Gå til innhold

Favoritt ting i bryllupet?


Unn_T

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting.

Nå er det jo sånn at vi sannsynligvis gleder oss til det meste ved bryllupet, men er det noe som vi gleder oss spesiellt til??

Jeg gleder meg aller mest til å få gå opp kirkegulvet, titte opp på min kjære og vite at han snart er min ektefelle :rodme:

Hva gleder dere dere mest til? :blunke:

Eller, til de som allerede har giftet seg:

Hva var det beste ved bryllupet???

Nysgjerrig 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!!

Jeg prøver å holde forventningene på et realistisk nivå ,men har alt nå begynt å drømme meg bort om denne dagen som alle sier skal være så fantastisk.... Jeg tror at det jeg gleder meg mest til er når kirkedøren går opp og jeg ser en ferdigpyntet kirke for første gang (jeg skal bare pynte festlokalet....), har en stolt far ved min side, og en rørt brudgom som står og venter. Det tror jeg er et mektig øyeblikk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledet meg spesielt til inngangen, vi valgte en spesiell marsj og en ORGINAL måte å gå til alters på.

I ettertid tenker jeg tilbake på dagen, det beste ved den var å se gleden i min kjæres øyne! Alle kyssene jeg fikk og talen han holdt til meg.

Dessuten var det veldig spesielt å se mamma og pappa den dagen, de gråt under hele vielsen - det var rørende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok si meg engi med dere andre.. Det å stå i våpenhuset og føle spenningen i kroppen.. Få gåsehud over hele kroppen når jeg går oppover kirkegulvet og alle vi er glad i er der.. OG; kanskje aller mest; det å se min kjære stå der oppe og vente..

Hm.. Det er litt rart at det er DEN delen av bryllupet mange gleder seg til, og DEN delen av bryllupet mange sier etterpå at de husker mest og gjorde størst inntrykk..

*Jeg gleder meg jo egentlig til ALT jeg da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg mest til å gifte meg med min kjære. Og så gleder jeg meg til å samle familie og venner. Jeg stresser mye med "dill", men egentlig vil jeg bare at vi skal bli ektefeller :) Det er egentlig alt som betyr noe for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi giftet oss borgerlig, i en privat seremoni med alle gjestene til stede. Da dommeren erklærte oss rette ektefeller og sa at brudgommen kunne kysse bruden, og vi gjorde det, brøt det ut spontan brakapplaus ! Det var et stort øyeblikk, for det var rørende , morsomt og samtidig markerte det det vi følte akkurat da: "Yes ! Nå er vi gift !" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å gå opp kirkegulvet var en enorm opplevelse. Jeg koblet ut alt og alle og hadde bare øyne for min kjære som stod der oppe med tårer i øynene. Hadde på forhånd fått tips om at jeg ikke måtte se på ham med en gang, men det var komplett umulig. Han var alt jeg klarte å se og holde øynene mine på.

Bryllupsvalsen er også noe av det som jeg husker alle best. Kanskje fordi vi valgte å danse etter Kjærlighetsvisa og ikke en vanlig vals? Det var en utrolig opplevelse til en sang som betyr mye for oss!

Jeg må for all del ikke glemme den tiden da vi alene kjørte fra kirken og til fotografen. Aldri har jeg vært mer glad for at det kun var oss to, og aldri har vi snakket sånn til hverandre som vi gjorde da. Det var et stort øyeblikk og kunne fortelle hverandre akkurat det vi følte for helt alene rett etter vielsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det allra mest speciella var nog när min man fick se mig för första gången precis innan bröllopet. Han hämtade mig hos sin syster och vi båda utbrast "Vad vacker du är..." känslan när vi satt i bilen och han skulle köra men ville titta på mig, glädjen och förväntan... härligt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vielsen!

Det var en personlig vielse, vi hadde snakket mye med presten på forhånd, han kjente oss. Å se alle våre kjente og kjære i kirken... musikken, salmene vi hadde valgt sammen... det tok en halvtime, det er den korteste halvtimen i mitt liv.

Det var slutt for fort!

Festen, fotografen alt det - det var strålende morsomt, stooor glede.

Men vielsen, kjernen i et bryllup, var det flotteste, det beste, det som varmer virkelig meg å tenke tilbake på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det bør vel være selve vielsen som er høydepunktet, siden dette er poenget med hele dagen :wink:

Selv er jeg ikke gift, men den dagen det skjer kommer jeg nok til å huske talene spesielt godt. Jeg er utrolig lettrørt og kommer til å grine som et fossefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også jeg skulle grine som bare det - men isteden hadde jeg det største smilet som man kunne ha...

Hva gledet jeg meg mest til... jo til å se kjæresten. Men nå når jeg tenker tilbake kan jeg ikke trekke ut noe som ble ekstra bra. Alt ble som det skulle!

Spurte mannen min... han sier det flotteste var å stå oppe med meg ved alteret å høre solisten synge. Se tilbake på alle gjestene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg glemte en veldig viktig ting her som både jeg om min mann satte veldig pris på.

Når vi dro fra lokalet på kvelden, stilte nemlig alle vennene våre seg opp utenfor gjerdet til lokalet og vinket og hoiet til oss i det vi dro. Det var kjempekoselig, og noe jeg ikke har opplevd i tidligere bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det absolutt flotteste ved vårt bryllup, var under vielsen på tinghuset.

Kjempeflott rom, som var pyntet. Hadde kjempeklump i halsen, og problemer å holde på tårene. Absolutt Nydelig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Engel, ikke pålogget

Gleder meg til vi ser hverandre i "stasen" første gang, hvor nå det måtte være... (litt uklart), og til å høre han svare ja. Må føles fantastisk når han sier han vil ha meg for resten av livet!! :D (Det sier han jo nå også da, men det øyeblikket blir jo litt mer spesielt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi skal gifte oss borgerlig og det jeg gleder meg mest til er å ha det helt i "fred". Den intimiteten som jeg kan kjenne med bare oss to + forloverne blir helt spesiell.Har vært gift før og da syns jeg hele greia gikk mer på selskap og fest, hva og hvordan alt skulle vært perfekt.Vi skal kun ha forloverne med på vielsen.Gleder meg også til å høre hans klare og tydelig ja .. og se han inn i øynene og svare mitt ja :D

Så skal vi reise på ett lite men flott hotell og spise en herlig middag og kose oss alle fire og selvfølgelig ha brudesuiten etter hvert :wink:

Vi sender inbydelsene dagen etterpå om kjempekalas tre mnd seinere :lol:

Men om noen skulle føle seg snytt så tar vi video av alt sammen :lol: og den viser vi på kjempekalaset vårt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest fornøyd med at vielsen, taler, brudevals ble tatt opp på video. I tillegg ble det en liten snutt fra da gjestene ankom stedet, og litt "omvisning" av bordet før gjestene satte seg (slik at vi fikk se borddekningen).

Kjenner ennå frysningen i magen, da mannen til venninnen min reiste seg opp i sidegangen i kirka, og dro til på fiolinen under siste verset av siste salmen. Til både trompet og orgelspill. Det var så vakkert.

Så ver jeg veldig fornøyd med stedet, den fantastiske maten som kom ferdig dandert på tallerkner, at vi valgte fri bar, og plasseringen rundt bordet.

Var også glad for at vi var så heldige med duoen vi hadde leid inn, og at vi hadde polonaise, og at vi hadde gått på dansekurs.

Og til slutt er jeg veldig glad for at vi valgte å overnatte på stedet, sammen med en del andre. For det var en fantastisk frokost, deilig fyr-i-peisen-lukt og lett snøfall den morgenen. En deilig avslappet følelse, der i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...