Anonymus1986 Skrevet 14. juni 2021 #61 Del Skrevet 14. juni 2021 (endret) 2 hours ago, Example said: Liv og helse-argumentet kan misbrukes. Og det har det allerede når myndighetene i større perioder har nektet flere grupperinger muligheter for å ivareta sin fysiske og psykiske helse igjennom trening og breddeidrett, for å beskytte andre grupperinger. Slik kan vi ikke ha det i fremtiden.. Endret 14. juni 2021 av Anonymus1986 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 14. juni 2021 #62 Del Skrevet 14. juni 2021 Example skrev (2 timer siden): Det er et definisjonsspørsmål. Er det brudd på menneskerettighetene dersom du får lov å kjøre bil, og du styrer bilen utfor et stup? Bør man bruke menneskerettighetene for å stenge ned hver vinter for å prøve å redde folk fra å dø fra influensa? Liv og helse-argumentet kan misbrukes. Selvfølgelig. En annen ting er hvordan man skal veie menneskerettigheter mot hverandre - er barnas rett til utdanning mindre viktig enn at de svært, svært få uvaksinerte i risikogruppen ikke får alvorlig forløp av koronasykdom? Det er faktisk disse barna som i fremtiden skal behandle oss på sykehus, fatte juridiske vedtak, utbetale vår pensjon, ta vare på oss på sykehjem, fikse våre biler og hus. Uten basis i utdanningsløpet vil de ikke klare å gjøre alt dette. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 14. juni 2021 #63 Del Skrevet 14. juni 2021 hlidskjalf skrev (1 time siden): Bra bruken av munnbind blir tatt opp. Nå er en betydelig andel vaksinert, men likevel er andelen med munnbind i butikk og offentlig transport tilnærmet 100%. Selv nekter jeg å gå med det. Folk får bare skule så mye de vil. Er det noen som kommenterer sier jeg at jeg er immun eller at jeg ikke er medlem av covid-religionen. Før så jeg en og annen uten munnbind, men nå virker det som det er enda færre, enda covid så godt som er borte nå. Flokkmentalitet og frykt for andres reaksjoner er så stor at det trumfer alt. Tviler på at mange er redd selge viruset. Jeg har kun gått med munnbind kanskje fem ganger hvor det har vært nødvendig på snart ett år. Det har vært på sykehus, legesenter og tannlege. I utallige butikker og andre ærend overalt har jeg aldri brukt munnbind og har aldri blitt tilsnakket eller sett sure fjes. Ansatte i butikkene er alltid hyggelige og det samme med andre kunder. Det virker nesten som de har syntes det har vært fint. Har alltid holdt avstand da, som jo er det viktigste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 14. juni 2021 #64 Del Skrevet 14. juni 2021 ItchyBitchySpider skrev (45 minutter siden): Selvfølgelig. En annen ting er hvordan man skal veie menneskerettigheter mot hverandre - er barnas rett til utdanning mindre viktig enn at de svært, svært få uvaksinerte i risikogruppen ikke får alvorlig forløp av koronasykdom? Det er faktisk disse barna som i fremtiden skal behandle oss på sykehus, fatte juridiske vedtak, utbetale vår pensjon, ta vare på oss på sykehjem, fikse våre biler og hus. Uten basis i utdanningsløpet vil de ikke klare å gjøre alt dette. Nettopp. Det er bemerkelsesverdig hvordan korona tar all oppmerksomhet. Det er ingen tvil om at det er rett å gjøre noe for å hindre katastrofe, men det kan ikke være altoverskyggende. Vi bruker nå midler som vil føre til tapte liv på sikt. Det er det liten tvil om. Vi pøser ut penger på én sak, og det vil føre til fremtidige kutt i blant annet helsesektoren. Man har også brukt opp mye av folks velvilje på en relativt mild pandemi. Særlig at man velger å avslutte det sånn, med vaksinepass vil sette en bitterhet i mange. Særrettigheter har fått dominere for mye. Vi sikret oss en andre bølge for at noen skulle til syden i fjor sommer, og en tredje bølge så man skulle få inn billig arbeidskraft. Det har vi fått betale for. Man har brukt et halvt år på å vaksinere pensjonister, så de kan reise på cruise i sommer, mens ungdommen må teste seg daglig for å få holde en sommerjobb. Hadde man valgt den andre veien ville trolig flere eldre dødd, men pandemien ville trolig vært over for en stund siden i Norge. Jeg håper man innser at man sannsynligvis har laget mye skade for en generasjon unge mennesker som skal jobbe når eldrebølgen slår inn. Det er ikke gitt at de finner det riktig at man skal prioritere sykehjemsplasser og andre høye kostnader knyttet til dette. Så når man river seg i håret over ungdom som stemmer på utopiske partier på ytre venstre, så bør man kanskje tenke seg om å forstå hvorfor. Så får man ta linsesuppa på eldrehjemmet og tenke at det også er mat. Et lite bidrag til en annen dugnad. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 15. juni 2021 #65 Del Skrevet 15. juni 2021 Ryddet for brukerangrep, latterliggjøring og svar til dette. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 15. juni 2021 #66 Del Skrevet 15. juni 2021 Example skrev (11 timer siden): Nettopp. Det er bemerkelsesverdig hvordan korona tar all oppmerksomhet. Det er ingen tvil om at det er rett å gjøre noe for å hindre katastrofe, men det kan ikke være altoverskyggende. Vi bruker nå midler som vil føre til tapte liv på sikt. Det er det liten tvil om. Vi pøser ut penger på én sak, og det vil føre til fremtidige kutt i blant annet helsesektoren. Man har også brukt opp mye av folks velvilje på en relativt mild pandemi. Særlig at man velger å avslutte det sånn, med vaksinepass vil sette en bitterhet i mange. Særrettigheter har fått dominere for mye. Vi sikret oss en andre bølge for at noen skulle til syden i fjor sommer, og en tredje bølge så man skulle få inn billig arbeidskraft. Det har vi fått betale for. Man har brukt et halvt år på å vaksinere pensjonister, så de kan reise på cruise i sommer, mens ungdommen må teste seg daglig for å få holde en sommerjobb. Hadde man valgt den andre veien ville trolig flere eldre dødd, men pandemien ville trolig vært over for en stund siden i Norge. Jeg håper man innser at man sannsynligvis har laget mye skade for en generasjon unge mennesker som skal jobbe når eldrebølgen slår inn. Det er ikke gitt at de finner det riktig at man skal prioritere sykehjemsplasser og andre høye kostnader knyttet til dette. Så når man river seg i håret over ungdom som stemmer på utopiske partier på ytre venstre, så bør man kanskje tenke seg om å forstå hvorfor. Så får man ta linsesuppa på eldrehjemmet og tenke at det også er mat. Et lite bidrag til en annen dugnad. At venstresiden i norsk politikk har fått en viss økning i oppslutning er noe som for så vidt begynte også før korona, noe jeg ser på som en følge av at dessertgenerasjonen har trukket stigen opp etter seg. Men koronatiden gjør det jo selvsagt ikke noe bedre, der mange unge har måttet ofre mye når det gjelder sin personlige fremtid i form av tapte muligheter. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FragileArt Skrevet 18. juni 2021 #67 Del Skrevet 18. juni 2021 Jeg mener de må slippe opp nå. For nå vil mest sannsynlig ikke sykehusene kollapse hvis mange blir smittet, men vi vil få mye bedre flokk immunitet ved naturlig smitte. Jeg mener rett og slett at vi bør la smitten vandre, på den måten vil alle enten tilslutt være vaksinert eller ferdig med smitte. Hvor går viruset da? Jo det dør ut. Men Neeeeida. Vi prøver å beskytte oss i frykt for å få det slik at vi iallefall blir utrolig mye mer syk når vi uunngåelig tilslutt får! Altså dere, det å få virus sykdom er faktisk ganske bra for kroppen altså! På samme måte som det er bra å alltid ha noe bakterier. Kroppen bygger immunforsvaret på den måten! Det er nemlig ikke bare vaksine som hjelper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 18. juni 2021 #68 Del Skrevet 18. juni 2021 (endret) Jeg har lenge støttet tiltakene, men de siste månedene er det så mye rart som ikke henger på greip. Vi må venne oss til risiko igjen. Ikke stramme enda mer til med regler og restriksjoner. Karantenehotell og innreiseregler er helt idiotiske. Jeg jobber et sted hvor nesten alle er vaksinerte, men likevel går alarmen med karantene og testregime som om ingen var vaksinerte. Endret 18. juni 2021 av parmanoia 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paramount Skrevet 18. juni 2021 #69 Del Skrevet 18. juni 2021 Det er så ufattelig mange kostnader rundt koronaregimet, regningen kommer til å bli enorm. https://www.nrk.no/nyheter/over-2000-koronasaker-for-politiet-1.15542983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg