Gå til innhold

Exitas lille bok

exita

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ja, en stund siden jeg har skrevet noe, travelt opptat,hehe,neida. Dark angel: du lurte på hvilken hund jeg har,jo jeg har en islandsk fårehund. Han er snart 8 mnd, nydelig ,passe stor hund, og kjempe lærevillig.

Hadde bursdag i går,herregud så gammel jeg er blitt :overrasket: Merkelig at man føler seg som en usikker tenåring mens alderen er blitt 36ÅR :overrasket:

I helga var vi og så Kvinner på randen :ler: De er bare såååå bra altså :ler:

Fredag til lørdag lå vi på hotell, skulle liksom gå ut på byen en tur, men sovna selvfølgelig kl 12. Det er jo så godt å slappe av :sove::sove:

Men lørdag etter kvinner på randen gikk vi ut en tur, traff på ei venninne som jeg ikke hadde sett på 15 år, vi hadde det sååå koselig, skravla og skravla.

Nå er soverommet nede nesten ferdig :klappe: , bare å male og legge sånn klikke greier igjen. Så kan eldstemann flytte inn der. Han har liksom gått å ønska seg det rommet siden han var 3-4 år og nå er han 15 og skal flytte på hybel til neste år :roll:

Må vel sette meg ned og skrive å lese litt, skal ha ei lita forelesing for de andre på jobb i morra, så det er greit å vite hva man snakker om da,hehehe.

Lover at jeg skal bli flinkere å skrive i boka mi nå :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag.....eller egentlig er det vel mandag nå. :)

Har ikke gjort så mye i helga,hatt masse besøk....sitter å skravler til langt på natt så jeg blir helt vrangsøvd :roll:

Har begynt å tenke veldig på at det snart er jul :roll: hmmmmm,har så enormt med julegaver som skal kjøpes inn, skulle absolutt begynt med det nå.Gleder meg til jul som vanlig, er ei utrolig koselig tid. Vi koser oss sååååååå sammen med ungene, nesten som man har bedre tid til ungene da enn ellers. Også er det så koselig å lage julepynt, bake kaker og se på julebarnetv. Har ikke fått med meg hva som går i år.Blir eksta koselig i år siden jeg har fått kjellerstue som oxo skal pyntes,åh så artig det skal bli.

La meg ilag med lillemann og leste bøker i kveld,det ene eventyret etter det andre. Etterpå lå vi å skravla om hva vi skulle gjort hvis vi hadde masse penger. Han skulle kjøpt seg et slott sa han (sikkert påvirka av eventyrene) :ler: Tilslutt sovna visst jeg før han, men våkna heldigvis og kom meg ned , går jo ikke ann å legge seg halv åtte på kvelden :ler:

Holder på å lese tørt stoff til jeg skal på kurs i november :sur: Det er så tungt å komme gjennom :sur: Må vel innrømme at det er litt interessant, føler at jeg lærer litt :roll:

Nei nå skal jeg snart gå å legge meg.

God natt alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag,tvkveld,fint vær,jaja så fint man kan få det nå da, fiskeboller til middag.

Fortsatt på jobb...helt fram til torsdag. Så en uke fri :)

Var på besøk hos noen venner igår,koselig, vi skravla helt til 02.00 om natta før vi kom oss hjem.

Må kjøpe meg ny komfyr, den gamle er 14 år, og trenger å bli skifta ut,har holdt på å ta fyr 2 ganger på kort tid, så nå tør jeg ikke bruke den mer.

Merkelig så mye man får lyst å bake når den ikke virker,hehe.

Lite å skrive om i dag....kommer sikkert mer etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Åh,nå skal det bli godt med reker og salat :sikle: Minstegutten på tur i seng,eldstegutten på tur ut for å sjekke damer :) . Nå fikk vi akkurat besøk som skal spise sammen med oss og se på en bra film. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅH :grine: holder på å lese til et kurs jeg skal på fra tirsdag til torsdag,massssse sider med tungt stoff,jeg la meg på senga isted for å lese( eneste stedet det var fredelig),leste 10 sider.......og sovna :ler: .Nei når ngene er drat på skolen og mannen på jobb i morra skal jeg sette meg ned og virkelig studere :)

Var i byen på fredag,hele familien og tok familiefotografi + konfirmasjonsbilder!!!! av eldstesønnen. Jeg hadde ordnet med klær til ungene men meg selv :overrasket: neida. Når jeg skulle kle på meg fant jeg selvfølgelig ingenting,bombe....har klesskapet fullt av klær men ingenting som passer til anledningen :sjarmor: . Timen var kl.10.00 og da var vi akkurat kommet til byen og ingen butikker åpner før 10.Jeg sendte de andre avgårde til fotograf med beskjed om at de måtte ta konf.bildene først,sprang inn på en butikk og sa"hjelp meg jeg skal ta bilder". Dama bak disken var kjempesnill så jeg fikk meg fine klær og alt gikk bra. ;) Med hopping og klatring og springing ble bildene tatt,er jammen spent på hvordan de blir :overrasket:

Så var jeg en tur hos optikeren, måtte ha meg nye briller som jeg kan bruke hele tiden. Han fortalte meg at den ene pupillen min var større enn den andre??

Da måtte jeg fortelle han at i mitt yrke bruker vi å undersøke pupillene på folk,og hvis den ene er større enn den andre er det et tegn på hjerneskade :) , da lo han. Jeg antar jeg har fått forklaring på hvorfor jeg er så svimete, glemsk og rotete som jeg er :ler:

Når det gjelder jula har jeg bestilt nesten alle julegavene, har bare 7 igjen, utenom ungene og oss selv da. Har oxo kjøpt inn kjøtt slik at jeg kan lage lammerull til jul,nam,nam.

Ellers var jeg på jobb forrige uke,masse å gjøre,og rota nå rundt jeg som vanlig....makkeren min fikk mye å le av :forvirret: jeg er litt surrete av og til ksjønner dere,men det går nå bra likevel,jeg er best når det står om :sjarmor:

Oppussinga går sakte fremover,nå er ytterdøra kommet på plass,det ble kjempefint,stor forandring i forhold til den døra som sto i, den var sikkert fra 1965 :overrasket:

Har vært å kjøpt gulvbelegg til gangene som ser ut som svart/gråe fliser,og nå skal vi begynne med badet :overrasket: det skal være ferdig til jul :klø: Håper virkelig vi får det til for det er jammen mye arbeid. Har sagt til mannen min at det er det eneste jeg ønsker meg til jul,ingenting annet. Der blir det baderomsinnredning i eik,lyse baderomsplater som ser ut som fliser,gulv som ser ut som skifer og boblebad med steamdusj :klappe::klappe: Tror jeg skal bo på badet i jula :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk seroxata :) . Tidlig morgen, har akkurat fått sendt ungene på skolen, var lur og fiksa matpakkene igår før jeg la meg, så da gikk ting litt raskere :ler:

Kom meg ikke i seng før kl 2.00 i natt,med dårlig samvittighet for at jeg hadde lest såå lite :sjenert: . Begynte dermed å lese på sengekanten, så regner med kl var rundt halv fire før jeg sovna :sove: , er sååå trøtt, tror kanskje jeg skal legge meg nedpå litt til. Snusken min skulle på langtur idag, så han la seg i ti tida igår....altså ingen sex :humpe:

Sa til han at nå har vi ikke hatt noe hele helga, så kanskje vi skal kose oss litt i kveld når han kommer hjem. Rart at man er så avhengig av sånt :ler: , har lagt merke til at hvis vi ikke har noe sex på en stund, så blir enten jeg eller han sur :overrasket: , er det flere som har det sånn?

Åh,jeg er så plaga med armen etter at jeg i forrige uke slet litt for mye på en mann som skulle flyttes fra båra og over i seng flere ganger :frustrert: . Først fikk jeg vondt i albuen, nå er det gått en uke og jeg har vondt helt ned i hånda :sjenert: ,jaja det går vel over etter hvert.

Hehe...surra litt på fredag :) da vi var i byen. kjøpte en liten farsdagsgave til mannen min, for så å oppdage at farsdag ikke er før neste søndag. Jeg elsker å gi gaver så dermed fikk han den på lørdag så slapp jeg å vente helt til neste søndag :ler:

Gjorde akkurat det samme i fjor, men da oppdaga jeg ikke at det var ikke var farsdag før etter helga . Så i fjor feira vi farsdag 2 ganger :ler:

Endret av exita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, blir aldri ferdig å lese til dette kurset,traume er no dritt!!!! :frustrert: Forferdelig tunglest bok :frustrert: er bare kommet halvveis :frustrert: grrrrrrrrrrrrrrrr

Drar i morra tidlig,skal ligge i militærleir,hehe blir jo moro det da.Var der i fjor når vi var på kurs,hadde det kjempegøy.Får trøste meg med at jeg klarte det kurset og det var oxo ganske hardt.

Stakkars mannen min han dro avgårde på jobb kl 05.30 i morres og kom ikke hjem før kl.21.00 i kveld , helt utslitt stakkar :klem: Han gikk å la seg rett etterpå,så skal han ut på ny langtur i morgen :klem:

Nå har jeg pakka klærne jeg skal ha med meg på kurset, har bare ytterklærne som vi må ha med fordi vi skal ha trening ute :overrasket: jippi!!!!

Imorgen skal jeg hente brillene mine,håper de er tilpassa rett, for de forrige jeg hadde var ikke no særlig(dumme meg som ikke klaga).

Har snakka me eldstemann om at han er flink å hjelpe de andre med leksene siden mannen min har det så travelt for tiden, og alle ungene sa de skulle være flinke å hjelpe til hjemme nå som jeg skal bort i noen dager :ler: håper de holder løftene sine.

Hm skulle vel ha lagt meg nå,men,men.....

MÅ LESE LITT TIL :grine:

snakkes om noen dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

håper du får noen koselige dager :)

militærleir høres skikkelig kult ut, men jeg har alltid hatt litt lyst til å hoppe inn i militæret(dvs, hadde jeg ikke vært for lat :ler: )

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLOOOO igjen.

:):):):):)

Jeg besto med glans,jippi :klappe::klappe:

Tre dager med kjempepress var det, men herregud så artig. Masse praksis og masse teori om hvordan man redder folk fra bilulykker og andre traumer. Om kveldene, når vi øvde på rommene holdt vi på å flire oss ihjel :ler:

Tror nok ikke jeg hadde gidda å vært i militæret jeg heller,seroxsata :)

Nå er jeg gått på vakt igjen og er på jobb helt til torsdag, også har vi tilogmed øvelse i tunnelen,hm skal visst være no med en skolebuss som har liksom kræsja og vi skal redde dem,huff,huff,liker ikke sånne øvelser, det eneste vi finner ut er at ting kunne vært gjort bedre og at man trenger flere folk. Hvis det hadde vært en reell situasjon ville flere vært tilkalt og ting blir gjort på andre måter tror nå jeg. :klaske:

Har besøk av ei venninne i helga,akkurat nå sitter vi på hver sin maskin og tuller.

Nei nå orker jg ikke å skrive mer idag,kommer sterkere tilbake senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Hm...tenk å ha det så travelt at jeg ikke har vært innom her på lenge...burde skamme meg :tristbla:

Her i gården går tia med til jobb,jobb,jobb og atter jobb...oxo pusses badet opp da(får ikke lov å si VI pusser opp badet, for jeg er vel ikke den som hjelper for mye til der)...når jeg da kommer hjem fra jobb så er det ungene som står for tur,lekselesing..krangle om lekselesing..husarbeid...i et hus som faen ikke ser ut p.g.a. oppussinga.... :grine: åh,herregud så godt det ska bli når jula kommer og vi er ferdig med alt det her.

Tenk i år er det første året vi har fri på julaften begge to. Vi har faktisk ikke hatt fri begge to et eneste år på julaften siden vi ble sammen, og det er snart 20 år siden!!! :overrasket:

Så i år skal vi stoooorkose oss sammen med ungene,bade i nyboblebadet og bare slappe av...åh som jeg gleder meg :):):):)

Grunnen til at jeg enda er våken er at jeg har hatt vakt i helga, har vært våken til 5 to netter på rad...pga av vakta...vært på langtur i kveld...og når jeg kom hjem gikk det 5 min. så var det faen meg en langtur til...men min snille mann (elsker han) overtok vakta og kjørte den for meg, enda han er minst like sliten som meg,stakkars han :klem:

Så derfor sitter jeg her og sover og er litt våken iblant sånn at jeg kan ringe han for å høre med han at han har det bra :klem:

Har fått unna gjort mesteparten av julekakene i helga,med god hjelp fra svigerinna mi,seks eller syv sorter ble det...så er det bare tre igjen.

Mannen min skal på kurs tirsdag til tordag, da skal jeg rydde huset så godt jeg kan så det kanskje begynner å se ut som vi skal feire jul her i huset,samtidig kommer en svigerbror av meg og skal prøve å få ferdig mesteparten av badet...så kanskje til helga så kan vi badet der ;)

Nei, nå skal jeg prøve å sove litt, er stuptrøtt!!!

God natt alle natteravner der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny travel dag...kjørt rundt omkring med passasjerer,vært en tur på flyplassen med en som skulle til thailand i jula :overrasket: heldiggris.Er visst 30 grader på dagen og 24 om natta.Jaja...vi får nå nytt bad til jul,bør absolutt være fornøyd med det :) ,skal leke at jeg er i syden når jeg dampbader meg,hehe :dusje:

Mannen min dro på kurs i byen idag og skal være der til torsdag.Møtte han i byen da jeg var ferdig med kjøringa,så fant vi ut at vi skulle gå å spise pizza,nam,nam.Kosa oss stort ilag,bare vi to alene :)

Nå sitter jeg i hans nattpysj, klar til å gå i seng,skal bli deilig å sove, er forferdelig trøtt nå.Har akkurat pakka ferdig hver sin adventspakke til ungene og hengt på kalenderen, så blir det kanskje litt lettere å få dem til å stå opp imorgen tidlig :)

Mååååå pakke gavene som skal sørover imorgen!!! ellers tror jeg det blir noen sure tlf etter hvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

ÅH!!!!!!Som jeg har jobba,er drittlei...har endelig en fridag.

Her er mine gjøremål for idag:

Pakke ferdig pakkene.

Ta opp ribba.

Bake brød.

Lage lefsedeig.

Kjøp inn til sjokoladeboller.

Rydde og vaske kjellerstua.

Vask kjøkkengulvet.

Vask og rydde gangen.

Vask klær.

Det er sikkert flere ting men de kommer jeg på etter hvert. Badet er straks ferdig,det blir kjempeflott, er som å være på et luksushotell når jeg er der inne :)

Mannen min og venner av oss har jobba som noen helter for at det skulle bli ferdig til jul :klappe:

Der våkna visst eldstemann....masssssseeee musikk fra rommet hans :)

Nei nå skal jeg ta meg sammen og begynne å bake brødene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Hatt en liten pause i jula.

Bare slappa av og :sove: ,stressa sånn før jul at jeg holdt på å svime av på julaften,armene virka ikke , heller ikke føttene.Var rett og slett utslitt og dårlig helt til kvelden på 1.juledag. Men så ble jeg frisk,fikk virkelig sovet ut :)

Godt nyttår forresten :flagg:

Har ikke festa i jula :overrasket: så i dag skal jeg ta meg en liten fest :) .

Har bestilt flybilletter til meg og minstemann,skal reise til søstra mi i trondheim i april. :hoppe: Blir kjempeartig å møtes igjen,er et helt år siden vi så hverandre sist :grine:

Skal være hos henne en hel uke!!!!!!!

Holder på å rydde ut jula,nå er det bare juletreet som står her og ryr!!

Så har vi lagd oss pizza,namnam,skal spise nå.

Klemz......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her sammen med mannen min og noen venner,de fester og jeg sitter og glor på dataen,har vakt så kan ikke feste akkurat :ler:

Har spist en nydelig salat.

Har sovet lenge idag,helt til kl13.30!!!!!Hallloooo,litt for lenge altså!!!!Men sånn er det når man fester for lenge om kvelden...æsj,så kjedelig jeg skriver.....

hmmm......er ikke så oppfinnsom i dag..JO...klarte pinadø å kle buksa på ranga igjen,ungene hold på å flire seg lørvete :ler:

Tok meg et laaaaangt bad i boblebadet idag...åh så deilig,det er virkelig sunt for sjelen å ta det med ro avogtil. Nei skriver mer imorgen er alt for trett til å skrive.

God natt. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Vinterferie!!! :forvirret:

Tja hva skal man si,jippi.. ungene er hjemme og maser en hel uke...eller kosssss,,nå kan vi finne på masse sammen med ungene?

Det rare med denne ferien er jo at de fleste ikke har ferie sammen med ungene,så dermed blir det mest bare mas,rot osv. når ungene går hjemme hele dagen. Ikke vil de ut for de andre er som regel reist bort til besteforeldre eller andre...

Har satt den ene av ungene til å rydde flasker ut av boden,den andre perler og den tredje sitter i dataverden nede på rommet sitt. :ler:

Jeg er på vakt og må kanskje ut på jobbing eller kanskje ikke. Mannen min er snart på tur hjem fra sin jobb...hva skal man ha til middag? HA..der ringte det noen som skal komme på kaffe besøk,da blir det heller varm kveldsmat da,hihihi...

Gruer og gleder meg til torsdag da skal midterste gutten min til utredninig for ADHD. det har jo vært så mye snakk om ADHD i media i det siste at jeg blir rett og slett litt lei av hele greia! Masse folk som diskuterer noe de ikke har peiling på, og når media i tillegg fremstiller det hele feil, det er da jeg virkelig blir oppgitt. Hvis folkene som er så flinke til å vite alt, hadde visst hvordan hverdagen til de med ADHD er, og ikke minst familiene deres,,,så kanskje de hadde vært litt nøyere i sine undersøkelser og forsiktig med hva de sier om oss!!!!!

AH, SÅ DEILIG Å FÅ UT LITT AGGRESJON....

DAGBOK ER EN HÆRLIG TING :)

Hvis noen av dere vil skrive til meg, så er det det koseligste jeg vet.

Jeg er egentlig en ganske snill jente,blir bare litt,nei,veldig frustrert avogtil. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...