AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Del Skrevet 16. juni 2021 Har hatt mange ivf forsøk men blir ikke gravid. Nå orker jeg snart ikke mer ivf. Har brukt så mange år på å prøve å bli gravid med ivf. Normal sædkvalitet hos mannen og ingen «feil» hos meg. Har fortsatt et lite håp om at det plutselig skal skje 😛 selv om sjansen sikkert er veldig liten.. Er det noen her som har blitt spontant gravid etter flere år med prøving ? Anonymkode: 0a2a4...2e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #2 Del Skrevet 17. juni 2021 Jeg er mer fruktbar i 40-årene enn det jeg var før det....Så det er mulig.... Anonymkode: 94683...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #3 Del Skrevet 17. juni 2021 Vi satt strek etter mange prøverørsforsøk for en del år siden. Har nå vært nesten 15 år uten prevensjon, uten en eneste positiv test. Tilfeller som vårt - begge friske, sunne og unge. Ingenting feil med noen. Ingen graviditet, mulig 2-3 kjemiske, mange fine egg ut, men embryo/blastocyst er aldri av god kvalitet og de fleste dø - skyldes gjerne en genfeil som gjør at fosterutviklingen stopper opp veldig tidlig. Anonymkode: 63ff0...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 17. juni 2021 #4 Del Skrevet 17. juni 2021 Ja, og vi har ikke prøvd ivf engang eller noen andre hjelpemidler for å bli gravid heller.For min del så har ting blitt bedre da jeg ble eldre. Første graviditet var da 25 år, men dessverre mistet jeg og min daværende samboer. Etter det 4 års prøving uten resultat, men gikk gjennom en utredning. Startet å prøve med min nåværende mann i 2016 etter å ha vært sammen i 3 år, da var jeg 32 år. Ble ikke gravid før 2018. I 2018 Ble jeg gravid 2 ganger men mistet. Ble også gravid en gang i 2019 men mistet. Så ble jeg gravid i 2020 igjen, og denne gangen fødte jeg en frisk sønn i oktober 2020. Da var jeg 36 år. .. Hva som skjer og ikke skjer andre er umulig å si. Hvor lenge man vil prøve er opp til hver enkelt. Jeg vet at det en veldig hard påkjenning å stå i, og jeg skjønner at noen til slutt kaster håndkle. Samtidig så skjer det heller aldri noe om man slutter helt å prøve. Hva et par orker/ikke orker er opptil de selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. juni 2021 #5 Del Skrevet 17. juni 2021 Ikke meg, men en venninne av meg. Hun og mannen hennes lot det bare stå til, og brukte ikke prevensjon, men var heller ikke aktive prøvere som jobbet iherdig for å treffe blink. Skjer det, så skjer det, liksom. Etter to års prøving og ingen graviditet, ga de liksom litt opp. Venninner foreslo at de søkte hjelp og ble testet osv, men det avslo de. Skjer det ikke naturlig, så får det bare være. Så, plutselig, etter sju år (!) uten prevensjon, ble hun plutselig gravid. Og det gikk bra, de fikk en frisk sønn. Det er det eneste barnet og eneste graviditeten som oppsto etter et svært langt samliv uten bruk av prevensjon. I dag er de i femtiårene og for gamle til flere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #6 Del Skrevet 17. juni 2021 Man hører jo ofte historier om par som har gått gjennom ivf eller adopsjon eller hva som helst, og når de endelig har "gitt opp" og slapper av så blir det gravide av seg selv. Så det skjer tydeligvis. Men jeg tror ikke det har noe med avslapning å gjøre, men heller med tid, og grunnene til at man er ufrivillig barnløs. For par som av en eller annen grunn har nedsatt fruktbarhet, men ikke null, så kan det jo tilslutt gå av seg selv. Si at av normalt fruktbare par blir de aller fleste gravide etter ett års prøving. Et par med ti ganger dårligere sjanse vil likevel sannsynligvis bli gravide engang i løpet av ti års prøving. Om dette gjelder dere også er umulig å si, dog. Anonymkode: 8cd69...5f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #7 Del Skrevet 17. juni 2021 Kjenner noen i lignende situasjon. Hun ble gravid på første forsøk etter de ble skilt. Av og til virker det som at cellene ikke er kompatibel. Ingenting feil med noen av de. Anonymkode: da338...98b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #8 Del Skrevet 17. juni 2021 Det sies jo at når kroppen får bestemme så går det seg til. Altfor mange vil bestemme over kroppen med hode og sinn og når man slapper av og lar det gå sin gang så kan ting skje. Anonymkode: 61bcf...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #9 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det sies jo at når kroppen får bestemme så går det seg til. Altfor mange vil bestemme over kroppen med hode og sinn og når man slapper av og lar det gå sin gang så kan ting skje. Anonymkode: 61bcf...abb Det blir omtrent som å påstå at man kan "bestemme seg" bort fra kreft, eller demens. Anonymkode: 63ff0...29e 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #10 Del Skrevet 17. juni 2021 Jeg prøvde i 2 og et halvt år med en eks, det viste seg at han hadde noe dårlig sædkvalitet, men det var ikke helt håpløst. Ble aldri gravid, og forholdet tok slutt. Spol frem noen år, og jeg er 37 år. Har ubeskyttet sex en gang under eggløsning med min nåværende kjæreste, og ble gravid på den ene gangen! Anonymkode: 91012...3ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #11 Del Skrevet 17. juni 2021 Min gynekolog sa til meg (for mer enn 20 år siden, riktignok) at 80% blir gravide innen ett år, 90% innen to år. Av de 10 prosentene som gjenstår vil rundt halvparten kunne bli gravid en gang eller to i løpet av livet med type "livslang prøving", mens de siste fem prosentene aldri vil kunne bli det. Om graviditeten oppstår etter 2 1/2 eller 12 1/2 år, kan man ikke si. Jeg ble gravid etter litt over 3 år, men mistet dessverre. Ble aldri gravid igjen og avsluttet prøving etter 10 år (startet på prevensjon). Mannen hadde noe nedsatt fruktbarhet, jeg ble ansett for å ha god fruktbarhet. Grunnet overgrep (for begge) var ICSI-behandling aldri aktuelt for oss. Vi fikk beskjed av androlog den gang at sannsynlighet for spontan graviditet var større enn at det aldri ville skje. Kanskje var legene litt vel optimistiske på våre vegne, siden de oppfattet at vi reagerte såpass negativt til forslag om assistert befruktning. Jeg er i dag i midten av førtiårene og dette er i det store og det hele et avsluttet kapittel for oss. Det er bare sånn det er. Men de tre månedene som gravid - jeg skulle veldig gjerne vært dem foruten, når det ble som det ble. Det å komme så nær (jeg hadde passert 12 uker da jeg mistet), men at det likevel var så uendelig fjernt... Anonymkode: dfadf...1de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #12 Del Skrevet 17. juni 2021 Vi var uten prevensjon i over et år før vi begynte å prøve aktivt. Til sammen tok det tre-fire år og noen prøverørsforsøk før jeg ble gravid og vi fikk et barn. Vi fikk et barn til uten hjelp etter dette. Anonymkode: 925e1...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #13 Del Skrevet 18. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 6.06): Jeg er mer fruktbar i 40-årene enn det jeg var før det....Så det er mulig.... Anonymkode: 94683...030 Hvordan er det mulig da? Kan du utdype?😇 Anonymkode: 076c1...5cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #14 Del Skrevet 18. juni 2021 Jeg har et vennepar som har prøvd i i alle fall sju år. Ikke prøvd ivf. Ble endelig gravide i vinter, da var hun 37 år. Anonymkode: 813ff...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #15 Del Skrevet 19. juni 2021 Ble gravid 3 ganger, og fikk 2 barn i starten av tyveårene. Jeg gikk uten prevensjon fra jeg var ca 27 år til nå til jeg var 33 år uten å lykkes. Altså 6 år, uten en skikkelig forklaring på årsaken til det.. Forholdet tok slutt da vi skulle starte IVF prøverørsbehandling. Jeg fikk et nytt forhold da jeg var 42 år. Han har ingen barn fra før. Nå skal vi sette igang med IVF prøverørsbehandling ved hjelp av eggdonasjon i utlandet. Håper på å lykkes nå. . Godt å høre om andre som lykkes etter lengre tidsprøving. Det gir meg håp Anonymkode: 46364...5cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2021 #16 Del Skrevet 19. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 14.59): Jeg prøvde i 2 og et halvt år med en eks, det viste seg at han hadde noe dårlig sædkvalitet, men det var ikke helt håpløst. Ble aldri gravid, og forholdet tok slutt. Spol frem noen år, og jeg er 37 år. Har ubeskyttet sex en gang under eggløsning med min nåværende kjæreste, og ble gravid på den ene gangen! Anonymkode: 91012...3ce Hva er rart med det? Det var jo exen din som hadde dårlig sædkvalitet? At du blir gravid under eggløsning med en ny, som sikkert har normal sædkvalitet, er jo ikke akkurat et stort under? Skjønner bare ikke hvordan det er relevant for tråden? Anonymkode: 49c92...cc3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #17 Del Skrevet 20. juni 2021 Jeg kjenner et par, ja. De hadde fått ett barn naturlig, så de prøvde ikke IVF, bare godtok at barnet måtte være enebarn. Da barnet var 9 år og mor 43, da ble moren plutselig gravid med nr.2, som var et svangerskap som holdt helt inn. Anonymkode: c09d9...988 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #18 Del Skrevet 20. juni 2021 Ingen feil med samboer eller de andre jeg har hatt sex med. Vært uten prevensjon i 9 år. Jeg har adheranser I buk, og lavt stoffskifte Anonymkode: a2752...071 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #19 Del Skrevet 6. juli 2021 . Anonymkode: 0a2a4...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #20 Del Skrevet 6. juli 2021 Meg og samboer har prøvd i 2 år, og denne sommeren skulle vi egentlig ta privat IVF, men så ble jeg plutselig gravid i slutten av mai, og akkurat denne måneden hadde vi ikke prøvd heller i det hele tatt, hadde faktisk ikke hatt mye sex heller! Ble sykt glad, og overrasket. Men dessverre spontanaborterte jeg i uke 6. Så nå nylig fikk jeg endelig mensen tilbake, og den er ferdig, så venter på eggløsning og såå kan vi teste om jeg har blitt gravid igjen. Mye venting .... men da vet vi nå at jeg faktisk KAN bli gravid, og krysser fingrene for at det skjer igjen💕 Anonymkode: 62f8d...b65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå