Gå til innhold

Klinsj med veterinær

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos veterinær med min hund en vanlig ukedag for en tid tilbake. 

Prisen var hårreisende! Jeg reagerte med å skrive på facebook at alle mine venner må styre unna denne veterinæren pga skyhøy pris. A

Fikk en messenger melding direkte fra den aktuelle veterinæren med en lang utgreiing på at det koster å drive klinikk etc. På slutten stod det at vi ikke var velkommen som kunder der og at veterinæren ikke ville behandle dyrene våre akutt ved behov. 

Alt dette pga at jeg ga dem dårlig omtale 🤔 

Det er vel min rett som privatkunde å mene hva jeg vil om deres tjenester uten å bli nektet hjelp der og bli uønsket som kunde? 

Merkelig. 

Anonymkode: 7ec29...110

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typisk mennesker. De tåler ikke kritikk, uten å gå til motangrep.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uff. Jeg sendte klage til mattilsynet på en, pga direkte traumatiserende behandling av hund. Denne veterinæren var leder i det lokale mattilsynet. Og er også veterinærvakt utenom åpningstider.

Anonymkode: d5572...f2c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok at de ikke ønsker deg, men om du hadde møtt opp med et sykt dyr, så hadde de heller tenkt på dyret og hjulpet det 

Men det er litt dumt å kaste stein i glasshus, om du ønsker at denne veterinæren skal hjelpe deg i en nødssituasjon 

Anonymkode: ddf47...e12

• Liker 17
Skrevet

Hvilken behandling og  hvilken pris?

• Liker 4
Skrevet

Vel, hvorfor er det et problem for deg? Du er jo uansett ikke fornøyd og gir dem dårlig omtale. Skjønner godt at dem ikke ønsker å ha deg som kunde. Og du burde jo være glad for å finne deg et nytt sted. 

Behandling av dyr koster. Uansett. 

• Liker 20
Skrevet

Tja. Var ikke noe jeg hadde lagt ut offentlig på Facebook i utgangspunktet. Skjønner at dyrlegen reagerte. 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Hva var prisen på hva slags behandling da? 

Anonymkode: ff96c...8fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du forsikring?

Skrevet

Vel, tenker at du kan ikke få i både "pose og sekk". Du kan ikke både offentlig kritisere og benytte samtidig....

For det første synes jeg du skulle sjekket på forhånd hva den aktuelle behandlingen kostet, det gjorde jeg når jeg hadde mine hunder, og det gjør veldig mange før de velger å kjøpe en tjeneste hos noen.

For det andre synes jeg du burde tatt opp din misnøye med den aktuelle veterinæren før du hang den ut offentlig. Tenker at mye kan løses med god dialog, og det er ikke bestandig at "angrep" er det smarteste. 

For det tredje, så skjønner jeg godt at denne veterinæren ikke ønsker dine henvendelser noe mer. Ingen gidder å gjøre en jobb for noen som offentlig henger de ut i etterkant. Nå er det nok slik at din veterinær har en plikt til å gjøre akutte ting hvis den inngår i en vaktrullering, men tror nok at det kan bli en ganske klein situasjon for dere begge, men alle er pliktig til å hjelpe et dyr i nød da...... 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Du har hengt dem ut med en offentlig ytring på fb ( mer enn 30 lesere) og skjønner ikke hvorfor de ikke vil ha deg som kunde.........?  

Anonymkode: 10a45...a2b

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var hos veterinær med min hund en vanlig ukedag for en tid tilbake. 

Prisen var hårreisende! Jeg reagerte med å skrive på facebook at alle mine venner må styre unna denne veterinæren pga skyhøy pris. A

Fikk en messenger melding direkte fra den aktuelle veterinæren med en lang utgreiing på at det koster å drive klinikk etc. På slutten stod det at vi ikke var velkommen som kunder der og at veterinæren ikke ville behandle dyrene våre akutt ved behov. 

Alt dette pga at jeg ga dem dårlig omtale 🤔 

Det er vel min rett som privatkunde å mene hva jeg vil om deres tjenester uten å bli nektet hjelp der og bli uønsket som kunde? 

Merkelig. 

Anonymkode: 7ec29...110

Jeg gidder ikke flere slike som deg, så du hadde ikke vært velkommen hos meg heller etter slik oppførsel. 
jeg jobber livet av meg for kjæledyrene til folk. Har ventelister og mange hyggelige kunder som heller kan få benytte seg av mine tjenester. Sånne som deg orker jeg ikke. Til det er jobben for krevende. 
se forøvrig til Sverige der dyrleger rømmer fra klinikkene. De klarer ikke lenger å holde åpent et tilbud om natten, for dyrlegene orker ikke mer. Og det er sånne som deg de rømmer fra. De gidder ikke mer og jobber heller med noe annet.

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Til min kollega som setter grenser for seg selv og tar vare på sin mentale helse! Flott! 

dyrlege

Anonymkode: f9e2f...b80

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg gidder ikke flere slike som deg, så du hadde ikke vært velkommen hos meg heller etter slik oppførsel. 
jeg jobber livet av meg for kjæledyrene til folk. Har ventelister og mange hyggelige kunder som heller kan få benytte seg av mine tjenester. Sånne som deg orker jeg ikke. Til det er jobben for krevende. 
se forøvrig til Sverige der dyrleger rømmer fra klinikkene. De klarer ikke lenger å holde åpent et tilbud om natten, for dyrlegene orker ikke mer. Og det er sånne som deg de rømmer fra. De gidder ikke mer og jobber heller med noe annet.

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Til min kollega som setter grenser for seg selv og tar vare på sin mentale helse! Flott! 

dyrlege

Anonymkode: f9e2f...b80

Heia dyrlegene 😄❤️

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

De fleste aner ikke hvilke kostnader en klinikk har. De tror vel at veterinærene lønn=pris for behandling. Alle, fra veterinær til resepsjonist, tjener MYE mindre enn tilsvarende stillinger innenfor humanmedisin. 

Det verste jeg vet er folk som klager på Facebook, vi kan jo ikke skrive stort pga taushetsplikt. Ofte skriver de at f.eks veterinær har sagt ditt, og gjort datt, uten at det nødvendigvis er sant. Og de  utelater hva de selv har sagt og gjort. 

Vi må innimellom melde folk til Mattilsynet. Legger kunde igjen en dårlig anmeldelse, og bare skriver at alle må styre unna, så kan ikke vi kommentere at kunde ikke hadde blitt meldt om han hadde tatt seg skikkelig av dyret sitt.

Det er mye bedre med dem som sender klage til ledelsen, før da kan det bli en ordentlig dialog. 

Og jeg lurer også på hva slags behandling det var, til hvilken pris....

Anonymkode: f8605...d45

• Liker 17
Skrevet

Hvis du er så misfornøyd, så går du til en annen vetrinær da?! 

Ikke rart de ikke vil ha deg som kunde når du skriver sånt, du ødelegger jo for klinikken. Du burde klaget umiddelbart og direkte til vetrinæren. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Veterinærtjenester er svindyrt, det vet oppegående mennesker før de skaffer seg dyr. Og du synker veldig, veldig dypt når du klager på Facebook om dette, samme hvor mye rettigheter og ytringsfrihet du har. 

Anonymkode: a9fc3...005

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Veterinærtjenester er svindyrt, det vet oppegående mennesker før de skaffer seg dyr. Og du synker veldig, veldig dypt når du klager på Facebook om dette, samme hvor mye rettigheter og ytringsfrihet du har. 

Vel, hvis du sammenligner med private helsetjenester for oss tobeinte er det ikke så ille🙂 Ingen statlig støtte til veterinærer... 

• Liker 5
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvilken rett? Er privat bedrift står fritt til å bestemme hvem de vil tilby tjeneste sine til. Kan være det er unntak for akutt behandling, men jeg tviler. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vel, hvis du sammenligner med private helsetjenester for oss tobeinte er det ikke så ille🙂 Ingen statlig støtte til veterinærer... 

Neida, jeg er klar over det. Orket bare ikke å gi meg inn på forklaringer til TS, for det ser ut til å være fånyttes 😉

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så takknemlig for min vetrinær. Når dyrene mine er der føler jeg meg trygg på at de ikke bare blir behandlet kompetent medisinsk, men også blir godt ivaretatt i en skummel situasjon for dem, og for meg. Og jeg setter pris på at både jeg og dyrene blir ivaretatt.

Sist jeg sa det, så jeg veterinæren trengte det. Og at veterinæren samme dag hadde hatt et ubehagelig møte med en annen kunde. Og selv om jeg i bakhodet vet det er en tøff jobb, glemmer jeg det også. 

Selvsagt er det dyrt med veterinærtjenester! Og selvsagt tar man det direkte opp med klinikken. Og forsikrer dyrene sine om det er en økonomisk belastning å gi dem nødvendig helsehjelp.

Anonymkode: 4658c...8ee

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...