Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tjern skrev (2 minutter siden):

Desverre er kulturen her slik at det meste av sosiale ting inkluderer alkohol. Folk finner på andre ting sammen men det er ikke noe gøy å møte opp på ting alene, som å gå på kino eller konserter eller hva som helst. 

Jeg drikker heller ikke. Du må få raua I gir og melde deg på en eller annen hobbygruppe. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Værre skrev (6 minutter siden):

Bare å prøve å snakke med folk på offentlig plass. Spesielt eldre. 

Du må ha noe familie eller tidligere kollegaer? 

Hvis ikke kan jeg anbefale spill enten på pc eller Playstation. Spiller du online får du i det minste online venner. 

https://mentalhelse.no/lokalnyheter/114-rana/780-hvordan-bruke-discord-for-snakking-og-skriving-pa-internet

https://www.sidetmedord.no/Forum/Finn-venner/Er-du-ensom-og-ser-etter-nettvenner-Bli-med-i-vaar-vennegjeng-paa-Discord2/(msgid)/192479

Hvorfor må jeg ha noe familie og kollegaer?  Folk flytter rundt omkring. Noe jeg også har gjort. Det finnes jobber hvor man nesten ikke har kolleger eller kontakt med andre. Flytter man mange ganger ender opp med at man mister tilknytning til noensteder. Familie er det ikke alle som har. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes kanskje du ikke kan kreve at de som vil ta kontakt med deg skal være ensom og i samme situasjon som deg. Hva hadde vel vært bedre enn å finne noen med en vennekrets som du også kan bli endel av? Sikkert mye hyggelige folk i Trondheim som er åpen for å bli kjent med nye folk. Og hva tinder angår er det flust av folk i alderen 35-50! 

Anonymkode: c935e...d12

Du har rett i det. Grunnen til at jeg skrev det var at jeg tenkte at folk som har nettverk er opptatt med sitt og ikke interessert i å bli kjent med meg, tenkte det var lettere å finne noen i samme situasjon. Det er veldig vanskelig å bli kjent med nye folk i voksen alder. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Tjern skrev (5 minutter siden):

Hvorfor må jeg ha noe familie og kollegaer?  Folk flytter rundt omkring. Noe jeg også har gjort. Det finnes jobber hvor man nesten ikke har kolleger eller kontakt med andre. Flytter man mange ganger ender opp med at man mister tilknytning til noensteder. Familie er det ikke alle som har. 

Finn deg en hobby møt opp på samlinger. Dra på biblioteket. Jobb frivillig for frelsesarmeen etc. 

Man får dessverre ikke venner på resept. 

Endret av Værre
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, Værre said:

Bli med i en forening, turgruppe etc.

Det er jo litt det som er problemet for mange. Når har foreningene vært mer eller mindre nedstengt i halvannet år, og det er uansett vanlig med minimal aktivitet om sommeren.

Anonymkode: 37d32...bbf

AnonymBruker
Skrevet

Uansett må du gjøre noe for deg selv, er andre enn nordmenn i norge du kan omgås.

Anonymkode: 40f8a...5fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...