Gå til innhold

Trenger negativ koronasertifikat for flytur- er det mulig å få dette til under 1000 NOK?

Ingrid.tp

Anbefalte innlegg

Sitat

Jeg skal på en nødvendig reise (begravelse) til utlandet denne helgen. Flyselskapene krever negativ covid-test. Blant annet Nederland krever en spesiell test som heter CPR, og den koster 2500 kroner på Dr. dropin. De andre testene koster henholdvis 1200 og 1300. Jeg synes det er en drøy pris for et dokument som varer i 48 timer. Er det mulig å finne mer rimelige alternativer?  Jeg er student, og det er mye for meg. På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan kontakte ditt ordinære testsenter og høre om de har ekstra kapasitet. I min kommune gjør de slike tester for 1000 kroner.

Billigere enn dette er det ikke mulig å finne det jeg har klart å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid.tp skrev (12 minutter siden):

Jeg skal på en nødvendig reise (begravelse) til utlandet denne helgen. Flyselskapene krever negativ covid-test. Blant annet Nederland krever en spesiell test som heter CPR, og den koster 2500 kroner på Dr. dropin. De andre testene koster henholdvis 1200 og 1300. Jeg synes det er en drøy pris for et dokument som varer i 48 timer. Er det mulig å finne mer rimelige alternativer?  Jeg er student, og det er mye for meg. På forhånd takk for svar!

Det er PCR som er den vanlige test. Måtte selv ha en PCR-test+Fit to Fly og betalte da 1195 hos Dr. Dropin. Express PCR koster derimot mer.

Det er uansett per i dag IKKE krav om negativ COVID-19-test om du reiser fra Norge til Nederland:

Safe countries with a low COVID-19 risk | Coronavirus COVID-19 | Government.nl

Endret av Jdz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Jdz said:

Det er PCR som er den vanlige test. Måtte selv ha en PCR-test+Fit to Fly og betalte da 1195 hos Dr. Dropin. Express PCR koster derimot mer.

Det er uansett per i dag IKKE krav om negativ COVID-19-test om du reiser fra Norge til Nederland:

Safe countries with a low COVID-19 risk | Coronavirus COVID-19 | Government.nl

Men det er vel fortsatt sånn at du må ha en døgnfersk test for å komme inn igjen til Norge, i tillegg til den testen du må ta ved ankomst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brainstorm skrev (2 timer siden):

Men det er vel fortsatt sånn at du må ha en døgnfersk test for å komme inn igjen til Norge, i tillegg til den testen du må ta ved ankomst.

Det stemmer, men det holder med en antigen hurtigtest som du kan ta på flyplassen i mange europeiske land. Med mindre man er fullvaksinert da.

Endret av Jdz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brainstorm skrev (17 timer siden):

Dette visste jeg ikke, tusen takk for svar og link. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulven skrev (20 timer siden):

Du kan kontakte ditt ordinære testsenter og høre om de har ekstra kapasitet. I min kommune gjør de slike tester for 1000 kroner.

Billigere enn dette er det ikke mulig å finne det jeg har klart å sjekke ut.

Jeg skal sjekke ut om de gjør det også her, takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...