Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ensomheten er tung nå i disse sommertider. Har ikke familie i byen jeg bor og ikke mange venner heller. Tiden går fort og det har bare blitt slik. Nå når det er sommer og flott sommervær er det ekstra tungt å være så mye alene. Sjekker telefonen, ingen som har ringt, ingen som sender melding. Man føler seg som en ulv uten flokk. Mens folk griller, bader og koser seg i varmen og legger ut bilder på sosiale medier er det her bare stillhet. Finnes det noen andre ensomme mennesker der ute? Er det noen andre i samme situasjon? Noen som vil slå av en prat eller kanskje gå en tur? Jeg bor i trondheimsområdet. Eneste kravet jeg har til deg er at du også er ensom og ikke har noen omgangskrets og vil møte noen i samme situasjon for en prat og kanskje noen oppmuntrende ord. Jeg er en mann rundt 40. Jeg er lett og prate med og kan prate om hva som helst. Send meg gjerne en melding.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor ikke i Trondheim men kom deg ut. Gå en tur i byen/parker. Send melding til bekjente. Det skjer ingenting om du ikke tar initiativ selv.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Værre said:

Bor ikke i Trondheim men kom deg ut. Gå en tur i byen/parker. Send melding til bekjente. Det skjer ingenting om du ikke tar initiativ selv.

Hvis man ikke har noen å sende melding til da?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt ts. Jeg har følt mye på det samme det siste året. Jeg har venner, men alle har familie de er opptatte med. Når man er i vår alder og ikke har barn og/eller partner er det ofte man blir utelatt til fordel for andre barnefamilier. Jeg er venninna de skal ha det gøy med og så mye gøy har man ikke kunnet gjort det siste året. 

Anonymkode: b1e90...7a1

• Liker 3
Skrevet

Ensomme mennesker er de samme som ikke har noe å gjøre. Det finnes veldig mye å gjøre og eneste rådet jeg har er å sysselsette deg blant sykehjem, treningsstudio, eller hva det måtte være.

AnonymBruker
Skrevet

I Trondheim har det blitt arrangert litt gåturer i regi av corona og at folk sitter mye alene! Sjekk ut nardo frivillighetssentral på facebook for eksempel. Er oppsatt en spasertur en gang i mnd hvor folk kan bli kjent/prate med hverandre og samtidig få mosjon. Folk i alle aldere 😊 Anbefales! Neste oppsatte tur blir siste uken i Juni - annonseres nok. 

Anonymkode: c935e...d12

• Liker 5
Skrevet
grease80s skrev (11 minutter siden):

Hvis man ikke har noen å sende melding til da?

Bli med i en forening, turgruppe etc.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner deg godt ts. Jeg har følt mye på det samme det siste året. Jeg har venner, men alle har familie de er opptatte med. Når man er i vår alder og ikke har barn og/eller partner er det ofte man blir utelatt til fordel for andre barnefamilier. Jeg er venninna de skal ha det gøy med og så mye gøy har man ikke kunnet gjort det siste året. 

Alderen har gjort mye. Folk er opptatt med sine familier og folk flytter til forskjellige steder. Jeg liker ikke å dra på byen, ikke noe gøy å dra ut alene. Jeg blir trist av å tenke på fremtiden fordi det vil jo bare bli verre til eldre man blir. Får jo inntrykk av at det er mange andre i samme situasjon. 

• Liker 2
Skrevet
Værre skrev (17 minutter siden):

Treffer ingen av å sitte i en park alene på en benk her i Norge. Fremmede snakker ikke til hverandre her, vi har ingen kultur for det. Sende melding? Til hvem da? Hvis jeg hadde noen å sende melding til hadde jeg jo ikke hatt behov for å lage denne tråden hadde jeg vel?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Tjern skrev (1 minutt siden):

Treffer ingen av å sitte i en park alene på en benk her i Norge. Fremmede snakker ikke til hverandre her, vi har ingen kultur for det. Sende melding? Til hvem da? Hvis jeg hadde noen å sende melding til hadde jeg jo ikke hatt behov for å lage denne tråden hadde jeg vel?

Akkurat. De som har familie/venner/kjæreste forstår det ikke. 

Anonymkode: 27414...186

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan forøvrig anbefale tinder! Er endel folk der som leter etter venner/er ny i byen. Ville skrevet at du er på jakt etter vennskap du ikke kjenner så mange i byen og sitter endel alene for tiden! Om ikke anbefaler jeg også som nevnt over her turgruppe! Veldig effektivt for å bli kjent med folk og komme seg ut litt! 😊 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kan forøvrig anbefale tinder! Er endel folk der som leter etter venner/er ny i byen. Ville skrevet at du er på jakt etter vennskap du ikke kjenner så mange i byen og sitter endel alene for tiden! Om ikke anbefaler jeg også som nevnt over her turgruppe! Veldig effektivt for å bli kjent med folk og komme seg ut litt! 😊 

Tinder? På min alder? Er det ikke mest yngre folk der? 

AnonymBruker
Skrevet

Tinder? På min alder? Er det ikke mest yngre folk der? 

Heheh, tinder har mye folk i alle aldere. Utvid aldersspennet ditt litt fra 25-50 eller noe. Mange i samme situasjon. Bor selv i Trondheim (Kvinne 27) og ser stadig vekk menn i alderen 27-37 som er mitt alderspenn som søker etter venner/bekjente. Verdt er forsøk? Har fått venner av flere av de jeg har chatta med der. Men gågruppene fungerer veldig bra! Vet av flere involverte og det er veldig sosialt 😊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Heheh, tinder har mye folk i alle aldere. Utvid aldersspennet ditt litt fra 25-50 eller noe. Mange i samme situasjon. Bor selv i Trondheim (Kvinne 27) og ser stadig vekk menn i alderen 27-37 som er mitt alderspenn som søker etter venner/bekjente. Verdt er forsøk? Har fått venner av flere av de jeg har chatta med der. Men gågruppene fungerer veldig bra! Vet av flere involverte og det er veldig sosialt 😊

Anonymkode: c935e...

Jeg er jo litt eldre enn 37 da. Søke etter venner fra 25 høres unaturlig ut når man er på min alder. 35 - 50 passer bedre, vet ikke hvor mange på den alderen som er på tinder. Har ikke prøvd tinder, er ikke veldig begeistret for konseptet. 

Skrevet

Jeg er jo litt eldre enn 37 da. Søke etter venner fra 25 høres unaturlig ut når man er på min alder. 35 - 50 passer bedre, vet ikke hvor mange på den alderen som er på tinder. Har ikke prøvd tinder, er ikke veldig begeistret for konseptet. 

Tinder kommer bare til å knuse selvtilliten din. Ingen menn som ser normale ut for noen matcher eller dates. Bortkastet tid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tjern skrev (50 minutter siden):

Alderen har gjort mye. Folk er opptatt med sine familier og folk flytter til forskjellige steder. Jeg liker ikke å dra på byen, ikke noe gøy å dra ut alene. Jeg blir trist av å tenke på fremtiden fordi det vil jo bare bli verre til eldre man blir. Får jo inntrykk av at det er mange andre i samme situasjon. 

Tenker på det samme selv. Jeg synes det er ok å dra på byen med venninner, men føler på at det er ofte bare det de ønsker å gjøre. Ellers er det for travelt for de med barn til å finne på noe særlig i hverdagen. Jeg kunne tenkt meg å finne på mye annet som ikke oftest inkluderer alkohol. 

• Liker 1
Skrevet
Tjern skrev (51 minutter siden):

Bare å prøve å snakke med folk på offentlig plass. Spesielt eldre. 

Du må ha noe familie eller tidligere kollegaer? 

Hvis ikke kan jeg anbefale spill enten på pc eller Playstation. Spiller du online får du i det minste online venner. 

https://mentalhelse.no/lokalnyheter/114-rana/780-hvordan-bruke-discord-for-snakking-og-skriving-pa-internet

https://www.sidetmedord.no/Forum/Finn-venner/Er-du-ensom-og-ser-etter-nettvenner-Bli-med-i-vaar-vennegjeng-paa-Discord2/(msgid)/192479

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen hobbyer eller noe du kunne tenke deg å ha som hobby? Feks en forening, kor, teater, trening av noe slag som krever av man er en gruppe, turforening, kurs osv osv. Du skjønner tegninga. Tror det må være den eneste måten å komme i kontakt med folk på. Da skaper man et felles bånd over tid, og da er det lettere å ta det neste steget og invitere /bli invitert med på noe. 

Tror jeg hadde funnet meg et par slike hobbyer. I tillegg til det, så blir du da opptatt med noe som gjerne er meningsfullt. 

Anonymkode: ab0ad...0ba

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker på det samme selv. Jeg synes det er ok å dra på byen med venninner, men føler på at det er ofte bare det de ønsker å gjøre. Ellers er det for travelt for de med barn til å finne på noe særlig i hverdagen. Jeg kunne tenkt meg å finne på mye annet som ikke oftest inkluderer alkohol. 

Desverre er kulturen her slik at det meste av sosiale ting inkluderer alkohol. Folk finner på andre ting sammen men det er ikke noe gøy å møte opp på ting alene, som å gå på kino eller konserter eller hva som helst. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes kanskje du ikke kan kreve at de som vil ta kontakt med deg skal være ensom og i samme situasjon som deg. Hva hadde vel vært bedre enn å finne noen med en vennekrets som du også kan bli endel av? Sikkert mye hyggelige folk i Trondheim som er åpen for å bli kjent med nye folk. Og hva tinder angår er det flust av folk i alderen 35-50! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...