AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #1 Del Skrevet 17. juni 2021 Jeg har veldig lyst til å jogge utendørs, men jeg blir så stressa av å møte på folk når jeg trener. Føler meg skikkelig dum. Er det andre som har hatt det sånn? Hvordan kom du over det? Jeg blir litt sånn når jeg går vanlig ute også, at jeg blir veldig stresset om det kommer noen andre mot meg på fortauet, men jogging er av en eller annen grunn mye verre, jeg vet ikke om det er fordi jeg ikke liker at noen ser meg så sliten eller hva som er greia. Anonymkode: c48e3...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #2 Del Skrevet 17. juni 2021 Jeg er i ganske dårlig form men liker å jogge likevel 😅 Det som hjelper meg i alle fall er at de jeg passerer ser meg bare ett øyeblikk. For alt de vet måtte jeg stoppe for å gå siden jeg akkurat har gjennomført tidenes intervalldrag, eller jogger sakte fordi jeg trener på maratonfarten min, liksom. Og så innsikten om hvor misforstått selvopptatt det er å i det hele tatt tro at andre registrerer eller tenker noe videre om meg når de møter meg. Akkurat som meg så tenker de mest på seg selv 😉 Anonymkode: 3fcff...87b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PunkCouture Skrevet 17. juni 2021 #3 Del Skrevet 17. juni 2021 Jeg har kjent mye på det samme. Har sosial angst i perioder. Pleide ofte å gå på en smell de gangene jeg prøvde å løpe ute, fordi jeg tenkte at jeg "måtte se sprek og rask ut", og løp for fort der noen kunne se meg. Ble utslitt etter kort tid, og turen gikk i dass. Begynte å løpe veldig tidlig på morgenen. Sånn i 4-5-tiden, og på steder der få ville se meg. Det må ikke være SÅ tidlig heller, hvis du har muligheten til å prøve f.eks i skogen før klokka 7 på morgenen. Spørs litt hvor man bor, men her på landet møter jeg så og si aldri noen i skogen tidlig på morgenen. Evt. velge et annet tidspunkt der du vet det er litt færre folk ute. - Og i regnvær! Digger å løpe i regn. Nesten ingen ute 🙃 Et annet tips kan være å begynne med ganske korte turer, bare for å bygge opp mestringsfølelsen litt. Jeg lærte også av læreren min på folkehøyskolen å varme ordentlig opp. Husker han sa at man måtte starte økta med et pinlig sakte tempo, og det har hjulpet meg så mye. I starten synes jeg det var flaut å trippe sakte av gårde, omtrent på stedet, men nå bryr jeg mer ikke lenger. Ordentlig oppvarming har økt prestasjonen min veldig! Ellers vil det sannsynligvis bli enklere for hver gang. Det kan hjelpe å bare akseptere at de første gangene vil være veldig ubehagelige. Lykke til, i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 17. juni 2021 #4 Del Skrevet 17. juni 2021 Tenk etter selv, hvordan reagerer du på menneskene som løper ute. Har du noen gang tenkt, "se den slappfisken der da?" eller "der måtte vedkommende stoppe/gå litt ja, tenkte jeg det ikke. Så dårlig form!". Mest sannsynlig tenker du ikke slik. Og det gjør ikke andre heller. Enten er de opptatt med seg selv, eller så er de opptatt med unger/venner/hunder/mobilen/etc, eller så blir de bare imponerte over de som orker å løpe og skulle ønske de selv var så flinke, eller hadde muligheten. Så alle sånne dumme tanker finnes stort sett bare i hodet vårt. Og i en og annen drittfjortis (men hvem bryr seg om hva de tenker?). 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #5 Del Skrevet 18. juni 2021 Marimba skrev (13 timer siden): Tenk etter selv, hvordan reagerer du på menneskene som løper ute. Har du noen gang tenkt, "se den slappfisken der da?" eller "der måtte vedkommende stoppe/gå litt ja, tenkte jeg det ikke. Så dårlig form!". Jeg tenker ofte slik, og det er jeg sikker på at andre gjør også. Jeg tror det handler mer om at vi må lære at det er fullstendig irrelevant hva slags idiotiske tanker som andre måtte forme om oss. Det spiller faktisk ingen rolle. Så ikke lat som om folk ikke tenker noe stygt noen gang, men fokuser på at stygge tanker kun er det, stygge tanker. De kan faktisk ikke skade noen i det hele tatt, annet enn den som tenker dem. Anonymkode: 01623...3ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 18. juni 2021 #6 Del Skrevet 18. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tenker ofte slik, og det er jeg sikker på at andre gjør også. Jeg tror det handler mer om at vi må lære at det er fullstendig irrelevant hva slags idiotiske tanker som andre måtte forme om oss. Det spiller faktisk ingen rolle. Så ikke lat som om folk ikke tenker noe stygt noen gang, men fokuser på at stygge tanker kun er det, stygge tanker. De kan faktisk ikke skade noen i det hele tatt, annet enn den som tenker dem. Anonymkode: 01623...3ed Da er vi veldig forskjellige. Sånn har jeg aldri tenkt om folk på trening/tur. Men du har jo rett også da. Det spiller jo egentlig ingen rolle om noen tenker sånn. Endret 18. juni 2021 av Marimba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #7 Del Skrevet 18. juni 2021 De fleste tenker ikke noe som helst når de ser deg, annet enn positive tanker. Så mitt råd er; bare gjør det, prøv å drite i hva alle andre tenker. Jeg har hindret meg selv i å være aktiv i årevis pga de samme tankene, i fjor høst innså jeg at jeg bare måtte utfordre meg selv. Og gjett hva? Det gikk veldig fort over! Nå bryr jeg meg fint lite. Jeg har stort sett jogget på kvelden, møter nesten aldri folk på joggeturene mine. Anonymkode: 8a71c...169 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #8 Del Skrevet 18. juni 2021 Jeg løper ute hver dag, i et populært turområde. Tror ikke jeg husker en eneste person jeg har møtt på den siste uka. Eneste gangen jeg må innrømme at jeg synes er litt komisk er første par ukene i januar. Da er det mange rare klær, sko, og bevegelser. Men jeg husker aldri enkeltindividet, og det er bare en rask refleksjon. Anonymkode: 9c0a2...f53 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 18. juni 2021 #9 Del Skrevet 18. juni 2021 Du trenger jo ikke å velge det aller mest populære turområdet en søndag formiddag første gangen Finn en rute hvor du får være litt i fred, sett musikk på ørene og kos deg! Kjør på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almando Skrevet 18. juni 2021 #10 Del Skrevet 18. juni 2021 Jeg ser ofte folk som løper ute. Tanken om at de er dumme/ser tåpelige ut/er teite/patetiske har aldri i verden slått meg. Enten så tenker jeg ikke over det eller så tenker jeg at vedkommende er sprek. Uansett størrelse, uansett hudfarge, uansett bekledning, uansett kjønn. De som har negative tanker eller meninger har det ofte ikke så bra meg seg selv. Det går litt på misunnelse. Med andre ord kan du bare føle deg smigret, eventuelt ikke bry deg i det hele tatt. Hva folk tenker er uansett ubetydelig. Vil du løpe ute, så gjør du det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #11 Del Skrevet 18. juni 2021 Bruk sportsbriller! Jeg har kjent på litt av det samme som deg. Utrolig hvor mye det hjelper når øynene er gjemt bak et par Oakleys 😎 Anonymkode: cca1a...031 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #12 Del Skrevet 18. juni 2021 Uansett form, størrelse og løpestil på joggere tenker jeg alltid, BRA jobba, du er flink du! Heia ! Tenker aldri negativt om folk som rører seg. Har ofte lyst til å rope det høyt, men da blir jeg den rare. Anonymkode: e3165...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #13 Del Skrevet 18. juni 2021 Jeg har angst men liker å jogge. Kjenner på disse følelsene i blant jeg også. Som regel tullete tanker som kun eksisterer i ditt hode, men så er man jo uheldig i blant også. Som den gangen jeg jogget i parken og plutselig gikk i bakken fordi en diger hund hadde slitt seg løs fra eieren og ville leke, og bykset over meg bakfra. Det var meget flaut. Eller møte på gjenger med ungdommer som synes det er kjempemorsomt å rope "HEIA! HEIA! HEIA! KOM IGJEN NÅ!!!!" etter meg. Noen tips som fungerer for meg: Løp med musikk på ørene Løp et sted hvor det er vanlig at folk trener. Parker o.l. Føler meg helt malplassert og at folk nistirrer hvis jeg løper feks i sentrum. Finn deg noen du kan jogge sammen med. Mitt beste tips. Da glemmer du litt det som skjer rundt deg fordi du faktisk har noen ved siden av deg som snakker med deg Anonymkode: 0b7bf...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #14 Del Skrevet 19. juni 2021 Puster og peser som om jeg aldri har gått en meter. Tenker bare heldige folk som får se noen som jobber knallhardt Anonymkode: ad24b...e87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #15 Del Skrevet 19. juni 2021 1̶̧̢̢̧̨̛̭̮̩̼͇͓̠̹̦̟̻͔̩͇̘͍̞̞̥̪̫͈̝̖̤̮̒̂̆̈́͆́̓̉̏̈́̌͑̕͘͜͜1̵̢̨̧̡̡̡̡̨͕̻̥̭̙͇͕͖͖͍̠͈͚͉͎̮̲̩̘͇̮͖͚̞̼͓̬̤̦̙͙͚̋̂͛̈́̽̿̉̆́͊̅͒̿̈́̅̀̅̃̄̀͊͂̉͑̉̐́̾̊̇͘̕͜͝ͅͅ0̷̨̡̤̳̬̭͈͉͇̭̣̺̳̱̤͕̺͙͔͕̗̖͈̠̪̤̙̳̟̏͂̑̈́͌́͑̐͗͗͂̆̅͑̐̆̿̈́̍̄̔̒̈́͗̑͐͌̄̉͆̔͂͑͗͊̕͜͝͝͝0̸̗̦̪̺̮́̅́͌͋̑̀͋̒͑̚͠1̶͚͓͉̟̈̑͋͗̒̓̈́̏̀̚͠1̸̧̢̡̻̘͇̭̳̪̥̰͔̠̫͔̤̪̖̼̳̖̳̠͚̟̥͕͉̱̪͍̫̾́̍̏̇̈́͗̀̕͠0̸̦̻͝0̷̡̤̟̥͕̦̼̤̔̓̂̃̔̂̾̀̿̓1̶̡̧̼̲̭͉̮̳̲̊̑͛͌͛́͌̎̋̔͌͑̐͒̄͛͆́̒̂̒̒̏̾̾̈́͛̌͛́͒́͘̚͠͠ͅ1̴̧̥̪̪͉͖̮͔̲͈̥̥͓̙͎̤̥̣̹̣͖͓̫̩̗͓̮̘͙̻̮̾̅̈́̐͂͒̂̍̅͐͌̍̓̈́̎͝0̸̡̨̩̲̩͇̭͓̥͓̫͙̜̪͍͇͉̥͈̖̗̺̘̀̈́͜ͅ0̷̨̡̨̡̧̡̡͎̳̺̝̩̫̼̫̖̳̘̱̮̮̜̩̪̞̭͍͍̾̑͐̃̋̎̿̇͂̔̓̓́͑̓̎̄̇̌͑̃̾́͌͑̌͋͘̚̕̚͝͠1̴̡̹̦͚̟̗̱̥̣̝͇̹͔̯̞̀̐̓́̊̅̉̓͋̆̀̇̈́͆̑͗͊̿͋̄̇̔̈͘͠͠ͅ1̷̨̧̢̡̧̨̛͖͍͓͓̭̯̰̗̙͔͙͚̼̠̝̼̟̠͇̰̩̤̖̯̱̮͇̻͗͂́̈̊̃̑͑̆͐̂̉̀͊̾̄̓̄̈͐͒́̋̒̍́̈̇́̅͐̓͜0̸̨̧̛̯̲̮̦̼̭͔̳̯̰̬̳̳͌͂͂̇̋̈́̒̎̂͑̑͑̂̀̀͋̽̆̅̕̚̕̚͝͠͠͠͝0̶̨̨̡̛̛̗̮̜̫͔̦̰͔̱̺̦͎͎̳̬̭͇̗̼̥͔̟̖̬͇̠̼̥̟̲͙̜͖̫̭̩̏̏̄̾́̎̌͐̒̎͂̀̀͊̊̇͂̀̀́̏̀́̅͒͘̕͘̚͜͜͝͠͠͝͝ͅ1̶̨̡̡̠̺͍͚̟̲̘̫̭̩̖̘̯̬̹̖̘͈̳̦̃̊̿̂̌̑͛̌͛͋̅̇̒͋̍̎̍̃͐̿̆͋̊̂̂̈́̎̓̑͋͊̉̕͜͜ͅ1̷̨̛̛̩͔̺̺̺͊̓̆̋̃͂̐̄͊̋̌͠0̶̨̣̭̯͈̬̣͍̺̑́̀̇̋̈́̓͒͗̉͒̈́͝0̵̹̣͍͉̦̝̬̝̖̑̓̆͆̾̇̓̏̉̏͊̽̓̓̈́̈́̓̃͒̊̑̈́͗̓̅̆̈́̄̃͊́͆͑̔̕͝͠ͅ1̶̧̡̨̢̡̝̲̰̼͍̱̬͔̞͉̭̭͇̼͇͖͖̲͉̤̎͋̃1̸̨̛̗̟̩̺̠̗̳̯̯̉́̇̆͆̈́͆̈́͐̓̋̄͑͐̂͒̄̅̆͒̚͘͝͠͝0̵̨̢̛͎̺̖͖͙͙̥̩̮̬̠̣̙͍͖͕̪̙̙̭̳̞̳̤̆̆̎̑̏̑̉̾͂͑̆̔̊̿̑̅̀̒̾̆͌̐̉̀̽̚̚͘͜͜͠͝0̸̡̢̛̪̙͇̭̳̮̠̣̼̭̙͙͚͖͕͓͎͈̼̣͕̟̝͕̳̜͗̊̉͗͆̆̒̈́̋̐̌̽͑̽̎̔̓͘͜͠͠͠1̷̡̘̟̮̻͚̫͚͍͚̯̻̣̩̺̰͎̘͚̓̈́̽͌̓̈́̔̓͋̀̓̃̈͗̀̎͊̄̍̅̉̓̔̆͆̊͑͊͛̀̂̒́̎̇̒͒̓̕͘͘͝1̸̡̛͍͚̼͕͔̙̟͍̽͋̔̈̽̔̉͂͊̃̚ͅ0̵̛͙͎̺̼͚̳̹̾͆͛̏̓́̎͛̂̎̏̂͗͌́̃͊͋̊̈́̄̈́͆̽̉͘̕̚͜ͅͅ0̶̢̲̻̙͙̹̩̱̞̪̝͙̪̹̘̯͎̹̼̋̅́̂̽̈́̔̍̃̽̀̚͘͘͠ͅ1̴͇͕̮̫̮̭͓͙̳̲̮͔̬̰̈́͂͌͆̇̔̄̈́͑̚1̸̢̧̦͕̦̹͂͌͋̂̐̽̽͐̆̒̈́̅͆͊̏̀͌̿́̈̀͊͛͐̃͐̍͒̑̉̚͘͠͝͝0̴̡̛̘̭͖̖͙̩̖̘̦͇̩͇͚̳̟͍̗̻̺͚̙͖̬̤̦̅̊̆̇̈́̍̃̈́̊́̆͒̆̑̽͂͆̈́̂͋͋̉̄̀̀͗̌͂̃̽̾̓͜͝͝͠ͅͅ0̷̢̨̣̗̩̤̙̬͎͖̾̍̍̉͋̏̐́͗͊̒͂̌̎̀̅́̀̾̏͗́̒̈́̓͘̕͜͠1̵̡̢̻̦̙̟̖͖̭̰̬͔̭͈̟̖̋͂͐͌͜ͅ1̵̝̪͕͙͕̠͍̳͙̳̹̩̯͚̝͍͚̿̿̐̌̏́̊̈͛͛̈́̂̇̆̂̈̒͒͂̾̆̌̄̀̉̀̃̽̿̕0̷̡̛̬̙̤̟̜̮̙̰0̸̨̨̢̢̧̛̛̛̞̹̫̪̦̠̻̙̩̹̱͓͖̺̰̫̜̠̭̣̘͈̣̲̳̱̬̯̮̩̤̈́̽́̀͆̆̾͌̇̈́̑̀̅̈́̂́̋̌̐̓͋̈́͂̄͒̆̂͋́̓̕̕̚͠1̶̛̖͎̺͔̱̳͙̀̈̑̎̈̈́͌̌͌͐͑̄̀̏̒̐̄̂̆͐̀̒̈́̌̅̃͊̆̐̊̏̌̏̇̊̚͘͘̚͜͝͝͠1̵̨̨̧̨̛̛̛̩͈͍̝̳̜̠̠̥͙͓̹̫̟̦̘̭̞̥̹̭͇̰͓̥̝̥̣͖̉͌̔̈́̔̂̃̈͐̉̈͋̆͊̄̍̀̓̈́͌̆͊́̆̂͗͂̈́̆̽̂̕͘̕͜͝͝͝͝ͅ0̴̖̳̩͓̲̟̖̥͍̪̀͂͊̍͌̾͆̌͛̈́̀́̊́͑͝͝͝͠͝0̶̛͔͈̬͎̲͈̈́̊̿͋̽̓͗͐͐͑̔̑͋͐̉̑̀͊̈́̌̆̆̒̽̕̚͠͠͝1̵̡̧̛̛̛̝͓̪̘̰̼͚̹͕̬̥̰͖̳̭̜̬̳̲͖̣̳̤̬̭͈̭̜̤͕̭̪̺͙̤̎̍͌̉͑̽̽̔̅̒̽̋́̏́̈̋̇̓̀͗͑̿̐͂̈́̐̄̒͘̕͠͝ͅͅͅ1̴̻̫̦̺͈̭̹͎͎̜͕̬̳̖͇̹̭̃̄́́̉̀̈͂͛̇̎̇̑̽͗̀̅̈́̌̄͐̈́͌̈́̃̉͑̽͐́͘̕͜͠͝͝0̶̡̢̛̛̞͔̘̳͚̗̺̩͇̗̠̻̦͎͉̳̀̽͌̍̀̃͒̏̌̓̓̈̋͗̃̋̈́́͑̈́̓͑̈́̎̑̈̀̏̓́̀͒̕͘̚͜͠͝ͅ0̸̡͉̳͚̼͎̹̗̩̪̻̝̼̗̩̗̻͈͕͇̬̳̯̣̪̂̄̐̔͌͛̂̾̌̒͆̓͛̋̉̔̐͌̀͊̈́̚͠1̸̧̛̙̝̰͈͍̩̰̥̗̲̭̲̰̬̬̰̰͇̺̻͙̙͙̼̺̫̼͈͈̝̞̙͐̊̀̂̾͊̃̍̀̉̈͂́̈́̅̂͑̂̀̉̾̽̄̃̒̍͋͌͂͘̕̕̚͘̕͜͜1̷̙̞̾̇͆͗0̶̛̛̜̜̦̥͖͕̯͉͔͙̮̖̥͚̻̟͙͒̽̈́͒̋͌̄͛͜0̵̧̨̡͇͓̠̜͖͇̻̖̭̝̲̙͖̘̦̮̫͍͇̹̠̻͍̺̭̝̪̰̱̬̥͇̻̞̟̰̬̆͊̈͋̅̉̾́͒͐̽͌̇̕̚͜ͅ1̴̨̢̧̨̢̛͚̲̞͕͓͔̖̗̬̫̠̫̗̫̳̼̤͈̠̲͕̳̬̭̣͚̫̩͈̖̘͈͖̯̱̻͈͛͂͗͊̓̍̊̅̔̊́̅̅̆͒̍͌̊͐͗̋̓̎1̸̢̣̘̯̦̙̩͉͙̓͆̽̃̓͐͊͋͛͝͝0̶̢͍̟̦̱̲͙̘̹̼͍̈̔̂̾̑̎̏̍̌̋͘0̴͍̬͕̈́͐̐̋͛̿̆̈́̽̿͘1̶̨̧̛̜̞̞̻̱̦̱̥̱̖̲̬͇͎̫̫̭̠̦̼̘̖̬̠͍̣͇̬̗̙̖͕́̔̈́͋̈́̓̎̄͜͝1̴̡̢̨͈̦͕̘͓͕͎̻͇̳̥͍͇̣̦̗̘̠̪̙̙͚͚̹̦̪̟͕̣̣̟̙͆̎̅̈͂̓́̈́̎͊͛̎̍̈̐͘͜ͅ0̵̨̡̛͎̼̜̱͚̭̫̥̟̪͖̪̹̣̣͔̙̎̀̎̾̅̐̎̀͋̔̐͛̒́̈́͗̍̋̌̈́̀̃̊͋̒̏̽͆̆͘̚͘͝͠0̴̛̛̱̹̻͕̠̗̲͖͉͔͔̟̓͆̈̑̄̍̅͋̈̏̂̚͠1̶̧̨̛̛͙̰͇̯͍̝̘͔͍͓̬̟̟̱͚̣̞̠̤̲̖̩̝̜̜̻̖̹͈̳͍͚̪̳͎̍̓͂̃̈́͐̌̂̃̈́̊͒̌̈́̿͛͆́̾̏̀̉͌͒̀͛͊̀̇̚̕̚͜͜͝͝ͅͅ1̵̢̝̪̞͍̣͇̮̫̝͙̹̬̫̩̱̼͍̣̍̅̐̊̎̓͌̑̒̃̽̐̏͂̈́̒̈́̈̎̎̇̃̓͌̍͊́̈́̾̋͋̍̋̂̚̕͘͜͠ͅ Anonymkode: aea8d...1b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingeline Skrevet 23. juni 2021 #16 Del Skrevet 23. juni 2021 Det å faktisk få merksemd frå nokon er såpass sjeldan frå folk som er rundt deg er i seg sjølv ganske sjeldant, det er heilt urealistisk å tru at nokon du møter ute skulle ha overskot til å rette merksemda si mot nokon andre. Dei legg ikkje merke til deg om du ikkje spring etter ei ku, slår kollbøtte eller spring i kyllingdrakt. Berre å beine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå