Gå til innhold

Sterke menssmerter 3+5, dårlig tegn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk positiv test i dag, og har hatt mye vonde smerter nederst i magen, akkurat som menssmerter. Kan dette være et veldig dårlig tegn? At kroppen støter fra seg det som er? Eller er det veldig vanlig?

Anonymkode: 88eca...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er vanlig. Jeg pleier å ha ganske sterke smerter rett før og idet mensen kommer, og syntes det kjentes nøyaktig som om mensen var på vei da jeg var gravid. Selv om jeg hadde fått positiv test, var det vanskelig å tro at mensen ikke skulle komme. 

Anonymkode: eca72...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig. Jeg syns det kjentes ut som mensen skulle komme hvert øyeblikk de to første ukene etter positiv test...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar! Jeg er førstegangs, og veldig nervøs for alt🤣😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ånei, nå kom det litt blod😨

Det trenger ikke være ensbetydende med at det går galt :troest: Men jeg har full forståelse for at det er ubehagelig! Det kan jo hende det er en kjemisk du opplever og at mensen faktisk kommer, men det kan også like gjerne være en uskyldig svangerskapsblødning. De kommer hyppigst tidlig...  Er dessverre ikke annet å gjøre enn å la noen dager gå og håpe at g-testen øker i styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Amatariel skrev (8 minutter siden):

Det trenger ikke være ensbetydende med at det går galt :troest: Men jeg har full forståelse for at det er ubehagelig! Det kan jo hende det er en kjemisk du opplever og at mensen faktisk kommer, men det kan også like gjerne være en uskyldig svangerskapsblødning. De kommer hyppigst tidlig...  Er dessverre ikke annet å gjøre enn å la noen dager gå og håpe at g-testen øker i styrke.

Kan det være kjemisk selv om jeg har fått symptomer som større bryst? Er ikke helt sikker på hva kjemisk er🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Amatariel skrev (21 minutter siden):

Jeg er tom for de testene jeg brukte. Hvis jeg tar en annen type i morgen, og den samme typen på søndag, vil jeg se nedgang så fort om det er kjemisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg er tom for de testene jeg brukte. Hvis jeg tar en annen type i morgen, og den samme typen på søndag, vil jeg se nedgang så fort om det er kjemisk?

Ja hvis man mister så tidlig så vil hcg synke veldig raskt, og det fremgår på tester. Jeg tror det kalles kjemisk hvis man mister før 5+0. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonymous 91 skrev (5 timer siden):

Lykke til ❤❤

Tusen takk❤️

Amatariel skrev (5 timer siden):

Ja hvis man mister så tidlig så vil hcg synke veldig raskt, og det fremgår på tester. Jeg tror det kalles kjemisk hvis man mister før 5+0. 

195FA30A-5D38-4846-9706-DAF009E0FD0C.thumb.jpeg.1f3efa8fbf0e22ab965093e6425fcf2c.jpeg

Dette er 25ml test i går morges. RFSU strimmel.

65CF9F1E-49EF-4312-9771-15F7F0876340.thumb.jpeg.74f817b62de873d94254aa877f1b6afa.jpeg

Dette er 10ml test tatt nettopp. Føler den burde vært mye sterkere siden det er en tidligtest😔😔 Metode+ test tidlig. Har enn så lenge ikke blødd noe mer da, men det kan være fordi jeg har sovet, og da ligger jeg jo flatt så det kanskje ikke kommer ut enda.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tusen takk❤️

195FA30A-5D38-4846-9706-DAF009E0FD0C.thumb.jpeg.1f3efa8fbf0e22ab965093e6425fcf2c.jpeg

Dette er 25ml test i går morges. RFSU strimmel.

65CF9F1E-49EF-4312-9771-15F7F0876340.thumb.jpeg.74f817b62de873d94254aa877f1b6afa.jpeg

Dette er 10ml test tatt nettopp. Føler den burde vært mye sterkere siden det er en tidligtest😔😔 Metode+ test tidlig. Har enn så lenge ikke blødd noe mer da, men det kan være fordi jeg har sovet, og da ligger jeg jo flatt så det kanskje ikke kommer ut enda.

Positiv.  Tatt digital enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, tidligtester er ikke akkurat kjent for å være god på stigning. Det du må gjøre om du ønsker å teste hver dag er å ta SAMME type test for sammenligning av strek. Og så må du være forberedt på at den kan se ganske lik ut så tidlig som dette. Tydelig økning får man ikke før hver 2.-3. dag. OG vær obs på urinkonsentrasjonen. Den er veldig vesentlig på dette tidspunktet. Hvis man feks tester på ganske gul urin og får strek, men neste dag har litt lysere urin, så vil teststreken bli litt svakere. Det er normalt og betyr ikke at det går galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Amatariel skrev (11 minutter siden):

Nei, tidligtester er ikke akkurat kjent for å være god på stigning. Det du må gjøre om du ønsker å teste hver dag er å ta SAMME type test for sammenligning av strek. Og så må du være forberedt på at den kan se ganske lik ut så tidlig som dette. Tydelig økning får man ikke før hver 2.-3. dag. OG vær obs på urinkonsentrasjonen. Den er veldig vesentlig på dette tidspunktet. Hvis man feks tester på ganske gul urin og får strek, men neste dag har litt lysere urin, så vil teststreken bli litt svakere. Det er normalt og betyr ikke at det går galt. 

Okei, tusen takk for beroligende svar❤️ Hadde planer om å ta den andre i morgen, men da venter jeg til mandag, også bestiller jeg legetime om den er lik eller sterkere🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

:klem: Lykke til, det er noen nervepirrende uker man må gå gjennom før man kan senke skuldrene i 3 måned, og da forstår jeg godt ikke det hjelper saken med å se blod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :) Jeg hadde kjemisk forrige måned. Fikk positiv test igjen i dag og livredd for ny kjemisk :) Jeg synes at dine tester har fin styrke til å være 3+5 og 3 + 6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har veldig sterke smerter nå både foran og i ryggen. Det kjennes mye verre ut enn de verste menssmertene jeg har hatt. Noen ganger stikker det skikkelig til så jeg ikke klarer stå oppreist. Hadde bittelitt blod på papirer nå nettopp også, som i går kveld😔 Dette går ikke veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde eggløsning mellom lørdag 28. mai og mandag 30. mai engang, og fikk denne nå😄

CE9E014F-658A-4674-9610-FE0B09387961.jpeg.205ba409812c2cd958b74fedd69530a0.jpeg

Samtidig er ikke brystene og brystvortene så ømme lenger nå, var kjempeømme i går kveld, så er ikke så veldig letta likevel😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke du bør bekymre deg så mye for selve graviditetssymptomene enda når du er så tidlig på vei😊 jeg tok også digital som viste det samme som deg (i uke 4) men i uke 6 så begynnte jeg å blø, og det begynnte å blø mer og mer for hver dag.. og smertene økte for hver dag i tillegg.. såå skjønte etter hvert at det var spontanabort🥺 (har vært prøver i 2 år, så plutselig ble jeg gravid naturlig). 

Jeg hadde litt, men svake graviditetssymptomer hele tiden som kjennes veldig som menssmerter osv. Men det er normalt å blø litt, eller ha brun utflod i begynnelsen av svangerskapet, så jeg tror du kan slappe av ❤️😊 i hvertfall foreløpig, og håpe det går bra videre ❤️ 

Anonymkode: 318ca...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har veldig sterke smerter nå både foran og i ryggen. Det kjennes mye verre ut enn de verste menssmertene jeg har hatt. Noen ganger stikker det skikkelig til så jeg ikke klarer stå oppreist. Hadde bittelitt blod på papirer nå nettopp også, som i går kveld😔 Dette går ikke veien.

Skjønner du blir bekymret... og forbereder deg på det verste. Men så sant det ikke kommer skikkelig mye blod så er det ikke unormalt det du opplever. 

Og 2-3 test nå da! Det er et godt tegn! Hcg øker. Jeg har troen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...