dette pga at jeg ga dem dårlig omtale 🤔 

Det er vel min rett som privatkunde å mene hva jeg vil om deres tjenester uten å bli nektet hjelp der og bli uønsket som kunde? 

Merkelig. 

Anonymkode: 7ec29...110

I forhold til hva? Har du sjekket at andre veterinærer tar mye lavere pris, eller synes du bare det er dyrt?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Temmelig dårlig gjort å skrive en status på Facebook om det, for at du ikke sjekket prisen på forhånd. 

Anonymkode: 4e7e9...d2b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Heltene hos vår lokale dyreklinikk har reddet livet til katten min to ganger og jeg betaler gladelig hva det koster. 

Anonymkode: 92807...485

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må være enig med de fleste andre her. Du har vel kanskje rett til å henge ut den aktuelle veterinæren og si til alle at du kjenner at du må «styre unna». Men da er det vel også forventet at du selv styrer unna i framtida?

Du vil vel uansett ikke bruke denne veterinæren lenger, så det går vel fint om du ikke er ønsket som kunde, Forventer du at du skal kunne oppfordre folk til boikott av denne veterinæren og fortsatt være velkommen? Hvis alle hører på deg har jo ikke denne veterinæren noen jobb lenger. 

Hadde du klaget på den faglige behandlingen eller at veterinæren var en kjip fyr, så skulle jeg forstått deg litt bedre. Men her har tydeligvis dyret ditt har fått god helsehjelp av en flink veterinær - men du synes det var for dyrt. Har du sjekket hva tilsvarende behandling koster på andre klinikker? Hvis man skal klage på tjenesten man har fått med noen, så er det vel uansett normal høflighet å først ta det opp med den det gjelder, før man ringer avisa eller skriver det offentlig på facebook. 

Jeg har inntrykk av at det å være veterinær er en utrolig krevende jobb. Folk trenger deg døgnet rundt og har skyhøye forventninger til hva du skal få til. Jeg synes det er helt innafor at veterinærer beskytter seg selv, og sier nei til å behandle kunder som behandler dem som dritt. 

Anonymkode: 1c28b...100

• Liker 6
Skrevet

Hadde du klaget på service, skitne lokaler etc, ville det vært innafor å klage. Eller dersom du kunne bevise at denne veterinæren var x antall så dyr på kastrering i forhold til andre veterinærer i samme område. At du bare synes det var dyrt, holder ikke.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet. Det koster å gå til veterinær, det vet alle. Selv gikk jeg til privat hudlege for sjekk av føflekker (har hatt ondartet føflekk for noen år siden og sjekker jevnlig). Jeg betalte 990 kr for en kontroll som tok 5 min inkl betalingen. Ingen bruk av engangsutstyr el.l. Dritdyrt ja, men aldri i verden om jeg sa noe på det eller klager. Legen driver uten tilskudd fra det offentlige, jeg visste jo det ville koste. 

Anonymkode: 30459...0f3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (På 22.6.2021 den 7.17):

Hadde du klaget på service, skitne lokaler etc, ville det vært innafor å klage. Eller dersom du kunne bevise at denne veterinæren var x antall så dyr på kastrering i forhold til andre veterinærer i samme område. At du bare synes det var dyrt, holder ikke.

Det er fri prissetting, så om en kastrering koster 1000 kroner ett sted, og 5000 et annet så er det faktisk helt greit. Man må faktisk spørre om pris, ikke klage etterpå. Er det et keisersnitt midt på natta har man jo begrenset utvalg med åpne klinikker, men rutineting må man sjekke priser flere steder. De fleste har prisliste på nett...

Anonymkode: f8605...d45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at den aktuelle veterinæren reagerte.

Har selv klagd på en veterinær etter et tilfelle, men det gjorde jeg direkte til klinikken og IKKE offentlig på FB. Resultatet der ble at jeg ytret ønske om å ikke benytte den aktuelle veterinæren i fremtiden, det ble vist forståelse for og vi fikk en annen ( fast ) veterinær til fremtidige besøk.

Anonymkode: 0660f...ae3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...