AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #1 Del Skrevet 21. juni 2021 For meg som bor i Oslo vil jeg svare Homlia. - sentral beliggenhet. -Tog til sentrum - egentlig ganske pent - Kort vei til sjøen - utsikt for noen Slemmestad - Ikke så langt fra Vollen - Ved sjøen - det kan jo bare gå oppover prismessig? - mer vanlig med hjemmekontor - nytt senter Risløkka - Jeg vet at Risløkka er attraktivt, men jeg tror det har et større potensiale - T banen til sentrum bruker kort tid - pent og grønt - Økern utvikles Anonymkode: 7e841...85b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passpartou Skrevet 21. juni 2021 #2 Del Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): For meg som bor i Oslo vil jeg svare Homlia. - sentral beliggenhet. -Tog til sentrum - egentlig ganske pent - Kort vei til sjøen - utsikt for noen Slemmestad - Ikke så langt fra Vollen - Ved sjøen - det kan jo bare gå oppover prismessig? - mer vanlig med hjemmekontor - nytt senter Risløkka - Jeg vet at Risløkka er attraktivt, men jeg tror det har et større potensiale - T banen til sentrum bruker kort tid - pent og grønt - Økern utvikles Anonymkode: 7e841...85b At Holmlia skal bli mer attraktivt, har man snakket om i 20 år. Men det har jo ikke skjedd, prisene er fortsatt lave. Det er selvfølgelig en elefant i rommet her som du ikke nevner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passpartou Skrevet 21. juni 2021 #3 Del Skrevet 21. juni 2021 (endret) Hvis folk med kontorjobber er fysisk på jobb 2 dager i uka fremover, istedenfor 5, så vil de fleste områder i nærområdene til Oslo bli mer attraktive. Endret 21. juni 2021 av Passpartou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #4 Del Skrevet 21. juni 2021 Passpartou skrev (11 minutter siden): Hvis folk med kontorjobber er fysisk på jobb 2 dager i uka fremover, istedenfor 5, så vil de fleste områder i nærområdene til Oslo bli mer attraktive. Noen områder opplever mer vekst enn andre. Og noen områder har et lavere utgangspunkt. Nesøya, Holmen, Vettre, Vollen er allerede dyrt. Det er ikke Slemmestad og Sætre. Anonymkode: 7e841...85b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 21. juni 2021 #5 Del Skrevet 21. juni 2021 Jeg tror også Holmlia. Har en del vennepar som har solgt 3-roms i sentrum for å kjøpe rekkehus der. De er høyt utdannet og har små barn og vil derfor ha hage/mere plass. Hvis dette er en større tendens tipper jeg at prisene vil gå oppover i området. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #6 Del Skrevet 21. juni 2021 Jeg tror at deler av Søndre Nordstrand og Groruddalen har stort potensiale for prisvekst. Spesielt de områdene som ligger sentralt ved togstasjonene (det jobbes med å oppgradere lokaltoglinjene begge steder). Bor selv i Groruddalen, og bruker 14 minutter til sentrum. Det går sannsynligvis enda raskere når «flaskehalsen» for togtrafikk på Bryn er utbedret. Bor fint og skjermet, i et område som har lite trafikk og er mye mindre fortettet enn sentrumsområdene. Det har allerede vært sterk prisvekst i området mitt en stund, og jeg regner ikke med at det vil avta med det første... Anonymkode: e953f...ba6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #7 Del Skrevet 21. juni 2021 Jeg tror også at mange steder i Groruddalen blir mer og mer attraktivt. Bodde der før og da vi solgte var det mye interesse og leiligheten gikk over en ganske høyt satt prisantydning. Kjenner flere som jobber i barnehage i Groruddalen og det blir fler og fler ressurssterke foreldre. Vi endte opp med å flytte ut av Oslo da prisene på enebolig/rekkehus ble for høyt i de områdene i Groruddalen vi ville bo (markanært, vi så både Øst og Lillo). Vi flyttet nordover, og ser at prisene her, Lillestrøm og Nittedal, også er på vei opp. Anonymkode: 099f1...71a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #8 Del Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg tror også at mange steder i Groruddalen blir mer og mer attraktivt. Bodde der før og da vi solgte var det mye interesse og leiligheten gikk over en ganske høyt satt prisantydning. Kjenner flere som jobber i barnehage i Groruddalen og det blir fler og fler ressurssterke foreldre. Vi endte opp med å flytte ut av Oslo da prisene på enebolig/rekkehus ble for høyt i de områdene i Groruddalen vi ville bo (markanært, vi så både Øst og Lillo). Vi flyttet nordover, og ser at prisene her, Lillestrøm og Nittedal, også er på vei opp. Anonymkode: 099f1...71a Jeg kjøpte i Lillestrøm for fem år siden, for 2,4 mill, nå er verdivurdering 3,2 😁 dette uten oppgradering av boligen! Men jeg tror også Nittedal og Jessheim vil øke på framover, og Fetsund! Nannestad ville nok hatt veldig potensiale om det hadde vært tog der.. Anonymkode: 1e2ab...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musefjes Skrevet 21. juni 2021 #9 Del Skrevet 21. juni 2021 Lindeberg, Ellingsrud og Ammerud har både T-bane, nærhet til marka, romslige leiligheter/rimelige rekkehus og mye innflytting av folk fra sentrum. Jeg bor på et av stedene selv og kjenner flere «ressurssterke» par som har flyttet til de disse områdene og som trives og er fornøyd med skoler og oppvekstmiljø. Også har jeg tro på Holmlia - nydelig sted egentlig, med sjø og fine rekkehus. Hadde villet bo der selv om det ikke lå på feil side av byen mht jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musefjes Skrevet 21. juni 2021 #10 Del Skrevet 21. juni 2021 Også tenker jeg at den delen av Teisen som ligger lengst fra byen er en litt skjult perle. Veldig fint og grønt i Teisen park, ganske sentralt, og nå kommer jo En stor satsning på Brynområdet rett ved også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariie Skrevet 21. juni 2021 #11 Del Skrevet 21. juni 2021 Hønefoss - når ny vei og ny togstrekning er klar om noen år frem i tid.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #12 Del Skrevet 21. juni 2021 mariie skrev (5 minutter siden): Hønefoss - når ny vei og ny togstrekning er klar om noen år frem i tid.. Det drøyer og drøyer.... Anonymkode: 7e841...85b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passpartou Skrevet 21. juni 2021 #13 Del Skrevet 21. juni 2021 Ski, når Follobanen åpner. 11 min Oslo S - Ski. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #14 Del Skrevet 21. juni 2021 Alle steder langs Gjøvikbanen. F eks Åneby, som ingen har hørt om, men som ligger fem min lenger unna Oslo enn Nittedal. Kjenner noen som bor der, noen få min å rusle til toget fra et veldig barnevennlig område. Tipper sånne steder blir mer populære blant unge par som skal ha barn og ønsker hus/rekkehus og kort vei til bhg og skole og marka. Tror ikke det er så mye annet som skjer der ute, men enda fem min lenger ut ligger jo Varingskollen med slalombakke og selv om toget går sjeldnere enn t-banen, så tar det like lang tid til jobb i Oslo. For min venninne som jobber på Grefsen så tar det vel ca 20 min fra Åneby, hvilket er mye mindre enn når hun bodde på Bøler. Anonymkode: 47f76...1d9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #15 Del Skrevet 21. juni 2021 Passpartou skrev (2 timer siden): At Holmlia skal bli mer attraktivt, har man snakket om i 20 år. Men det har jo ikke skjedd, prisene er fortsatt lave. Det er selvfølgelig en elefant i rommet her som du ikke nevner. Tja, det har jo skjedd med løkka, Torshov, Bjølsen etc. selv om den samme elefanten i rommet preget bomiljøet der også. Jeg har troen på Holmlia mer enn Groruddalen i alle fall. Selve beliggenheten er så mye bedre og områdene rundt er ressurssterke. Anonymkode: 1de32...660 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #16 Del Skrevet 21. juni 2021 Passpartou skrev (6 minutter siden): Ski, når Follobanen åpner. 11 min Oslo S - Ski. Enig! Ski er den nye Lillestrøm. Anonymkode: 1de32...660 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #17 Del Skrevet 21. juni 2021 Enig med alle TS skriver om. Har veldig tro på hele Asker. Men det er ikke fremtid, det skjer nå allerede. Med korona og hjemmekontor, har plutselig flere fått med seg at man kan bo bedre og billigere i Asker (enn sentralt i Oslo eller øst Bærum). Med fortsatt mulighet å pendle til Oslo, når det trenges, hvis det er bare et par - tre dager. 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tja, det har jo skjedd med løkka, Torshov, Bjølsen etc. selv om den samme elefanten i rommet preget bomiljøet der også. Jeg har troen på Holmlia mer enn Groruddalen i alle fall. Selve beliggenheten er så mye bedre og områdene rundt er ressurssterke. Anonymkode: 1de32...660 Ja, enig her også. Viktig at naboområdene gir dra-hjelp, viktig med beliggenhet ift sol osv. Groruddalen er mye fint og grønt, men man kan ikke nekte at mye av områdene er veldig industrielle, ukoselige, med store trafikkerte veier. Det er mye dyrt ombygging som skal til, før det skal bli bedre. Anonymkode: 795f7...960 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #18 Del Skrevet 21. juni 2021 En interessant utvikling i Vestfold er at 30% av alle boligsalg er til personer bosatt i Oslo kommune. Ikke tilbakeflyttere, men personer som aldri har bodd andre steder. Ikke noe man merker på prisene enda, men tror det vil ha endel å si på sikt. Spesielt med hjemmekontor + ny togtrase som gjør at feks Sandefjord - Oslo tar en time. Anonymkode: 62094...839 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 21. juni 2021 #19 Del Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For meg som bor i Oslo vil jeg svare Homlia. - sentral beliggenhet. -Tog til sentrum - egentlig ganske pent - Kort vei til sjøen - utsikt for noen Slemmestad - Ikke så langt fra Vollen - Ved sjøen - det kan jo bare gå oppover prismessig? - mer vanlig med hjemmekontor - nytt senter Risløkka - Jeg vet at Risløkka er attraktivt, men jeg tror det har et større potensiale - T banen til sentrum bruker kort tid - pent og grønt - Økern utvikles Anonymkode: 7e841...85b Risløkka var et av de områdene i Oslo jeg trivdes best. Ellers tror jeg at store deler av Romerike vil fortsette veksten og økning i popularitet. Lillestrøm begrenses nok noe, da prisene allerede er skyhøye, litt samme med Jessheim. Tipper at steder som Fetsund, Frogner og Sørumsand bare vil øke på videre. Ekspansiv boligutvikling av blokker, leiligheter og boliger i alle størrelser og kort vei til Oslo med gode tog og bussforbindelser. Toget fra Fetsund til Oslo.S feks så snakker vi om mellom 15-20 minutter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #20 Del Skrevet 21. juni 2021 Tror Sandefjord, Larvik og muligens også Porsgrunn blir mer populært med raskere tog og mer mulighet til hjemmekontor. Lave boligpriser og sjønært Anonymkode: 6dda4...507 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå