AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #21 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvordan kan du gjøre set mot din kjære? Og hvorfor går du ikke fra henne/han? Er det mest menn som er utro? Anonymkode: 6be1d...7cb Ja, det er stor forskjell på kvinner og menn basert på funnene i den seneste store sexundersøkelsen i skandinavia. https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-samfunnsvitenskap-sex/stor-dansk-sex-rapport-darlig-sexliv-mye-utroskap-og-stor-forskjell-pa-menn-og-kvinner/1585594 Anonymkode: b4bab...fb7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #22 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er et lite overtall kvinner som er utro. Hvorfor folk er utro? Fordi de mangler ryggrad og moral/holdninger. På tide å innføre en egen lov mot utroskap, sånn at det virkelig svir hvis man er samboere eller gift hvis man skiller seg pga dette. Anonymkode: a39a0...aef Nei, dette er feil. Det er langt flere menn enn kvinner som er utro i følge en relativt fersk og svært omfattende skadinavisk undersøkelse. Anonymkode: b4bab...fb7 8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #23 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, det er stor forskjell på kvinner og menn basert på funnene i den seneste store sexundersøkelsen i skandinavia. https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-samfunnsvitenskap-sex/stor-dansk-sex-rapport-darlig-sexliv-mye-utroskap-og-stor-forskjell-pa-menn-og-kvinner/1585594 Anonymkode: b4bab...fb7 Det er sant, og undersøkelsen ser veldig solid ut. Jeg skjønner ikke hvorfor man liksom skal være sjokkert over at 23% av menn og 14% av kvinner har vært utro mot partneren. Jeg har aldri sett så lave anslag før. Tidligere har det alltid blitt påstått at rundt 50% er utro, både kvinner og menn. I denne nye undersøkelsen er det presisert at utroskap er "sex med andre uten partnerens aksept". Noen kvinner definerer utroskap veldig vidt (teksting f.eks). Mulig det forklarer hvorfor undersøkelser gir så ulike svar? Kanskje 50% av kvinner føler de har vært "emosjonelt utro", men at kun 14 prosent faktisk har hatt sex med andre? Det er ikke en veldig, veldig stor forskjell på kjønnene. Det er altså 1.6 utro mann pr utro kvinne. Man kan ikke si at "menn er utro mens kvinner er trofaste", men statistisk er det en forskjell, ja. Anonymkode: f1fd4...ec4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #24 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 1.12): Hvordan kan du gjøre set mot din kjære? Og hvorfor går du ikke fra henne/han? Er det mest menn som er utro? Anonymkode: 6be1d...7cb For å få dekket seksuelle behov som jeg ikke får dekket hjemme. Går ikke fra henne pga barna. Jeg er mann. Anonymkode: 78850...576
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #25 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For å få dekket seksuelle behov som jeg ikke får dekket hjemme. Går ikke fra henne pga barna. Jeg er mann. Anonymkode: 78850...576 Er du glad/elsker henne? Vet hun om det og hadde hun synes det var greit? Anonymkode: 6be1d...7cb
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #26 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, du er nok det. Kanskje du finner ut av Google og hvordan søke seg frem til ord du ikke forstår. Dette blir bra 😉 Anonymkode: d6e5c...e52 Når man bruker ord som opplagt ikke er en del av vokabularet til mer enn en knøttliten minoritet så er det innlysende at man bør forklare hva man snakker om. Anonymkode: 45098...a51 6
Margo Skrevet 15. juni 2021 #27 Skrevet 15. juni 2021 Jeg har ikke vært utro - men har blitt bedratt. I ettertid, når alle følelser som skam, bitterhet, sårhet, skuffelse, flauhet osv fikk legge seg, var utroskapen det beste som har hendt meg! Det var liksom den siste terskelen jeg måtte over for å tørre å komme meg videre med livet. Jeg kan helt klart se at jeg «drev» han på en måte mot stupet - forholdet var så destruktivt som det er mulig å bli, og i et slikt forhold blir ofte sex det siste man har overskudd til. Jeg ser at jeg aldri anerkjente han som mann (det fortjente han heller ikke), og at det lyste skuffelse av meg lang vei når jeg så på han. Jeg sier ikke at jeg har ansvar for hans handlinger, men i noen tilfeller må man være seg sitt eget ansvar bevisst også. Man har ansvar for at partneren føler seg respektert og sett. 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #28 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du glad/elsker henne? Vet hun om det og hadde hun synes det var greit? Anonymkode: 6be1d...7cb Jeg er glad i henne. Hun vet ikke om det og hadde ikke syntes det var greit. Anonymkode: 78850...576
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #29 Skrevet 15. juni 2021 De seksuelle behovene forandrer seg med årene. Når alt annet fungerer fint er det jo litt dumt å gå fra hverandre. Og for at alt annet skal fungere fint er jeg litt avhengig av å treffe den andre noen ganger i året. Vi har diskutert dette på prinisipielt grunnlag og da sa hun at hun ikke ville vite. Jeg forholder meg til det, er diskret og ærlig med hun jeg treffer av og til. Anonymkode: eef39...e5e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #30 Skrevet 15. juni 2021 Det kommer litt an på hva man legger i ordet utroskap. Som en annen sa, så er det også noe som heter emosjonelt utroskap. Jeg har vært utro teknisk sett én gang, fordi jeg var gift (Green card), men vi hadde bestemt oss for å gjøre det slutt. Så jeg var utro på papiret. Utenom det har jeg vært mye emosjonelt utro. Jeg var i et forferdelig forhold i mange år, som nesten tok livet av meg. Der manglet jeg emosjonell nærhet, noe som er veldig viktig for meg, og det førte til at jeg søkte det ut andre steder. Det var ikke rett av meg, og jeg skulle ha brutt ut av forholdet tidligere enn jeg gjorde, men det er ikke alltid så lett. Jeg har forståelse for mennesker i en sånn situasjon, men jeg har ikke forståelse for utroskap der den ene bare gjør det fordi hen ville det der og da, uten noen omtanke for partneren. Da snakker jeg om folk i solide forhold, men den ene bare mangler moral. Den typen utroskap klarer jeg ikke. Så ja, det er nyanser ved det. Ingenting er svart/hvitt. Anonymkode: bb2f1...515 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #31 Skrevet 15. juni 2021 Er vel to hovedgrupper av de utro. De som vil pule andre fordi de vil ha noe annet selv om de lever i helt ok forhold hvor de har sex fortsatt. Dette er jo de virkelige egoistene og kyniske typene. De som gir faen i partnerens følelser og alle andres følelser også. Den andre gruppen er de som ikke har sex lenger med partneren fordi den andre ikke vil eller har lyst lenger. Eller har så dårlig sex at det bortfaller etterhvert. Disse har ofte prøvd å snakke om det og kanskje gå til parterapeut, men ingenting nytter. Da er det bare to valg: Gå ut av forholdet eller vær utro hvis du fortsatt vil ha sex. Og de vil jo tross alt de fleste. Man kan si at disse heller burde gått ut av forholdet og det er jo på mange måter sant. Men her kommer dette med barn, familie, hus og økonomi som gjør det vanskelig og ubehagelig å bryte ut. Mange orker ikke eller vil ikke gå gjennom et samlivsbrudd. Endel av disse blir sikkert oppdaget av partneren og da blir det ofte skilsmisse. I andre tilfeller blir det en stilltiende aksept som de bare lever med. Anonymkode: d18a0...603
pappa messi Skrevet 15. juni 2021 #32 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er glad i henne. Hun vet ikke om det og hadde ikke syntes det var greit. Anonymkode: 78850...576 Da syntes jeg at det er veldig egoistisk av deg! 😤 Meget skuffende. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #33 Skrevet 15. juni 2021 Vera skrev (2 timer siden): Jeg har ikke vært utro - men har blitt bedratt. I ettertid, når alle følelser som skam, bitterhet, sårhet, skuffelse, flauhet osv fikk legge seg, var utroskapen det beste som har hendt meg! Det var liksom den siste terskelen jeg måtte over for å tørre å komme meg videre med livet. Jeg kan helt klart se at jeg «drev» han på en måte mot stupet - forholdet var så destruktivt som det er mulig å bli, og i et slikt forhold blir ofte sex det siste man har overskudd til. Jeg ser at jeg aldri anerkjente han som mann (det fortjente han heller ikke), og at det lyste skuffelse av meg lang vei når jeg så på han. Jeg sier ikke at jeg har ansvar for hans handlinger, men i noen tilfeller må man være seg sitt eget ansvar bevisst også. Man har ansvar for at partneren føler seg respektert og sett. God refleksjon. For å si det enkelt med en setning - Veien til selverkjennelse er tung, men verdt det. Anonymkode: 89d32...aa6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #34 Skrevet 15. juni 2021 pappa messi skrev (27 minutter siden): Da syntes jeg at det er veldig egoistisk av deg! 😤 Meget skuffende. Ja, det er egoistisk av meg. Men jeg har blitt avhengig av sexen jeg får av andre. Anonymkode: 78850...576
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #35 Skrevet 15. juni 2021 Jeg vet ikke helt grunnen til det selv. Jeg er gift med en fantastisk, morsom, intelligent og omsorgsfull mann i 15 år. Har to flotte barn, bra jobb, hus, biler, hytte, båt og alt. Sexen er ålreit, men jeg er bare ikke fornøyd. Det er spenningen som tenner meg... bare møte en random fyr i det skjulte og ha sex. Jeg har nå drevet med dette de siste 4 årene, med flere menn i forskjellige aldre, fra 20 opp til 55. Møtes som oftest 5-6 ganger i måneden. -K47 Anonymkode: c3fba...329
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #36 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke helt grunnen til det selv. Jeg er gift med en fantastisk, morsom, intelligent og omsorgsfull mann i 15 år. Har to flotte barn, bra jobb, hus, biler, hytte, båt og alt. Sexen er ålreit, men jeg er bare ikke fornøyd. Det er spenningen som tenner meg... bare møte en random fyr i det skjulte og ha sex. Jeg har nå drevet med dette de siste 4 årene, med flere menn i forskjellige aldre, fra 20 opp til 55. Møtes som oftest 5-6 ganger i måneden. -K47 Anonymkode: c3fba...329 Når en godt voksen, middelaldrende kvinne med mann og barn oppfører seg sånn - og ikke klarer å stoppe til tross for intellektuell innsikt - har hun antakelig en eller flere såkalte «cluster b-forstyrrelse». Du synes å ha flere av de klassiske kjennetegnene: patologisk oppmersomhets-/bekreftelsesbehov, manglende impulskontroll og massiv empatisvikt. Hvis det kan være noen trøst, har du antakelig hatt genetisk uflaks. Disse personlighetstrekkene er i stor grad arvelige (så vi får håpe du ikke har overført dem til barna dine). Dette er også forstyrrelser som nærmest er resistente mot terapi. Anonymkode: b4bab...fb7 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #37 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når en godt voksen, middelaldrende kvinne med mann og barn oppfører seg sånn - og ikke klarer å stoppe til tross for intellektuell innsikt - har hun antakelig en eller flere såkalte «cluster b-forstyrrelse». Du synes å ha flere av de klassiske kjennetegnene: patologisk oppmersomhets-/bekreftelsesbehov, manglende impulskontroll og massiv empatisvikt. Hvis det kan være noen trøst, har du antakelig hatt genetisk uflaks. Disse personlighetstrekkene er i stor grad arvelige (så vi får håpe du ikke har overført dem til barna dine). Dette er også forstyrrelser som nærmest er resistente mot terapi. Anonymkode: b4bab...fb7 Nå går du rett på. Diagnoser på nett kan si noe om avsender. Er du fagperson eller en som kjenner seg igjen? Eller begge deler? Plenty av dem. Anonymkode: d6e5c...e52 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #38 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet ikke helt grunnen til det selv. Jeg er gift med en fantastisk, morsom, intelligent og omsorgsfull mann i 15 år. Har to flotte barn, bra jobb, hus, biler, hytte, båt og alt. Sexen er ålreit, men jeg er bare ikke fornøyd. Det er spenningen som tenner meg... bare møte en random fyr i det skjulte og ha sex. Jeg har nå drevet med dette de siste 4 årene, med flere menn i forskjellige aldre, fra 20 opp til 55. Møtes som oftest 5-6 ganger i måneden. -K47 Anonymkode: c3fba...329 Hvordan kan du møte menn så mange ganger uten at mannen din finner ut av det? Anonymkode: f56d0...aa2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #39 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er glad i henne. Hun vet ikke om det og hadde ikke syntes det var greit. Anonymkode: 78850...576 Har vært utro mot min mann,men jeg fikk veldig dårlig samvittighet. Ingen vet om dette og mannen hadde ikke likt det. Elsker også min mann og er glad i han. Men det var utrolig god følelse. Anonymkode: 9a87b...7e6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #40 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet ikke helt grunnen til det selv. Jeg er gift med en fantastisk, morsom, intelligent og omsorgsfull mann i 15 år. Har to flotte barn, bra jobb, hus, biler, hytte, båt og alt. Sexen er ålreit, men jeg er bare ikke fornøyd. Det er spenningen som tenner meg... bare møte en random fyr i det skjulte og ha sex. Jeg har nå drevet med dette de siste 4 årene, med flere menn i forskjellige aldre, fra 20 opp til 55. Møtes som oftest 5-6 ganger i måneden. -K47 Anonymkode: c3fba...329 Sånn hadde jeg også det i forhold til spenningen og det å ha sex. Forstår godt følelsen din Det var vell det å utforske og ha anal sex,suging og slikking. Er også gift og har alt som fast jobb,bil, hus. k33 Anonymkode: 9a87b...7e6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå