Gå til innhold

Måneklokkes tanker


Måneklokke

Anbefalte innlegg

Hallois!

Jeg heter Måneklokke og er i 30-årene. Jeg har et ganske vanlig liv, ganske vanlige problemer, ganske vanlige tanker og funderinger.

Målet med denne dagboka er å ha et sted å skrive om vektnedgang. Jeg har 25 kilo ekstra, som har kommet gradvis som følge av medisiner og depresjoner. 
 

Jeg har brukt mye tid på kroppspositivisme og selvelsk osv. Jeg hater ikke kroppen min, jeg synes til og med den er ganske fin. Men klærne passer ikke lengre, det er tyngre å gå tur, og her om dagen fikk jeg påvist en slitasjeskade pga vekten. Så det fikk meg til å innse at jeg må ta noen grep. 
 

Dette blir ikke en strikt vektdagbok. Jeg kommer til å skrive om livet mitt og tanker/følelser også :) Og alle er velkomme her så lenge det er positive vibber og hyggelig stemning! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag var en bra dag. Første dag av vektnedgangen, og jeg har ikke følt meg sulten på tross av færre kalorier.

Hadde egentlig tenkt å måle midjen osv for å ha noen konkrete tall å forholde meg til, men kjenner at jeg ikke tør. Det er litt triggende for meg. Vekta trigger meg ikke da. Den står på 83 kilo i alle fall! 
 

Har også funnet ut at hvis dette går i normalt tempo har jeg nådd målvekten min ganske nøyaktig på bursdagen min. Om jeg kjenner meg selv rett kommer jeg nok ikke i mål til da, for det er alltid noe uforutsett som skjer på veien. Og det er helt greit! Men det hadde vært koselig om det gikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! Jeg fikk en skikkelig god start på vektnedgangen med 1 kilo borte første dagen. Det er garantert vannvekt, men jeg klager ikke. Hurra! 
 

Ellers er jeg i godt humør i dag. Fint vær ute, lite å gjøre på jobb, så jeg kan høre på musikk og planlegge sommeren. Hittils veldig topp dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektpila peker nedover. Men jeg savner å trene! Skaden gjør at jeg må hvile den kroppsdelen veldig mye, og det begrenser hvilke treningsformer og øvelser jeg kan gjøre. Det er dritt! Men det skal vist bli som normalt igjen om ca 4 uker, så her gjelder det bare å ha tålmodighet… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger nå og slurer på 81 kilo. Synes dette går veldig bra, føler meg ikke sulten. Savner fortsatt å trene, men smører meg med den såkalte tålmodigheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm tror jeg vet hvorfor jeg ikke er sulten. Legen ga meg noen smertestillende for skaden min, og jeg leste bivirkningslista i dag. Redusert apetitt står det der. Vel, jeg klager ikke! Deilig å få litt hjelp på veien, for den kjennes veldig lang ut. 
 

Ting jeg gleder meg til: 

1. Når klærne mine blir for store, sånn at jeg kan donere dem til secondhandbutikk. 
2. Å kunne kjøpe nye klær som faktisk passer. Skal være ganske kresen i hva jeg kjøper inn. Vil ikke ha overfylt klesskap.

3. Å kunne gå lengre og lengre turer uten å slite med pustinga. 
 

Utover det går det i det samme gamle. Jobben er utrolig stille, og jeg har ikke noe husarbeid, så hjemmekontoret består i å lese en bok og å slappe av på sofaen. Helt kurrant! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite nytt på denne fronten! Spiser sunt og koser meg med maten, og føler ikke jeg lider noen nød. Men føler på meg at jeg kommer til å gå på en knekk snart og overspise. Hvis det skjer, så skjer det. Ikke verdens undergang!

Skaden min blir gradvis bedre. Noen dager kjenner jeg den ikke, andre dager gjør den ser mer fremtrendende. Begynner å bli utålmodig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt med ukesveiing, i steden for daglig. Det gir meg mye mindre kontroll føles det ut som, og det liker jeg ikke! 
 

Ellers var jeg hos fotpleier i går, og er sikker på at jeg skrubba bort 10 kilo død hud. Søren så deilig det er altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Måneklokke :vinke:

Ville bare hilse på og si hei, vi er i samme båt nemlig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
On 7/3/2021 at 10:12 PM, MissMaryan said:

Hei Måneklokke :vinke:

Ville bare hilse på og si hei, vi er i samme båt nemlig 😊

Hallo! 🥳 Dette skal vi klare! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet hjem fra en sommerferie der vekt ikke var i fokus! Det var kjempedeilig å spise og drikke som jeg ville i moderate mengder. Gikk verken opp eller ned. Nå er det derimot tilbake på hesten og fokus på mindre posjoner og mer aktivitet. Gleder meg til høsten ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...