Gå til innhold

Fastlege med vendetta?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt den samme legen i mange år, da jeg må få påfyll på resepter  ganske ofte. Før i år hadde jeg en ubehagelig opplevelse med en av hans kollegaer, og rapporterte denne legen. Han fikk en advarsel for kort tid siden, og når jeg på onsdag denne uken sendte påminnelse om reseptpåfylling på helsenorge fikk jeg ingen respons. Jeg har ringt og sendt flere påminnelser, ingenting har skjedd. Dette er medisiner jeg må ha for å overleve. Det har aldri skjedd før at jeg ikke har fått resepten. Er redd for at legekontoret er sint for at jeg rapporterte den ufine legen. Kan jeg gjøre noe med dette? Tar den siste tabletten i pakken i morgen, og da er søndag og mandags morgen helt uten.. det kan bli veldig farlig.. 

Hilsen en som er ganske redd og oppgitt

Anonymkode: 82a1c...448

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da du ringte, var det ingen som tok telefonen? Om det er livsnødvendige medisiner må du kontakte legevakten. Lurt å være enda tidligere ute neste gang.

Anonymkode: 59d2d...606

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da du ringte, var det ingen som tok telefonen? Om det er livsnødvendige medisiner må du kontakte legevakten. Lurt å være enda tidligere ute neste gang.

Jo. Resepsjonist. Skulle legge lapp til lege, og sa at resepten vill komme før kl 16 idag.men ingenting har kommet... Hun virket skikkelig sur 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har fått beskjed av legen å sende påminnelse på onsdager. At det er kontordag på torsdag så da blir alle meldinger gjennomgått. 

AnonymBruker
Skrevet

Dra til legevakt, det fins døgnåpne apotek. Også sørger du for å ha minst 1 måned ekstra medisinforbruk hjemme i framtiden. Alt mulig rart kan skje med medisinleveransene til apotekene. Det hender oftere enn vi liker å tro at det er helt tomt i hele landet av enkelte livsnødvendige medisiner. Og da må du sørge for å ha ditt eget beredskapslager.

Anonymkode: 455c4...b5d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere ganger fått resept på kveld/natt, så ville sett om de har kommet til i morgen. Hvis ikke får du kontakte legevakt.

Anonymkode: 79223...376

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og forresten.. Tror du virkelig legen din vil ta liv av deg fordi du rapporte en annen?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du tror hele legekontoret er ute etter deg, og nå vil nekte deg tilgang til livsviktige medisiner?

Det virker noe rart. Hvordan rapporterte du vikarierende lege?

Anonymkode: a97a6...5c6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dra til legevakt, det fins døgnåpne apotek. Også sørger du for å ha minst 1 måned ekstra medisinforbruk hjemme i framtiden. Alt mulig rart kan skje med medisinleveransene til apotekene. Det hender oftere enn vi liker å tro at det er helt tomt i hele landet av enkelte livsnødvendige medisiner. Og da må du sørge for å ha ditt eget beredskapslager.

Ok, får dra dit i morgen. Jeg kan ikke ha et helt lager, da medisinene har kort holdbarhet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du tror hele legekontoret er ute etter deg, og nå vil nekte deg tilgang til livsviktige medisiner?

Det virker noe rart. Hvordan rapporterte du vikarierende lege?

Anonymkode: a97a6...5c6

Jeg tror ikke, jeg bare føler det hele er ekkelt. Første gang jeg skal ha nye resepter etter at han fikk en skrape for oppførselen sin, så får jeg ikke medisiner.. Jeg rapporterte han til fylkeslegen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og forresten.. Tror du virkelig legen din vil ta liv av deg fordi du rapporte en annen?

Nei, men da er det merkelig at påfyll av resepter ikke har kommet...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har hatt den samme legen i mange år, da jeg må få påfyll på resepter  ganske ofte. Før i år hadde jeg en ubehagelig opplevelse med en av hans kollegaer, og rapporterte denne legen. Han fikk en advarsel for kort tid siden, og når jeg på onsdag denne uken sendte påminnelse om reseptpåfylling på helsenorge fikk jeg ingen respons. Jeg har ringt og sendt flere påminnelser, ingenting har skjedd. Dette er medisiner jeg må ha for å overleve. Det har aldri skjedd før at jeg ikke har fått resepten. Er redd for at legekontoret er sint for at jeg rapporterte den ufine legen. Kan jeg gjøre noe med dette? Tar den siste tabletten i pakken i morgen, og da er søndag og mandags morgen helt uten.. det kan bli veldig farlig.. 

Hilsen en som er ganske redd og oppgitt

Hos min fastlege så må man sende inn påfylling om resept i god tid, for legen bruker gjerne alt fra 4-10 virkedager å skrive den og sende den inn. 

Her har du nok drøyd i lengste laget, og det har ingenting med legen å gjøre. Det er vel din feil, for å si det slik. Og har ingenting med at legen er sur på deg å gjøre. 

Hvis det er livsviktig medisin så må du oppsøke legevakt, slik at du får medisinen din imorgen! 

Anonymkode: 60314...0c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men da er det merkelig at påfyll av resepter ikke har kommet...

Nei, det er det ikke. Er du klar over hvor mye de har å gjøre, og hvertfall nå under pandemien?

Det er drøyt å i det hele tatt hinte til at en lege vil begå drap fordi hen fikk knekk i stoltheten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du bladd deg nedover hele lista over resepter på helsenorge? Ofte legger ikke de nye reseptene seg øverst. 

Anonymkode: 5668f...502

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at ts tenker som hen gjør. 

Det er sjeldent at kritikk blir akseptert, så det er lett å bli vanskelig etterpå. Det gjelder mange yrkesgrupper, ikke bare leger. 

Anonymkode: 21402...468

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er det ikke. Er du klar over hvor mye de har å gjøre, og hvertfall nå under pandemien?

Det er drøyt å i det hele tatt hinte til at en lege vil begå drap fordi hen fikk knekk i stoltheten.

hvis dette var den eneste gangen hvor tråd-starter her har fått sånne problemer med legemidler, så virker det jo temmelig merkelig i alle fall.  

Anonymkode: b4f28...171

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kan være tilfelig. Begynner bli sommerferietid og lengre ventetid på ting

Anonymkode: 6b17e...7c8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Livsviktige sier du? tipper det er snakk om benzos

Anonymkode: 6a3d7...31d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tipper du ikkje skal ha dei lenger då? Sikker på dei er livsviktige? Kva gruppe medisiner er det snakk om? 

Du kan dra til legevakten. 

Anonymkode: ec935...bcd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er egentlig helt enig med deg, men dette er ikke så lett nå. I lang tid har det nemlig vært slik at man ikke får kjøpe inn medisiner oftere enn resepten skulle tilsi - dette er visst en regel som er bestemt nettopp for å unngå medisinmangel. Lurer på om det har med corona å gjøre? Jeg går på noen ikke-skumle medisiner (altså ikke noe smertestillende, B-preparat eller lignende) og har fått bestillinger annullert flere ganger hos Farmasiet pga. dette (pleier å prøve å bestille alt når jeg først legger inn en bestilling der, selv om det kanskje bare er to måneder siden forrige bestilling). Da har jeg også fått melding fra farmasøyten om at jeg kan bestille nye medisiner når det gjenstår kort tid til jeg går tom (husker ikke formuleringen der, om det var x antall uker eller så og så mye igjen av forrige pakning). Hvis jeg ikke husker helt feil, så har jeg faktisk blitt nektet å kjøpe flere pakker med p-piller pga. dette! Dermed må man faktisk jobbe seg opp et lager over lengre tid for å kunne ha 1+ måneds buffer... 

Nå aner jeg ikke hvilke medisiner TS trenger, da. Ser hun nevner at det er kort holdbarhetstid som gjør at hun ikke kan opparbeide seg et lager. 

Anonymkode: 36ad1...a80

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...