Svennis Skrevet 18. juni 2021 #1 Skrevet 18. juni 2021 Hva er grunnen til det? Hvordan argumenterer dere for valget? Hvordan blir det mottatt?
Gjest Villfisker Skrevet 18. juni 2021 #2 Skrevet 18. juni 2021 Jeg tror du husker mine svar. Folk mottar det forskjellig, men har enda til gode å bli skjelt ut ansikt til ansikt. Nå er det ikke akkurat noe jeg utbasunerer til alle og enhver. Spør folk, får de svar.
Svennis Skrevet 18. juni 2021 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2021 Villfisker skrev (11 minutter siden): Jeg tror du husker mine svar. Folk mottar det forskjellig, men har enda til gode å bli skjelt ut ansikt til ansikt. Nå er det ikke akkurat noe jeg utbasunerer til alle og enhver. Spør folk, får de svar. Husker ikke hvorfor du ikke skulle ta den, nei. Regner med det er bivirkningene?
Gjest Villfisker Skrevet 18. juni 2021 #4 Skrevet 18. juni 2021 Svennis skrev (1 time siden): Husker ikke hvorfor du ikke skulle ta den, nei. Regner med det er bivirkningene? Det er en av grunnene ja. Så har du det vi enda ikke vet, som vi kanskje ikke vet før det har gått noen år. Men det er også en prinsippsak. Jeg gjør ikke noe jeg absolutt ikke vil, bare fordi andre presser.
Sen ve ben Skrevet 18. juni 2021 #5 Skrevet 18. juni 2021 Villfisker skrev (3 timer siden): Jeg tror du husker mine svar. Folk mottar det forskjellig, men har enda til gode å bli skjelt ut ansikt til ansikt. Nå er det ikke akkurat noe jeg utbasunerer til alle og enhver. Spør folk, får de svar. Jeg synes det rett og slett er frekt. Det er DIN kropp og ditt valg om du vil ta vaksine eller ei, det har verken jeg eller noen andre noe med. Og du skal heller ikke forklare grunnen. Dette med vaksine viser bare hvor dritt folk er og hvor lite respekt de har for andre. 19
Gjest Villfisker Skrevet 18. juni 2021 #6 Skrevet 18. juni 2021 Sen ve ben skrev (4 minutter siden): Jeg synes det rett og slett er frekt. Det er DIN kropp og ditt valg om du vil ta vaksine eller ei, det har verken jeg eller noen andre noe med. Og du skal heller ikke forklare grunnen. Dette med vaksine viser bare hvor dritt folk er og hvor lite respekt de har for andre. Helt enig. Men tydeligvis er det mange som ikke tåler at andre tenker annerledes enn dem.
Sen ve ben Skrevet 18. juni 2021 #7 Skrevet 18. juni 2021 Villfisker skrev (9 minutter siden): Helt enig. Men tydeligvis er det mange som ikke tåler at andre tenker annerledes enn dem. Veldig ofte skulle jeg ønske at jeg kunne skru klokken tilbake i tid for å slippe denne dritten verden har blitt. 8
Justlooking Skrevet 18. juni 2021 #8 Skrevet 18. juni 2021 Sen ve ben skrev (1 minutt siden): Veldig ofte skulle jeg ønske at jeg kunne skru klokken tilbake i tid for å slippe denne dritten verden har blitt. Mange har fått et nytt syn både på venner og familie etter dette. Selv har jeg vært heldig. Noen vaksinerer seg og noen ikke men ingen er fanatiske og alle har respekt for andres valg. 5
Betasuppe Skrevet 18. juni 2021 #9 Skrevet 18. juni 2021 Er det ulovlig å lyve om man har tatt den? 8
Sen ve ben Skrevet 18. juni 2021 #10 Skrevet 18. juni 2021 Justlooking skrev (11 minutter siden): Mange har fått et nytt syn både på venner og familie etter dette. Selv har jeg vært heldig. Noen vaksinerer seg og noen ikke men ingen er fanatiske og alle har respekt for andres valg. Sånn er det hos meg også heldigvis men når jeg leser her inne og på andre forum hva mennesker som ikke vil vaksineres får opp i fjeset, blir jeg bare matt. 7
Gjest Villfisker Skrevet 18. juni 2021 #11 Skrevet 18. juni 2021 Sen ve ben skrev (9 minutter siden): Sånn er det hos meg også heldigvis men når jeg leser her inne og på andre forum hva mennesker som ikke vil vaksineres får opp i fjeset, blir jeg bare matt. Har ikke opplevd det ute i offentligheten selv, men mange har jo blitt ganske sprø det siste året. Heldigvis har ingen i familien tatt den. Men det har dessverre noen andre jeg kjenner, som jeg er glad i gjort. Håper bare det går bra med dem.
Ukjent. Skrevet 19. juni 2021 #12 Skrevet 19. juni 2021 Sen ve ben skrev (10 timer siden): Jeg synes det rett og slett er frekt. Det er DIN kropp og ditt valg om du vil ta vaksine eller ei, det har verken jeg eller noen andre noe med. Og du skal heller ikke forklare grunnen. Dette med vaksine viser bare hvor dritt folk er og hvor lite respekt de har for andre. Fra å være et stolt demokrati som fremmer ytringsfrihet, har vi blitt et lukket samfunn der du ikke skal ha andre meninger enn det staten har bestemt. Skummelt. Angående vaksinevalg: jeg har ikke bestemt meg enda, men er uansett lenge til jeg får tilbudet. Får likevel spørsmål som: «du er vel ikke en sånn vaksineskeptiker?» om jeg jeg ymter frempå at jeg ikke vet. 14
Capt. Obvious Skrevet 19. juni 2021 #13 Skrevet 19. juni 2021 Ukjent. skrev (1 minutt siden): Fra å være et stolt demokrati som fremmer ytringsfrihet, har vi blitt et lukket samfunn der du ikke skal ha andre meninger enn det staten har bestemt. Skummelt. Angående vaksinevalg: jeg har ikke bestemt meg enda, men er uansett lenge til jeg får tilbudet. Får likevel spørsmål som: «du er vel ikke en sånn vaksineskeptiker?» om jeg jeg ymter frempå at jeg ikke vet. Ytringsfrihet betyr at man ikke skal kunne bli forfulgt på grunn av dine meninger, og at man ikke skal møte reaksjoner fra rettsvesen/andre offentlige myndigheter på grunn av ytringer. Det betyr derimot ikke at man er fritatt for kritikk. Vaksineskeptikere som surfer på at de fleste andre tar den får tåle den kritikken som kommer så lenge den er saklig. Jeg mener det er uholdbart å ikke ta vaksinen bare fordi man ikke vil, med mindre det foreligger medisinske grunner (Da skal det selvfølgelig være helt greit å ikke ta.). 15
Lilu Skrevet 19. juni 2021 #14 Skrevet 19. juni 2021 Jeg ville ikke ta den , men etter et halvt år med nærmest å bli hetset pga dette ga jeg etter for presset og fikk første stikk i går. Frivillig var det ikke, men jeg orker ikke hetsen og forskjellsbehandlingen jeg ville blitt utsatt for. 6
zemer Skrevet 19. juni 2021 #15 Skrevet 19. juni 2021 Lilu skrev (1 minutt siden): Jeg ville ikke ta den , men etter et halvt år med nærmest å bli hetset pga dette ga jeg etter for presset og fikk første stikk i går. Frivillig var det ikke, men jeg orker ikke hetsen og forskjellsbehandlingen jeg ville blitt utsatt for. Sånn skal det ikke være. 12
Capt. Obvious Skrevet 19. juni 2021 #16 Skrevet 19. juni 2021 Betasuppe skrev (10 timer siden): Er det ulovlig å lyve om man har tatt den? Spørs vel i hvilken sammenheng. Det er jo ingen andre privatpersoner som har krav på å få vite et sant svar, men dersom man f. eks. jobber med mennesker og lyver til arbeidsgiver om at man er vaksinert uten å være det, så kan det jo få konsekvenser siden man bryter smittevern og ikke opprettholder plikten om å bidra til et forsvarlig arbeidsmiljø. 4
Lilu Skrevet 19. juni 2021 #17 Skrevet 19. juni 2021 zemer skrev (Akkurat nå): Sånn skal det ikke være. Vet det , men slik er det blitt enkelte steder dessverre 😢 Bor i en liten by og jeg har til og med opplevd at venner (de var i hverfall venner tidligere) har trukket seg unna og ikke villet være med meg lengre etter jeg sa jeg ikke ønsket å ta denne vaksina. Men jeg går ikke tilbake de og sier jeg har tatt vaksina for at de skal være med igjen. Har de valgt og ekskludere meg og ikke vise meg respekt for mitt valg så er de ikke de gode vennene jeg trodde de var. 11
Gjest havrekaffe Skrevet 19. juni 2021 #18 Skrevet 19. juni 2021 Ser ingen grunn til å forlenge livet med en vaksine.
Sen ve ben Skrevet 19. juni 2021 #19 Skrevet 19. juni 2021 Capt. Obvious skrev (7 minutter siden): Ytringsfrihet betyr at man ikke skal kunne bli forfulgt på grunn av dine meninger, og at man ikke skal møte reaksjoner fra rettsvesen/andre offentlige myndigheter på grunn av ytringer. Det betyr derimot ikke at man er fritatt for kritikk. Vaksineskeptikere som surfer på at de fleste andre tar den får tåle den kritikken som kommer så lenge den er saklig. Jeg mener det er uholdbart å ikke ta vaksinen bare fordi man ikke vil, med mindre det foreligger medisinske grunner (Da skal det selvfølgelig være helt greit å ikke ta.). Det synes jeg blir feil også. Mange som ikke tør å ta den, fordi de sliter med angst, er redde for bivirkninger etterpå, hva skjer pm et par år, blir det senvirkninger. Er opptil hver enkelt om de vil ta eller ikke vaksinen, blir helt feil at uansett grunnen at de skal få kritikk. 7
zemer Skrevet 19. juni 2021 #20 Skrevet 19. juni 2021 Lilu skrev (5 minutter siden): Vet det , men slik er det blitt enkelte steder dessverre 😢 Bor i en liten by og jeg har til og med opplevd at venner (de var i hverfall venner tidligere) har trukket seg unna og ikke villet være med meg lengre etter jeg sa jeg ikke ønsket å ta denne vaksina. Men jeg går ikke tilbake de og sier jeg har tatt vaksina for at de skal være med igjen. Har de valgt og ekskludere meg og ikke vise meg respekt for mitt valg så er de ikke de gode vennene jeg trodde de var. Blir bare trist. Takk og pris ikke opplevd det samme fra mine vaksinerte venner. 4
Anbefalte innlegg