Tina_ Skrevet 16. juni 2021 #1 Del Skrevet 16. juni 2021 På søndag begynte jeg å føle symptomer, og disse ble verre mandag som gjorde at jeg måtte teste meg i går. Jeg fikk negativt svar i dag. Jeg er fortsatt ikke i form, og er hjemme fra jobb. Men hun som testet meg i går sa "nå er du i karantene", men mener hun til negativt svar foreligger, eller den "typiske" 10 eller 14 dagers karantenen? Jeg har ikke vært borti noen som er smittet av korona (som jeg vet om) men skal selvfølgelig ikke gå på jobb før jeg er frisk nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_ Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #2 Del Skrevet 16. juni 2021 ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheTrollHunter Skrevet 16. juni 2021 #3 Del Skrevet 16. juni 2021 Ring korona-telefonen i morgen og hør 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Værre Skrevet 16. juni 2021 #4 Del Skrevet 16. juni 2021 (endret) Tina_ skrev (2 minutter siden): ??? Du er I karantene til du får negativt svar. Men er du syk bør du ikke dra på jobb og smitte andre med forkjølelse. Da må de også teste seg osv. Endret 16. juni 2021 av Værre 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 16. juni 2021 #5 Del Skrevet 16. juni 2021 "Hvis du er syk, hold deg hjemme". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 16. juni 2021 #6 Del Skrevet 16. juni 2021 Du er i karantene i 10 dager, men kan teste deg ut på dag 7. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
utakulanini Skrevet 16. juni 2021 #7 Del Skrevet 16. juni 2021 Du er i karantene, men ikke isolasjon dersom testen var negativ. Det betyr at du kan gå ut, men må holde ekstra avstand til alle pluss være ekstremt nøye på håndvask og håndsprit, særlig på butikken. Unngå all handling utenom det nødvendige og ta ikke på varer du ikke skal kjøpe. Personlig ville jeg tatt en ny test om fem dager, da et familiemedlem opplevde å ta en negativ test da symptomene var kommet, men positiv test etter fem dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Værre Skrevet 16. juni 2021 #8 Del Skrevet 16. juni 2021 zemer skrev (2 timer siden): Du er i karantene i 10 dager, men kan teste deg ut på dag 7. Dette er feil. utakulanini skrev (2 timer siden): Du er i karantene, men ikke isolasjon dersom testen var negativ. Det betyr at du kan gå ut, men må holde ekstra avstand til alle pluss være ekstremt nøye på håndvask og håndsprit, særlig på butikken. Unngå all handling utenom det nødvendige og ta ikke på varer du ikke skal kjøpe. Personlig ville jeg tatt en ny test om fem dager, da et familiemedlem opplevde å ta en negativ test da symptomene var kommet, men positiv test etter fem dager. Dette gjelder kun om du har vært i kontakt med en med korona. Ikke når man tester seg på eget initiativ slik som TS. Da er man ute av karantene ved negativt svar. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 17. juni 2021 #9 Del Skrevet 17. juni 2021 Værre skrev (7 timer siden): Dette er feil. Dette gjelder kun om du har vært i kontakt med en med korona. Ikke når man tester seg på eget initiativ slik som TS. Da er man ute av karantene ved negativt svar. Stemmer. Jeg tenkte ved nærkontakt. Beklager. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 17. juni 2021 #10 Del Skrevet 17. juni 2021 Du er ikke i karantene. https://www.helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon/#hvem-skal-i-smittekarantene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_ Skrevet 17. juni 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 17. juni 2021 Jeg ringte til koronatelefonen tidligere i dag som sa at jeg var i karantene til jeg får negativt svar på neste test (som jeg skal ta på lørdag). Er selvfølgelig i videre karantene dersom denne kommer tilbake positiv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 17. juni 2021 #12 Del Skrevet 17. juni 2021 Er den pos så er du i isolasjon ikke karantene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_ Skrevet 17. juni 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 17. juni 2021 zemer skrev (16 minutter siden): Er den pos så er du i isolasjon ikke karantene. Mente det 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg