Gå til innhold

MA 2 mndr siden- nå mye smerter ETTER mensen :-/

Sommer87

Anbefalte innlegg

Hei 🙂 

Jeg hadde en MA for ca 2 måneder siden og har hatt tullete syklus siden (har hatt mensen 2 ganger i tillegg til abort blødningen). 

Problemet nå er at jeg har så fryktelig vondt i livmorområdet 2-3 dager etter mensen er over. Det kjennes ut som sterke mensensmerter, stråler ut i lårene og ryggen. Jeg har ikke eggløsning- det har jeg sjekket. Så hvordan har jeg så vondt etter mensen er over...? Noen som har opplevd det samme?

Burde selvsagt gå til lege, men venter for å se om eggløsning kommer denne måneden og booker evt full sjekk neste runde. Vil gjerne høre om noen andre har erfaringer mens jeg venter ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje du bør få sjekket om alt virkelig er kommet ut selv om du har hatt mensen. Men jeg har selv hatt problemer i flere måneder etter jeg hadde MA. Var t.o.m og fikk en ekstra ultralyd for og sjekke om alt var borte. Da det ble påvist MA hos meg fikk jeg først to runder med cytotec før jeg måtte ha utskrapning. Hadde problem i nesten 6 måneder etterpå, de fant aldri ut hvorfor. Men jeg har endometriose så det kan være en oppblomstring den gang. Ble bedre. 

Ikke vent for lenge, bedre og ta det med legen enn og se det mer ann. 

Anonymkode: e0285...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje du bør få sjekket om alt virkelig er kommet ut selv om du har hatt mensen. Men jeg har selv hatt problemer i flere måneder etter jeg hadde MA. Var t.o.m og fikk en ekstra ultralyd for og sjekke om alt var borte. Da det ble påvist MA hos meg fikk jeg først to runder med cytotec før jeg måtte ha utskrapning. Hadde problem i nesten 6 måneder etterpå, de fant aldri ut hvorfor. Men jeg har endometriose så det kan være en oppblomstring den gang. Ble bedre. 

Ikke vent for lenge, bedre og ta det med legen enn og se det mer ann. 

Takk for svar.😊 Jeg har helt blendahvite graviditetstester og trodde det var et tegn på at alt var ute. Var det på ultralyd du fant ut at du trengte en runde til med tabletter og til slutt utskrapning? 

kanskje jeg må booke en time asap da. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg tok det fire måneder før alt ble normalt igjen. Jeg dro også på ekstra ultralyd, var overbevist om at noe var galt, men hun fant ingenting utenom det vanlige. Men hun sa også at det var normalt med plager etter MA, det er en påkjenning for kroppen å gå gravid og så avbryte svangerskapet medisinsk. Jeg synes UL etter medisinsk abort burde vært obligatorisk, det er skummelt å gå rundt og føle på smerter og usikkerhet.

Jeg ble gravid første eggløsning etter gynekologtimen, den endte dessverre i SA. Merker stor forskjell på kroppen etter et "naturlig" svangerskapsavbrudd enn medisinsk, føler meg mye bedre og har blødd mye mindre.

Anonymkode: 7616b...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sommer87 skrev (5 timer siden):

Takk for svar.😊 Jeg har helt blendahvite graviditetstester og trodde det var et tegn på at alt var ute. Var det på ultralyd du fant ut at du trengte en runde til med tabletter og til slutt utskrapning? 

kanskje jeg må booke en time asap da. 😬

Da det ble konstatert MA i uke 10 fikk jeg cytotec. Den fungerte ikke, fikk en ny runde. Litt mer blødning. Var på ultralyd og da så de at alt var ikke kommet ut så ble lagt inn til utskrapning. Etterpå ble jeg ikke bedre. Så etter noen uker ble det ny ultralyd, fant ingen rester. Fikk beskjed om og "se det an". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...