Maleficenta Skrevet 6. juli 2021 #221 Del Skrevet 6. juli 2021 Blomsterpotta skrev (5 timer siden): Skjønner meg ikke på folk som flytter til ghettoen og attpåtil fra «bøgda». Du skal ikke se bort fra at datteren din konverterer da hun blir myndig, risikoen for at det ville skjedd på «bøgda» et omtrent 0. skulle ikke vært ghettoer i utg punktet noen steder 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #222 Del Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvordan vil vi eie hele landet? Jeg skjønner ikke denne teorien. Dette må du nesten forklare. Anonymkode: cbf47...675 Islam som ideologi er rett og slett ikke forenelig med prinsipper som integrering, likestilling, menneskerettigheter og vestlig kultur. Det at islamske imaner og andre lederskikkelser går ut å sier at muslimer bør integrere seg og tilpasse seg lovene og kulturen i vestlige land kommer aldri til å skje, faktisk så er det det stikk motsatte som skjer. Bare se til andre land i Europa som Frankrike, England, Tyskland og Sverige. Det blir bare flere og flere parallelsamfunn der muslimer lever etter egne lover og regler. Vi ser det også i Norge, Islam Net er i ferd med å bygge en moske forkledd som ungdomsklubb. Der vil det bli undervist i salafisme og det er bevist motarbeidelse av integrering i det norske samfunnet, når det kommer frem at disse lederskikkelsene går ut å ber muslimske ungdommer om å ikke bli for norske så er det veldig bekymringsfullt. https://www.nettavisen.no/nyheter/raymond-johansen-hardt-ut-mot-islam-nets-eiendomskjop-opprorer-meg/s/12-95-3424097097 Nå har det også kommet frem at flere fremmedkrigere og disse IS-damene kom i kontakt med hverandre via Islam Net, det disse mørkemennene sier i offentligheten og hva som faktisk skjer bak lukkede dører er to helt forskjellige ting. Igjen så er det helt utenkelig at Islam kommer til å gå igjennom en reformasjon, hele ideen om at Islam IKKE skal spre seg utover verden og bli dominerende vil være stikk i strid med ideologien. Anonymkode: 29a33...288 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #223 Del Skrevet 6. juli 2021 Håper dere holder dere langt unna min del av Vestlandet. Helt ok å si nei til hijab, men for en overreaksjon!!! Å rive ungene opp fra miljøet sitt på nytt, pga et spørsmål/en fiks idé? Tenk godt over hva dere skal gjøre neste gang et av barna deres ytrer et ønske om å få noe, men som dere ikke vil at de skal få. Bh, klippe håret kort, piercing i nesa, sminke, klær for det motsatte kjønn, venner/kjæreste dere ikke liker, velger å konfirmere seg/ikke konfirmere seg, valg av fritidsaktiviteter, skolevalg osv. Hvordan skal dere løse dette hvis barna har ønsker dere ikke er enige i? Låse ungene inne, trusler, fysisk/psykisk vold? Eller… hva med dialog, samtaler, støtte, la de få prøve seg fram, prøving/feiling, vise respekt for deres valg, være inkluderende og utforskende sammen med barnet, være en støttespiller…. Samarbeid med skole, klassen, andre foreldre. Og nei, jeg sammenligner ikke valget med å bruke hijab med å bruke bh, sminke, velge venner osv. Jeg syns bare at foreldrene (og mange av dere andre) overreagerer voldsomt, og stiller spørsmål ved om dette er en sunn måte å møte barna sine på når de vil ta egne valg. Anonymkode: 74795...0ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #224 Del Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Håper dere holder dere langt unna min del av Vestlandet. Helt ok å si nei til hijab, men for en overreaksjon!!! Å rive ungene opp fra miljøet sitt på nytt, pga et spørsmål/en fiks idé? Tenk godt over hva dere skal gjøre neste gang et av barna deres ytrer et ønske om å få noe, men som dere ikke vil at de skal få. Bh, klippe håret kort, piercing i nesa, sminke, klær for det motsatte kjønn, venner/kjæreste dere ikke liker, velger å konfirmere seg/ikke konfirmere seg, valg av fritidsaktiviteter, skolevalg osv. Hvordan skal dere løse dette hvis barna har ønsker dere ikke er enige i? Låse ungene inne, trusler, fysisk/psykisk vold? Eller… hva med dialog, samtaler, støtte, la de få prøve seg fram, prøving/feiling, vise respekt for deres valg, være inkluderende og utforskende sammen med barnet, være en støttespiller…. Samarbeid med skole, klassen, andre foreldre. Og nei, jeg sammenligner ikke valget med å bruke hijab med å bruke bh, sminke, velge venner osv. Jeg syns bare at foreldrene (og mange av dere andre) overreagerer voldsomt, og stiller spørsmål ved om dette er en sunn måte å møte barna sine på når de vil ta egne valg. Anonymkode: 74795...0ab Makan til naivitet. Du skulle sendt ungene dine til utveksling til Oslo Øst du. Jeg tipper TS var helt lik deg før hun reiste. Anonymkode: dffc3...995 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lundii Skrevet 15. juli 2021 #225 Del Skrevet 15. juli 2021 Jeg blir serriøst GLAD over å se så mange oppegående mennesker i denne tråden som virkelig ser hvor giftig islam kan være👏 På Wikipedia står følgende: "De siste tiår er det vanlig å utvide rasismebegrepet til å omfatte nedvurdering av andre etniske, kulturelle eller religiøse grupper, uten nødvendigvis å begrunne i biologiske forskjeller som utseende («nyrasisme»)." Men Jehovas Vitner, Smiths Venner osv kan vi kritisere i huet og rævva uten å bli kalt" nyrasist"?! Da kan man lage tv-programmer der man avkler Jehovas, viser hvordan det er bak fasaden, intervjuer med avhoppere osv. HVORFOR kan vi ikke kritisere islam på samme måte? Noen venstrevridde her som kan fortelle meg det? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #226 Del Skrevet 15. juli 2021 Lundii skrev (1 time siden): Jeg blir serriøst GLAD over å se så mange oppegående mennesker i denne tråden som virkelig ser hvor giftig islam kan være👏 Norges avskum. I kristne vesten er kvinner prostituerte. Jeg synes det er det verste for en kvinne. I islam er ikke prostitusjon lov. Anonymkode: 3e8b0...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #227 Del Skrevet 15. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Norges avskum. I kristne vesten er kvinner prostituerte. Jeg synes det er det verste for en kvinne. I islam er ikke prostitusjon lov. Anonymkode: 3e8b0...5e8 Nei, for de er ikke prostituert når de inngår midlertidige ekteskap og låner bort søstrene sine på 13 til en eller annen kåt pedofil nabo….. hallo? Anonymkode: acd93...bb9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #228 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 18.02): Norges avskum. I kristne vesten er kvinner prostituerte. Jeg synes det er det verste for en kvinne. I islam er ikke prostitusjon lov. Anonymkode: 3e8b0...5e8 Hvilke kilder har du på det? Anonymkode: f5422...a31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #229 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 19.30): Nei, for de er ikke prostituert når de inngår midlertidige ekteskap og låner bort søstrene sine på 13 til en eller annen kåt pedofil nabo….. hallo? Anonymkode: acd93...bb9 Det er bare Twelver Shia-sekten som praktiserer nikah muttah. Les en bok så kan du snakke. Anonymkode: 3e8b0...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 29. desember 2021 #230 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 18.02): Norges avskum. I kristne vesten er kvinner prostituerte. Jeg synes det er det verste for en kvinne. I islam er ikke prostitusjon lov. Anonymkode: 3e8b0...5e8 Det er ikke det samme som at prostitusjon ikke foregår i muslimske land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #231 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvilke kilder har du på det? Anonymkode: f5422...a31 The Prophet said: There is no prostitution in Islam. If anyone practised prostitution in pre-Islamic times, the child will be attributed to the master (of the slave-woman). He who claims his child without a valid marriage or ownership will neither inherit nor be inherited. — Sunan Abu Dawood, 12:2257 Anonymkode: 3e8b0...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #232 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 19.08): Jeg ville forklart hva hijab er, og forklart hvorfor det ikke er for henne. Jeg ville forbudt henne å gå med det, og forklart at hun kan velge selv når hun blir voksen. Slapp av, dette er jo ikke annet enn at hun vil begynne med hårbøyle fordi andre i klassen bruker det - de forstår jo ikke hva dette er. Et lite barn jeg kjenner tror munnbind er pynt til ansiktet feks. Hun kan få en fin oppvekst i Groruddalen! Anonymkode: 12619...5ac Jeg er enig i dette innlegget. Men ut av kontekst, wow, corona endrer oss virkelig!: Et lite barn jeg kjenner tror munnbind er pynt til ansiktet feks. Anonymkode: a3567...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drx97 Skrevet 19. juni 2022 #233 Del Skrevet 19. juni 2022 Hijab burde forbys i Norge. Det er ikke forenlig med det norske, og synes heller ikke noe særlig om hijab propagandaen. Jeg mener det også burde finnes et plagg for en mann som skal dekke mannen, slik det finnes et plagg for en kvinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #234 Del Skrevet 19. juni 2022 Synes 10 år er litt tidlig å begynne med hijab, hvis hun ikke er vokst opp i islam. Hun bør vente et par år, til hun er 12, så er hun sikrere insin sak. Det kan føles vanskelig å først ta på hijab, og ta den rett av igjen. Anonymkode: 20f4c...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StovnerJune Skrevet 19. juni 2022 #235 Del Skrevet 19. juni 2022 Velkommen til Groruddalen sier jeg bare. Dette er den første av flere problemstillinger dere vil møte... 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #236 Del Skrevet 19. juni 2022 StovnerJune skrev (1 minutt siden): Velkommen til Groruddalen sier jeg bare. Dette er den første av flere problemstillinger dere vil møte... 😂 Hva mener du er galt med grorud dalen? Anonymkode: 20f4c...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 19. juni 2022 #237 Del Skrevet 19. juni 2022 Uff her var det mye islamofobi og fremmedfrykt 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #238 Del Skrevet 19. juni 2022 Polyester skrev (Akkurat nå): Uff her var det mye islamofobi og fremmedfrykt 😬 110 % enig. Anonymkode: 20f4c...568 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #239 Del Skrevet 19. juni 2022 1 år gammel tråd. Hvordan gikk det med TS og familien? Anonymkode: b9627...4ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #240 Del Skrevet 19. juni 2022 On 12/29/2021 at 3:50 PM, AnonymBruker said: Det er bare Twelver Shia-sekten som praktiserer nikah muttah. Les en bok så kan du snakke. Anonymkode: 3e8b0...5e8 Bare sånn ca 200 millioner mennesker da…. Anonymkode: acd93...bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå