Tanuki Skrevet 21. juni 2021 #21 Del Skrevet 21. juni 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Tror Sandefjord, Larvik og muligens også Porsgrunn blir mer populært med raskere tog og mer mulighet til hjemmekontor. Lave boligpriser og sjønært Anonymkode: 6dda4...507 men de byene ligger i Telemark og Vestfold da, ikke Oslo-Viken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #22 Del Skrevet 21. juni 2021 Definitivt Ski, når den nye Follobanen blir ferdig vil det ta 11 minutter inn til Oslo S, i tillegg til at man får det meste man trenger i det daglige på Ski Storsenter, samt trygge fine forhold for barn i skoler og barnehager. Anonymkode: 9e462...04b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passpartou Skrevet 21. juni 2021 #23 Del Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Tja, det har jo skjedd med løkka, Torshov, Bjølsen etc. selv om den samme elefanten i rommet preget bomiljøet der også. Jeg har troen på Holmlia mer enn Groruddalen i alle fall. Selve beliggenheten er så mye bedre og områdene rundt er ressurssterke. Anonymkode: 1de32...660 Holmia er jo veldig langt unna sentrum kontra Torshov/Bjølsen. For yngre folk er det alltid attraktiv å bo sentrumsnært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #24 Del Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig med alle TS skriver om. Har veldig tro på hele Asker. Men det er ikke fremtid, det skjer nå allerede. Med korona og hjemmekontor, har plutselig flere fått med seg at man kan bo bedre og billigere i Asker (enn sentralt i Oslo eller øst Bærum). Med fortsatt mulighet å pendle til Oslo, når det trenges, hvis det er bare et par - tre dager. Ja, enig her også. Viktig at naboområdene gir dra-hjelp, viktig med beliggenhet ift sol osv. Groruddalen er mye fint og grønt, men man kan ikke nekte at mye av områdene er veldig industrielle, ukoselige, med store trafikkerte veier. Det er mye dyrt ombygging som skal til, før det skal bli bedre. Anonymkode: 795f7...960 +at ta de områdene som grenser til, må ha en viss statue. Søndre Nordstrand grenser til Østensjø, Nordstrand og Tårnåsen/Kolbotn, dette er populære strøk som mange ønsker å flytte til, det vil gjøre at det er god mulighet for at disse områdene sprer seg. jeg har mindre troen på at Grorud skal oppleve samme vekst. Et annet eksempel på bydel som har endret demografi er bydel Østensjø, den var ikke særlig poppulær da jeg vokste opp på 90 tallet, i dag er dette blitt et middelklassestrøk. Anonymkode: 1de32...660 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #25 Del Skrevet 21. juni 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: +at ta de områdene som grenser til, må ha en viss statue. Søndre Nordstrand grenser til Østensjø, Nordstrand og Tårnåsen/Kolbotn, dette er populære strøk som mange ønsker å flytte til, det vil gjøre at det er god mulighet for at disse områdene sprer seg. jeg har mindre troen på at Grorud skal oppleve samme vekst. Et annet eksempel på bydel som har endret demografi er bydel Østensjø, den var ikke særlig poppulær da jeg vokste opp på 90 tallet, i dag er dette blitt et middelklassestrøk. Anonymkode: 1de32...660 Tja si ikke det - bydel Grorud og Bjerke ligger i store deler nær like fine markaområder som bydel Nordre Aker. Årvoll, Tonsenhagen, Sandås, Ammerudgrenda, Apalløkka er alle fine områder. Samme med Hellerud toppen, Lutvann, Grønlia, Ellingsrud Vest og Munkebekken i bydel Alna som ligger inntil Østmarka, tror det vil ha samme potensialr som Østensjø, som er superpopulært nå. Furuset og Stovner, samt delene av Grorud og Alna som er nærmest toglinjene er litt vanskeligere, da det er preget av mye blokker og mye industriområder, men samtidig er jo Gamle Furuset, Høybråten og Gamle Stovner fine, barnevennlige områder med grønne lunger i de bydelene også. Anonymkode: 099f1...71a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #26 Del Skrevet 21. juni 2021 Oslo Sentrum er kraftig undervurdert Anonymkode: 762a1...f92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #27 Del Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): +at ta de områdene som grenser til, må ha en viss statue. Søndre Nordstrand grenser til Østensjø, Nordstrand og Tårnåsen/Kolbotn, dette er populære strøk som mange ønsker å flytte til, det vil gjøre at det er god mulighet for at disse områdene sprer seg. jeg har mindre troen på at Grorud skal oppleve samme vekst. Et annet eksempel på bydel som har endret demografi er bydel Østensjø, den var ikke særlig poppulær da jeg vokste opp på 90 tallet, i dag er dette blitt et middelklassestrøk. Anonymkode: 1de32...660 Høyenhall og Godlia blir overklassestrøk med tiden. Anonymkode: 7e841...85b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passpartou Skrevet 21. juni 2021 #28 Del Skrevet 21. juni 2021 (endret) Tror i praksis flere folk kommer til å flytte til steder med flott natur, nå som det sannsynligvis blir mer greit å ha permanent hjemmekontor. Tenker på steder som fjordene på Vestlandet, Lofoten og hytteområder med skimuligheter eller skjærgård. Endret 21. juni 2021 av Passpartou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #29 Del Skrevet 21. juni 2021 Forresten, nå som Oslo driver og bruker millioner på mer stabil drikkevannskilde, vil vel Alnsjøen avvikles som drikkevann. Da tror jeg Ammerud-området vil bli enda mer attraktivt, når det vannet også kan brukes til friluftsliv, fisking og bading 👍 Lillomarka Arena er også blitt fint. Anonymkode: 099f1...71a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #30 Del Skrevet 21. juni 2021 Jeg tror en del flytter ut av Oslo fordi man vil ha mer plass. Vi bor sentralt i Oslo uten barn, men skal vi ha barn og må ha flere soverom + 1 minst et rom til kontor, da må vi faktisk ut av Oslo for å få nok kvm. Anonymkode: 90f27...a22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #31 Del Skrevet 21. juni 2021 Hvis Ytre Enebakk hadde tog…🥰 Anonymkode: 6a756...e31 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21. juni 2021 #32 Del Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis Ytre Enebakk hadde tog…🥰 Anonymkode: 6a756...e31 Steder som ytre Enebakk vil profittere stort på nye muligheter for hjemmekontor. Mange orker ikke buss fem dager i uken. Men er man ned på tre dager og i tillegg mindre trafikk, er det mye mer spiselig for de fleste. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #33 Del Skrevet 21. juni 2021 Søndre Nordstrand er up and coming. Kjempefin bydel og mer blanda enn det inntrykket folk har. Kjenner flere akademikere som har flytta ut hit. Anonymkode: 2e346...0bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 21. juni 2021 #34 Del Skrevet 21. juni 2021 mariie skrev (7 timer siden): Hønefoss - når ny vei og ny togstrekning er klar om noen år frem i tid.. Ja, det tenker jeg også på. Hønefoss og Jevnaker. Men før det må man ha bedre veitilbud og/eller togtilbud til Oslo. Det blir ikke det nye Bærum for pendlere, men kanskje på lik linje med Lier og Drammen? Kanskje Hamar også? Men med hjemmekontor kan man bo praktisk talt hvor man vil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #35 Del Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Høyenhall og Godlia blir overklassestrøk med tiden. Anonymkode: 7e841...85b Like dyrt her som i Bærum. 100 år gamle små eneboliger med elendig planløsning selges for 12 mill+, rekkehus for 10. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Søndre Nordstrand er up and coming. Kjempefin bydel og mer blanda enn det inntrykket folk har. Kjenner flere akademikere som har flytta ut hit. Anonymkode: 2e346...0bd Jepp - men mange som flytter før barna begynner på skolen foreløpig. Ellers kjempepotensial - kveldssol, store fine leiligheter, badeplasser, skog osv. Anonymkode: 9d632...0d3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #36 Del Skrevet 21. juni 2021 Ski og Moss, uten tvil. Når det nye toget står klart tar det 15 min fra Ski og 30 min fra Moss til Oslo S. Begge er kjent for å være trygge, naturnære områder. Bor selv i Moss og har merket allerede en markant stigning i boligpriser de siste få årene. Anonymkode: 3bafd...797 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #37 Del Skrevet 21. juni 2021 Bjørkelangen hvis det blir noe av togplanene. Anonymkode: e4df6...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #38 Del Skrevet 21. juni 2021 Passpartou skrev (8 timer siden): Holmia er jo veldig langt unna sentrum kontra Torshov/Bjølsen. For yngre folk er det alltid attraktiv å bo sentrumsnært. Ja selvsagt, poenget er at sjabby strøk har endret demografi før. Et bedre eksempel er vel bydel Østensjø. Det var rimelig dritt på 90 tallet, men er ganske så middelklassestrøk i dag. Anonymkode: 642c6...d62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #39 Del Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tja si ikke det - bydel Grorud og Bjerke ligger i store deler nær like fine markaområder som bydel Nordre Aker. Årvoll, Tonsenhagen, Sandås, Ammerudgrenda, Apalløkka er alle fine områder. Samme med Hellerud toppen, Lutvann, Grønlia, Ellingsrud Vest og Munkebekken i bydel Alna som ligger inntil Østmarka, tror det vil ha samme potensialr som Østensjø, som er superpopulært nå. Furuset og Stovner, samt delene av Grorud og Alna som er nærmest toglinjene er litt vanskeligere, da det er preget av mye blokker og mye industriområder, men samtidig er jo Gamle Furuset, Høybråten og Gamle Stovner fine, barnevennlige områder med grønne lunger i de bydelene også. Anonymkode: 099f1...71a men Grorud grenser ikke til Tonsenhagen, Årvoll eller andre steder der middelklassen allerede har gjort sitt inntog. Jeg tror områder som grenser til bedre områder har større sjans. I tillegg har jo Holmlia en veldig god kollektiv forbindelse (som straksblir enda bedre når Follobanen er ferdig). Jeg er mer skeptisk til kjipere deler av bydelen som Bjørndal og Klemmestrud der kollektivtrafikken er dårligere og du ikke har nærheten til sjøen. Anonymkode: 642c6...d62 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #40 Del Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Høyenhall og Godlia blir overklassestrøk med tiden. Anonymkode: 7e841...85b ja, men Bogerud og Skullerud trekker ned, så sånn alt i alt vil jeg kalle bydelen for et middelklassestrøk. Anonymkode: 642c6...d62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå