Leonaen Skrevet 12. juni 2021 #1 Del Skrevet 12. juni 2021 Angående spekulasjoner pårørende/etterlatte av ofrene i Baneheia saken. Disse innleggene hvor det spekuleres i hvorfor de etterlatte/pårørende ønsker besøk/kontakt forbud rettet mot Viggo Kristiansen bør slettes. Det er ikke relevant for trådens tema. Og det er stygge spekulasjoner rettet mot spesielt sårbare pårørende/etterlatte. Hvorfor lar dere de stå? Blant annet innlegg nr 9495. Absolutt ikke greit. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 12. juni 2021 #2 Del Skrevet 12. juni 2021 Hei. Siden det har vært publisert i media at det er bedt om politibeskyttelse, så er det generelt tillatt diskutere det. Men jeg ser at jeg hadde gått glipp av noen innlegg når jeg ryddet tråden, og har tatt en ny gjennomgang og ryddet for krenkende innlegg. _popcorn_, mod 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 19. juni 2021 #3 Del Skrevet 19. juni 2021 (endret) Hei Jeg kunne tenkt meg en redegjørelse for hvordan denne tråden modereres, og hvilke hensyn som tas? For eksempel: Jeg har fått moderert bort eksempelvis et innlegg hvor jeg foran argumentet skrev «gidd». Dette blir da utfra det jeg forstår tolket som ironi (?), som ikke er lov å benytte (?). Jeg fikk også moderert bort tekst som ikke var ironi - fordi en leser åpenbart har rapportert det som det. Samtidig ser jeg at inngående beskrivelser av drapsmetoder, voldtektsutførelse, hets av pårørende og utgreiinger om deres følelser og motiver får stå. I tillegg kan det fremstå som om noen er ivrige på å rapportere, og da følgelig får moderert bort opptil flere sider utfra det jeg kan se. Samtidig kan nøyaktig samme innhold og formuleringer få stå uten moderering lenge. Og så videre. Jeg har vært lenge på KG, og sjeldent opplevd spesielt uhensiktsmessig moderering - men her stiller jeg meg noen spørsmål. Det virker som om det er ganske mye personlig tolkning av intensjonen bak utsagn som styrer modereringen, og det blir jo ekstremt subjektivt. Det viktige for meg er ikke at enkeltutsagn får stå, men at det kan virke som om ikke moderatorene i KG er helt bevisste i denne tråden på hva som kan være nytten av å stadig rapportere en type utsagn? (Med det mener jeg at enkelte kan ha en intensjon ved å velge å rapportere veldig ensrettet - altså at man ender i praksis med å fremme et sett med holdninger og la motforestillinger stadig bli moderert bort under dekke av å lete etter alt som kan være regelbrudd hos meningsmotstandere). Jeg stusser veldig her. Endret 19. juni 2021 av Fnuggolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 23. juni 2021 #4 Del Skrevet 23. juni 2021 Hei! Tråden er for tiden stengt for moderering og vurdering. Det er en krevende diskusjon å følge opp, så det har dessverre tatt mer tid enn ønskelig å gå gjennom tråden. Vi håper på å få den gjenåpnet i løpet av dagen. Fnuggolina skrev (På 19.6.2021 den 8.41): Samtidig ser jeg at inngående beskrivelser av drapsmetoder, voldtektsutførelse, hets av pårørende og utgreiinger om deres følelser og motiver får stå. Vi tillater at detaljer som er offentlig kjent fra media eller saksdokumenter kan diskuteres. Hets av eller spekulasjoner rundt de pårørende er ikke greit og anses som regelbrudd Fnuggolina skrev (På 19.6.2021 den 8.41): I tillegg kan det fremstå som om noen er ivrige på å rapportere, og da følgelig får moderert bort opptil flere sider utfra det jeg kan se. Samtidig kan nøyaktig samme innhold og formuleringer få stå uten moderering lenge. I utgangspunktet skal tråden leses og rapporter gjennomgås daglig av moderator. Regelbrudd skal ryddes uavhengig av om det er rapportert eller ikke. Siden dette er en diskusjon med stor aktivitet, kan det dessverre skje at regelbrudd som burde vært ryddet får stå. Fordi arbeidet med moderering gjøres på frivillig basis, kan det dessverre også gå lengre tid enn ønskelig før regelbrudd blir fjernet. Dersom du legger merke til innlegg som bør ryddes, er det fint om du rapporterer For de resterende spørsmålene dine, kommer det mer utfyllende svar senere. Perelandra, mod. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 24. juni 2021 #5 Del Skrevet 24. juni 2021 Hei igjen! Viser til retningslinjene for Aktuelle saker og politikk. Bruk av ironi, latterliggjøring, hersketeknikker og lignende blir ryddet mer strengt på dette rommet, for å holde ett godt debattklima. Innlegg blir også vurdert helhetlig, og ikke nødvendigvis ut fra enkeltord. I tråden om Viggo Kristiansen er det ryddet svært mange innlegg som fyrer opp til brukerdebatt, latterliggjøring og generelt dårlig stemning, og det er ryddet mye innlegg som ikke nødvendigvis bryter reglene i seg selv, men som svarer/siterer innlegg med regelbrudd. Innlegg som svarer/siterer regelbrudd vil også ryddes. Perelandra, mod. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå