Gå til innhold

Bergingsbil Skrellet av taket på bobil under en bro, mistet ikke førerkortet….

knulleGuden666

Anbefalte innlegg

En bilberger skulle frakte en bobil til verksted for å ordne et hjullager, men under en bro stoppet turen da bergingsbilen ikke tenkte på høyden… bobilen mistet taket og er ikke mulig og reparere, førerkortet til bergingssjåføren ble ikke beslaglagt…..

At ikke en bilberger vet om høyder er svært kritikkverdig, dette er et soleklart førerkortbeslag, men som jeg har sett utallige ganger så kan man være i alle mulige alvorlige ulykker uten konsekvenser men litt trening/lek på en parkeringsplass fører til førerkortbeslag…. Faen altså så provosert jeg blir… 

https://www.dagbladet.no/nyheter/skrella-av-taket---sjokkert/73919182/amp

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er forskjellsbehandling, ja.
Kanskje du må sende en mail til Politiet i Sandefjord?

"- Det er en bergingsbil som har vært uheldig, og ikke har tenkt på høyden. Det er vurdert av jourhavende advokat at det er ikke er førerkortbeslag, men man oppretter en anmeldelse på forholdet, sier Grindem til Dagbladet."

Hadde det vært en "privatperson" som hadde gjort det, hadde nok lappen blitt tatt, ja..

Anonymkode: 3e36e...dd9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat en fare for andre trafikanter dette. Litt fare for bobil, men den bestanden har uansett stort behov for beskatning.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor 100 meter unna. Dette er tredje gang på to år noe lignende skjer og det er dårlig / ingen merking av høyde som har ført til at sjåførene ikke har fått førerkortet beslaglagt. Broen skal utbedres ifm ny jernbane så det er heller ikke prioritert. 

Så det er ikke forskjellsbehandling i de tilfellene som har skjedd her. 

TS må seriøst skjerpe seg. 

Anonymkode: faf4e...9f5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (11 timer siden):

Ikke akkurat en fare for andre trafikanter dette. Litt fare for bobil, men den bestanden har uansett stort behov for beskatning.

Ikke det?? Hva om det kjørte en moped eller motorsykkel bak og fikk dette i hodet?? Livsfarlig og er et soleklart førerkortbeslag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg bor 100 meter unna. Dette er tredje gang på to år noe lignende skjer og det er dårlig / ingen merking av høyde som har ført til at sjåførene ikke har fått førerkortet beslaglagt. Broen skal utbedres ifm ny jernbane så det er heller ikke prioritert. 

Så det er ikke forskjellsbehandling i de tilfellene som har skjedd her. 

TS må seriøst skjerpe seg. 

Man ser vel at broen er lav, gjør man ikke det får man dra til Specsavers…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, knulleGuden666 said:

Det å ha for høy last under en bro og også en bevisst ulovlig handling som var direkte livsfarlig spesielt for mopeder og motorsykler…

Du har åpenbart ikke forstått ordet "bevisst", det du sier her er feil.

Anonymkode: 013df...37b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
knulleGuden666 skrev (1 minutt siden):

Det å ha for høy last under en bro og også en bevisst ulovlig handling som var direkte livsfarlig spesielt for mopeder og motorsykler…

Han ville da ikke ødelagt bobilen og fått masse konflikter pga dette bevisst. Det var dumt å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har åpenbart ikke forstått ordet "bevisst", det du sier her er feil.

Anonymkode: 013df...37b

Jasså?? Jeg kunne bevisst kjøre med noe svært høyt bak på min forrige bil (pickup) og kjørt et sted der det er lavt, men så dum er jeg ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (1 minutt siden):

Han ville da ikke ødelagt bobilen og fått masse konflikter pga dette bevisst. Det var dumt å si. 

Hvem vet? Mange rare personer her i verden skal jeg si deg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knulleGuden666 skrev (3 minutter siden):

Man ser vel at broen er lav, gjør man ikke det får man dra til Specsavers…

Broen er lav, men deler av ansvaret  ligger også på entreprenør, jernbaneverket og vegvesenet. Dette kan jeg faktisk LITT om siden jeg ser ned på broen mens jeg skriver dette. Jeg har en ok+ peil på hva som forårsaker disse ulykkene og det er milevis fra det du drev med. 

Men uavhengig av det så forstår jeg ikke koblingen. Det du gjorde står på egne ben og andre ulykker endrer ingenting. Alle ulykker er ulike. Slutt å bry deg om alle andre og ha fokus på deg selv og ditt eget. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knulleGuden666 skrev (5 minutter siden):

Jasså?? Jeg kunne bevisst kjøre med noe svært høyt bak på min forrige bil (pickup) og kjørt et sted der det er lavt, men så dum er jeg ikke.. 

Google ordet "forsett" og "uaktsomt". Og lær deg forskjellen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pytt pytt. Hva er vel det. Da jeg var russ fikk vi skrella av hele stereoanlegget på første rulling. DET var kjipt det. 😆

Anonymkode: 8c8fc...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

knulleGuden666 skrev (1 time siden):

Ikke det?? Hva om det kjørte en moped eller motorsykkel bak og fikk dette i hodet?? Livsfarlig og er et soleklart førerkortbeslag 

Da hadde de ikke holdt god nok avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Sitter du virkelig enda å sammenligner saker rundt om i Norge, for å så sutre om ditt eget førerkort? 

Anonymkode: a277c...008

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har meldt trollet til forumspolitiet ørten ganger, men det de gjør er å rydde reaksjonene på han istdf. De skjønner ikke at slik trolling ikke gagner forumet. 

Anonymkode: 553ad...022

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...