AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #241 Del Skrevet 19. juni 2022 Da jeg var liten ville jeg også prøve hijab, fordi naboene våre som var somaliske brukte det. Det handler om å Utforske andre kulturer og religioner og det syntes jeg alle barn skal få lov til. Man klager jo ikke når noen vil ta av hijab og utforske, så hvorfor klage når noen vil ta på? Anonymkode: df4bc...887 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StovnerJune Skrevet 19. juni 2022 #242 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva mener du er galt med grorud dalen? Anonymkode: 20f4c...568 Problemene der er velkjente for de fleste. Vokste opp der selv. Enkelt og greit må hun regne med å forholde seg til en del andre regler og standarder enn i områder der flertallet er etniske norske. Det hun skriver om er et typisk eksempel. Sånn er det, uansett om man mener det er islamofobi/fremmedfrykt eller ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #243 Del Skrevet 19. juni 2022 StovnerJune skrev (1 minutt siden): Problemene der er velkjente for de fleste. Vokste opp der selv. Enkelt og greit må hun regne med å forholde seg til en del andre regler og standarder enn i områder der flertallet er etniske norske. Det hun skriver om er et typisk eksempel. Sånn er det, uansett om man mener det er islamofobi/fremmedfrykt eller ikke. Jeg bor selv i grorud dalen. Går med hijab og har et flott liv synes jeg. Anonymkode: 20f4c...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StovnerJune Skrevet 19. juni 2022 #244 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bor selv i grorud dalen. Går med hijab og har et flott liv synes jeg. Anonymkode: 20f4c...568 Vet ikke hvor du leste jeg skrev at man får et dårlig liv av å gå med hijab. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #245 Del Skrevet 19. juni 2022 Lindeberg er ganske fint område. Bygda kjærring selv og har noen bekjente der, med barn. Litt multikulturelt, blandet med noske, men ikke noe hidjab press der da. Syntes skolene og barnehager der høres fint ut. De virkelig ser ungene og er veldig gode med dem. Skulle jeg ha flytta til Oslo, hadde jeg nok siktet meg dit. Grei pris på boliger og ganske så rolig strøk, med lekeplasser og ballbaner på hvert hjørne. Oppigjennom årene har jeg møtt flere unger helt fra små til tenåringer i området der, og veldig bra miljø blandt dem. Litt skog rundt området og stengt for biler innafor, men mulig å kjøre intil døra om behovet er der. T bane og butikker like ved. Syntes generelt osloer litt masete og upersonlig. Men ikke der. Man kan hilse på naboen, og ikke noe mas og trafikkstøy. Hører lite fra naboer også. Anonymkode: adcea...79b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #246 Del Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 18.33): TS her. Jeg må innrømme at dette har startet en diskusjon med mannen om vi evt. bør tenke på å flytte på oss. Anonymkode: b43fb...587 Flytt så fort dere har mulighet sier jeg bare. Dette kommer det ingenting godt ut av. Vår datter har gått på skole med så godt som ingen norske. Vi burde ha flyttet, men gjorde det dessverre ikke. Anonymkode: 97446...c09 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 22. juni 2022 #247 Del Skrevet 22. juni 2022 (endret) Tråden er ryddet for brukerangrep, nedsettende innhold, innlegg av utestengt bruker og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 22. juni 2022 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjone Skrevet 30. juni 2022 #248 Del Skrevet 30. juni 2022 StovnerJune skrev (På 19.6.2022 den 23.55): Velkommen til Groruddalen sier jeg bare. Dette er den første av flere problemstillinger dere vil møte... 😂 Den var ny for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #249 Del Skrevet 1. juli 2022 La barnet prøve hijab hvis det vil. Det er religionsfrihet i Norge. Så barnet kan selv velge sin religion uavhengig av foreldre. Anonymkode: d6998...c2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #250 Del Skrevet 1. juli 2022 On 6/21/2021 at 7:00 PM, AnonymBruker said: Det høres lurt ut. Miljøet i klassen høres mildt sagt horribelt ut når flere 10-åringer allerede bruker hijab. Anonymkode: ca689...f45 Altså, må miljøet i klassen være "horribelt" bare fordi noen av 10-åringene er voksne og oppegående nok til å skjønne at de må dekke seg til skikkelig slik at de ikke frister seksuelt frustrerte menn til å voldta dem? Anonymkode: f92e2...098 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #251 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså, må miljøet i klassen være "horribelt" bare fordi noen av 10-åringene er voksne og oppegående nok til å skjønne at de må dekke seg til skikkelig slik at de ikke frister seksuelt frustrerte menn til å voldta dem? Anonymkode: f92e2...098 Ja. Anonymkode: 501ca...1b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #252 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): La barnet prøve hijab hvis det vil. Det er religionsfrihet i Norge. Så barnet kan selv velge sin religion uavhengig av foreldre. Anonymkode: d6998...c2d Prøv å les litt fra Koranen for henne. Så ser du om hun like det. Så kan du lese ennå mer. Anonymkode: d6998...c2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #253 Del Skrevet 2. juli 2022 Lars1009 skrev (På 23.6.2021 den 7.52): Oi. Her var det mange rasister med lav utdanning. Oslo øst er et fint og fargerikt sted å bo, med masse fantastiske, åpne og interessante mennesker. Heller det enn hvite, homogene gettoer i Bærum eller på Holmenkollen. Den hijab-samtalen er vel enkel. I Bærum vil hun ende opp med å ta MDMA og ha sex før hun fyller 14. Denne holdningen er konstruktiv. Barnet må få bruke hijab dersom hun ønsker dette, Dette er tross alt et beskjedent tiltak. Det blir derimot mer problematisk om hun krever å få bruke burka eller annen full tildekking. Anonymkode: 2e432...adb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå