AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #1 Skrevet 11. juni 2021 Hvordan føles det å ha et liv uten angst? Har det alltid vært sånn, eller har du jobbet for det?❤️ Er det eventuelt noen her som fortsatt sliter med angst, men likevel klarer å skjule det (overvinne det), til tross for «evige kaos i hodet»? Isåfall hvordan? Og dere som kanskje ikke klarer å overvinne denne frykten, men får panikk, hvordan opplever du isåfall anfallene? Kommer de ofte og i hvilke situasjoner oppstår de? Ligner de på hverandre, eller fremtrer de på forskjellige måter? Jeg skal prøve å beskrive hvordan jeg har det. Jeg synes det er vanskelig å skjule angsten, men jeg prøver. For meg er det viktig å fremstå med en ok fasade, men det er en daglig kamp å få det til. Jeg prøver å vise at jeg er modig og sosial, men det er ikke alltid like lett. Feks. en dag kan jeg presse meg til å hilse på en foreldre jeg ikke kjenner, ved levering/henting av barn, men neste dag vil jeg bare skynde meg, se ned og ikke hilse. De som jobber der er jeg jo nødt til å forholde meg til. Litt enklere da de er i en profesjonell posisjon og rammene for en eventuell samtale er allerede satt, omhandler ikke direkte meg, og jeg slipper småprat om vær og vind. Jeg presser meg til å komme i selskaper hvor jeg er blitt invitert. Snakker, smiler og stiller spørsmål. Jeg prøver å finne en person jeg kan støtte meg til (sitte ved siden av feks). Når jeg kommer hjem er jeg utrolig sliten til tross for ingen fysisk-aktivitet. Jeg blir helt utmattet mentalt. Må bare legge meg ned, sliter med søvn. Jeg analyserer hver minste detaljer av alle samtalene jeg har hatt, samt kroppsspråket mitt i flere dager i etterkant. Jeg prøver å si til meg selv at jeg må tenke positivt, men det fungerer ikke alltid. Det som noen ganger hjelper (kun når jeg ligger i senga) er å snakke til den usikre vonde følelsen (klumpen) jeg har i magen. Da legger jeg hånden min på den og forteller den at jeg er her, at alt skal gå bra og at de jeg har snakket med sover, at de ikke tenker på meg nå.. Og først da klarer jeg å sovne. Noen ganger fryser jeg helt til, uroen kommer og jeg kan plutselig få panikk blant folk. Problem med å puste, (jeg dør ikke, men føler jeg mister kontrollen) på den måten at pulsen stiger, hjerte slår fortere og fortere, jeg må også svelge hele tiden, samler seg masse spytt. Er det flere som har det sånn? Hvis du har angst, hvordan unngår du de fysiske-reaksjonene som dette? Hva er din strategi? Noen ganger tør jeg ikke hilse på folk jeg vet hvem er, ikke fordi jeg er overlegen (jeg ønsker egentlig å være sosial, men en del av meg stopper meg). Fikk panikk en gang jeg var med en person på butikken. Da kom det plutselig mange tanker, det var også mye å forholde meg til på en gang, jeg frøs plutselig helt til (stivnet nesten) og jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, eller hva jeg skulle si, det var en veldig ubehagelig opplevelse. Anonymkode: b5047...5da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå