Gå til innhold

Hvilken parfyme har du på deg i dag?

skruf

Anbefalte innlegg

Leviora skrev (7 timer siden):

Denne var god! Andre dufter jeg liker godt som er i noe samme gate som denne er YSL Black Opium, Carolina Herrera Good Girl Légère og Jean Paul La Belle.

BCEFEF6F-B92F-4DD9-AEB7-598E6259D5D8.jpeg

Ååhjaaa,den er nyydelig🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsetter med Wild Bluebell, jeg! Har den som hair mist, så den er lett og fin. 
Har også hatt den som bodylotion. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chanel no 5 Eau Premiere idag.

Denne har sendt meg ut på en jakt der jeg har lært veldig mye rart om datering av Chaneldufter gjennom batchnummer og design på flaskene. Jeg har en flaske av den originale Eau Premiere fra 2008, og den er nesten tom, så jeg trenger en ny.  Jeg vet den ble reformulert i 2015, og den ny versjonen kommer i en klassisk firkantet Chanelflaske, mens den gamle kommer i høye, smale flasker.

Til slutt fant jeg denne her (på bildet under) på finn.no, og den kom i posten idag.

Men er den gammel (dvs pre-2015) eller er den ny? Jeg kjøpte den på finn.no, og selgeren sier den er ny.

Batchkoden sier at den er enten fra 2020 eller 2012 (fordi Chanel har en serie koder som løper i 8 år, og så begynner den på ny, så man må ha andre spor i tillegg, f.eks fasongen på flasken).

Så - fasongen på flasken tilsier at den er fra 2012, men informasjonen fra selger tilsier at den er fra 2020.

Jeg klarer ikke å finne denne flaskefasongen i salg på de vanligste butikkene som fører Chanel, men innimellom dukker den opp på litt mer dodgy steder. Denne hadde et klistermerke fra Douglas på seg. Er Douglas en butikk som kan tenkes å selge ut en batch med eldre flasker flere år etter? noen som vet?

Women Perfume CHANEL NO. 5 Paris Eau Premiere EDP Fragrance Rechargeable 60 ml

Endret av Marcie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Lucille said:

Chanel no 5 Eau Premiere idag.

Denne har sendt meg ut på en jakt der jeg har lært veldig mye rart om datering av Chaneldufter gjennom batchnummer og design på flaskene. Jeg har en flaske av den originale Eau Premiere fra 2008, og den er nesten tom, så jeg trenger en ny.  Jeg vet den ble reformulert i 2015, og den ny versjonen kommer i en klassisk firkantet Chanelflaske, mens den gamle kommer i høye, smale flasker.

Til slutt fant jeg denne her (på bildet under) på finn.no, og den kom i posten idag.

Men er den gammel (dvs pre-2015) eller er den ny? Jeg kjøpte den på finn.no, og selgeren sier den er ny.

Batchkoden sier at den er enten fra 2020 eller 2012 (fordi Chanel har en serie koder som løper i 8 år, og så begynner den på ny, så man må ha andre spor i tillegg, f.eks fasongen på flasken).

Så - fasongen på flasken tilsier at den er fra 2012, men informasjonen fra selger tilsier at den er fra 2020.

Jeg klarer ikke å finne denne flaskefasongen i salg på de vanligste butikkene som fører Chanel, men innimellom dukker den opp på litt mer dodgy steder. Denne hadde et klistermerke fra Douglas på seg. Er Douglas en butikk som kan tenkes å selge ut en batch med eldre flasker flere år etter? noen som vet?

Women Perfume CHANEL NO. 5 Paris Eau Premiere EDP Fragrance Rechargeable 60 ml

Douglas er en stor parfymerikjede i Europa - med både fysiske parfymerier/butikker som nettbutikk. 
Jeg har handlet veldig mye der gjennom årene, og hittil aldri opplevd dårlige hhv. dubiøse produkter.
Når jeg sjekker nettbutikken til Douglas i f.eks. Tyskland, så får jeg opp denne utgaven: https://www.douglas.de/de/p/3000041579

Det kan være at du har en (special) edition som ble solgt rundt 2020. Chanel pleier jo å komme med slike "special editions" rett som det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (På 25.11.2022 den 14.47):

Douglas er en stor parfymerikjede i Europa - med både fysiske parfymerier/butikker som nettbutikk. 
Jeg har handlet veldig mye der gjennom årene, og hittil aldri opplevd dårlige hhv. dubiøse produkter.
Når jeg sjekker nettbutikken til Douglas i f.eks. Tyskland, så får jeg opp denne utgaven: https://www.douglas.de/de/p/3000041579

Det kan være at du har en (special) edition som ble solgt rundt 2020. Chanel pleier jo å komme med slike "special editions" rett som det er. 

det er et godt poeng.  Nå har jeg testet dem gjennom dagen, en på hver arm, og det er jamen ikke lett å si om det er noen særlig forskjell.

Den gamle starter annerledes, men det er en gjennomsiktig flaske som jeg har eid siden 2008, så jeg kan ikke utelukke at toppnotene er ødelagt. Men nå , endel timer senere, er den nye helt borte, mens jeg fremdeles kjenner den nydelige dry-down'en på den gamle.

Har funnet to-tre flasker på ebay som garantert er fra før 2015, og forseglet new in box, men de koster godt over 2000 kroner, og det er før mva, så jeg nøler....

Endret av Marcie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chanel no 5 idag.

Nå som jeg har lest meg opp på datering av Chaneldufter, har jeg lært at den flasken jeg har i rotasjon er fra 2004, og det er mange år før den siste ødeleggende reformuleringen som var ca 2010/2011, så den lukter akkurat som den skal. Jeg har fremdeles en slant igjen i flasken, men tør nesten ikke bruke den for en dag vil jo flasken bli tom 😢

Jeg kjøpte en stor flaske som back-up i 2014, for å være i forkant av reformuleringer, men jeg skjønner nå at det var for sent. Åpnet den og testet den for første gang forleden, og den var bare en blek skygge av den duften jeg kjenner. Den var jo ikke dårlig, og sikkert midt i blinken for nye kunder som foretrekker svakere dufter og mindre skarpe aldehyder, men det er jo derfor de lagde Eau Premiere. Trist at eau de toiletten er ødelagt. Jeg har bestilt en flaske vintage no 5 edt på ebay, og krysser fingrene for at jeg ikke har blitt lurt. Chaneldufter er visst de det jukses mest med på ebay.

Chanel No 5 Eau de Toilette Chanel for women

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eldste i samlingen som nå har blitt den faste reiseparfymen min som jeg prøver å bruke opp; Cacharel Amor Amor.

Anonymkode: 03a5c...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...