Gå til innhold

Flere som lurer på å ta Jansen vaksinen?

Puny

Anbefalte innlegg

Jeg er i siste pulje og nå blir vi igjen forsinket. Er så lei av å vente. Jobber i en jobb der jeg er utsatt for ufattelig masse kontakter , og føler jeg er en tikkende smittebombe. Hadde vært så sykt deilig å bare ta den å bli ferdig. Det er jo bare en dose også. Masse amerikanere har jo tatt den, så jeg er ikke så redd. 

flere som tenker å ta den? Fastlegen min var positiv, og mente jeg passet til å ta den,  men de hadde ikke fått den inn enda. Går det an å ta den privat noe sted enda? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sa ikke Høie at det ikke ville bli mulig før 15. juni? Vet at Volvat, Aleris og Dr. Dropin ikke kommer til å tilby den. Men fastlegen din kan nok skrive en resept til deg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått første dose pfizer og får om ikke så lenge dose nummer to. Men hadde glatt tatt Jansen om jeg var blant de siste i vaksinekøen. Risikoen er helt minimal, de fleste av oss gjør sikkert mer risikable ting jevnlig uten å tenke over det i det hele tatt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Factum Factaria skrev (20 minutter siden):

Sa ikke Høie at det ikke ville bli mulig før 15. juni? Vet at Volvat, Aleris og Dr. Dropin ikke kommer til å tilby den. Men fastlegen din kan nok skrive en resept til deg. 

Synes det er litt feigt av helsemyndighetene å overlate hele ansvaret til hver enkelt lege.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (5 minutter siden):

Jeg har fått første dose pfizer og får om ikke så lenge dose nummer to. Men hadde glatt tatt Jansen om jeg var blant de siste i vaksinekøen. Risikoen er helt minimal, de fleste av oss gjør sikkert mer risikable ting jevnlig uten å tenke over det i det hele tatt. 

Det tenker jeg også, og så lenge jeg har en velvillig fastlege og passer kriteriene, så er jeg ikke så bekymret😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (1 minutt siden):

Synes det er litt feigt av helsemyndighetene å overlate hele ansvaret til hver enkelt lege.

Det er jeg også enig i, og i tillegg legges jo et visst press på oss som nå har havnet bakerst i prioriteringskøen. Hadde jeg hatt et fritt valg, ville jeg jo ikke valgt Jansen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puny skrev (6 minutter siden):

Det er jeg også enig i, og i tillegg legges jo et visst press på oss som nå har havnet bakerst i prioriteringskøen. Hadde jeg hatt et fritt valg, ville jeg jo ikke valgt Jansen. 

Kan du ikke vente litt da, nå er det under 200 smittet over hele landet så sjansen for corona er liten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke vente litt da, nå er det under 200 smittet over hele landet så sjansen for corona er liten. 

Hva er «litt?» Det kan jo ingen svare meg på. Jeg rykker også stadig bakover. Jeg bor i Oslo og i en bydel med høy smitte. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (21 minutter siden):

Dette er det vanskelig å være uenig i, men det er jo slik myndighetene har valgt å legge det opp. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puny skrev (14 minutter siden):

Hva er «litt?» Det kan jo ingen svare meg på. Jeg rykker også stadig bakover. Jeg bor i Oslo og i en bydel med høy smitte. 

Er vel vanskelig å si ja ... Men sjekket nå, Oslo med 700.000 innbyggere hadde 19 smittede i går. Er vel ikke så veldig høyt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (11 minutter siden):

Er vel vanskelig å si ja ... Men sjekket nå, Oslo med 700.000 innbyggere hadde 19 smittede i går. Er vel ikke så veldig høyt?

Nei akkurat NÅ så er det ikke det, men så har man plutseligste russetreff med 200, en grottefest med 150 et indisk bryllup med 700. At det akkurat i dag 12. juni er 19 smittede betyr ikke så mye. Er det noe vi har lært i denne pandemien så er det at dette svinger veldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puny skrev (12 minutter siden):

Nei akkurat NÅ så er det ikke det, men så har man plutseligste russetreff med 200, en grottefest med 150 et indisk bryllup med 700. At det akkurat i dag 12. juni er 19 smittede betyr ikke så mye. Er det noe vi har lært i denne pandemien så er det at dette svinger veldig.

Ja, men det har vært en nedadgående trend en stund. Ville ventet og sett an om det plutselig blir en veldig stor økning. Og heller tatt det med fastlegen da, og ikke nå. Men alle bestemmer over egen kropp 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puny skrev (1 time siden):

Hvis du bor i Oslo ville jeg helt klart ventet. Dere vil få veldig mange vaksiner de nærmeste ukene. 
Ellers skjønner jeg frustrasjonen, altså. Bor selv i en kommune som mister vaksiner, og med Pfizer-forsinkelsen ligger det an til å bli august (minst) før jeg får første vaksine. Men når risikoen ved vaksinen sannsynligvis er høyere enn nytten, så venter jeg. Jeg ville uansett neppe klart å overtale fastlegen til å gi den til meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pleneier

Johnson and Johnson-vaksinen fungerer så mye dårligere enn Pfizer/Moderna, så ville uansett ikke følt meg trygg etter å ha tatt denne.

Det er estimert 95% virkningsgrad for Pfizer/Moderna, 66% for Johnson og Johnson. Dette betyr i praksis at det er ca. 7 ganger så sannsynlig å få Covid etter at man vaksine, hvis man har tatt Johnson and Johnson og ikke Pfizer/Moderna. Dette blir en svært dårlig deal, hvis man kan få Pfizer/Moderna om en måned eller to.

Endret av Pleneier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laffatus
Puny skrev (9 timer siden):

Hva om du får blodprop  har du tenkt den tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laffatus skrev (5 minutter siden):

Hva om du får blodprop  har du tenkt den tanken.

Ja, har selvsagt tenkt tanken, men det er jo veldig lite sannsynlig. Man tar risikoer hele tiden, livet er ikke risikofritt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, Puny said:

Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg garantert ikke tatt Jansen. Der blir man vaksinert fort.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (På 13.6.2021 den 8.01):

Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg garantert ikke tatt Jansen. Der blir man vaksinert fort.

Nei, vi blir slettes ikke vaksinert «fort» i min aldersgruppe. Vi er sist i køen og får neppe noen vaksine før slutten av sommeren.

Endret av Puny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Puny said:

Nei, vi blir slettes ikke vaksinert «fort» i min aldersgruppe. Vi er sost i køen og får neppe noen vaksine før slutten av sommeren.

Fort som i fortere enn oss andre. Jeg er også i siste aldersgruppe og forventer at Oslo-vennene mine vaksineres 1-3 uker før meg. Det er ikke lenge til slutten av sommeren.

Edit, sjekket nå og Oslo har sagt de forventer 1 dose på alle innen 29. Juli. Jeg syns det er fort.

https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/koronavaksine/

Endret av Rosa Sitron
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...