AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #41 Del Skrevet 11. juni 2021 Barn skal ha trygge rammer rundt seg, og en beruset person er alt annet enn det. Uforutsigbar, rar, fremmed på et vis. En øl eller to er helt greit, man blir ikke tydelig beruset av det (de fleste av oss...), men det går en fiiiin grense mellom greit og ugreit. Risikoen er ikke bare hvordan barnet kan oppfatte denne mannen som skal være dens trygge far - men far vil kunne legge seg oppå barnet og potensielt kvele det, uten å våkne fordi han er beruset. Anonymkode: 1f3f9...3ce 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 11. juni 2021 #42 Del Skrevet 11. juni 2021 Så.... dette har skjedd mer enn en gang og han gjentar det? Hvor ofte drikker han sånne mengder alkohol/blir tydelig påvirket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #43 Del Skrevet 11. juni 2021 Fikk ekstra vondt når du skrev at 3-åringen har "nervøs latter". Jeg har vært det barnet som har hatt den latteren når faren min har skulle tullet med meg mens han var dritings (begge foreldre er alkoholikere, men husker ikke mor). Min far har aldri tatt på meg på en uanstendig måte, men jeg husker hvor ubehagelig det var at han ville ha ekstra klem, løfte meg, vise hvor sterk han var eller bare var "ekstra morsom". Han sovnet noen ganger på gulvet på rommet mitt, da holdt jeg pusten og lå musestille mens jeg kjente lukta av alkohol bre seg i rommet. Jeg er den dag i dag veldig var for berusede, voksne mennesker og selv om vi fint kan ta en øl foran barna så blir vi aldri beruset om de er hjemme (selv om de sover). Har man vært ute så legger den småbrisne parten seg på gjesterommet. Barnevernet hentet meg nettopp på grunn av situasjoner som du beskriver, og jeg håper du gjør det rette for barna dine slik at de slipper å vokse opp i fosterhjem slik som jeg gjorde. Alkoholmisbruk er GROV omsorgssvikt, og enda verre er det når mennesker rundt ikke gjør noe for å stanse det. Anonymkode: d694c...92c 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #44 Del Skrevet 11. juni 2021 Om mannen min har drukket mer enn 3 øl så får han ikke legge sønnen vår på 3 år engang. Jeg hater alkoholånde, at du tillater han å sove med barnet når han er så full er helt sykt. Hvorfor skal han det? HVORFOR? Vet om flere fedre som drikker for mye og koser seg med barnet. Anonymkode: 3f6d1...899 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #45 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg samsover med en liten baby som jeg ammer fortsatt om natten. Har prøvd ha begge barn sammen med meg tidligere i samme situasjon. Og det har endt med null søvn på alle hver gang. Ellers hadde jeg tatt henne inn hit med engang. Anonymkode: 670ed...fca Legg henne på en madrass på gulvet, sett senga hennes inn til deg - HVA SOM HELST! At du velger babyen fremfor å skjerme datteren din er helt sykt! Anonymkode: 3f6d1...899 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
draug 75 Skrevet 11. juni 2021 #46 Del Skrevet 11. juni 2021 Det der høres ikke bra ut, ts. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #47 Del Skrevet 11. juni 2021 Denne reklamen om alkoholmisbruk rundt barn synes jeg noe alle voksne bør se. Barn, også små barn, forstår ikke hva alkohol er og hva det gjør med oss. At samboeren din samsover med 3åringen er absolutt ikke greit, og kan være skadelig, om ikke farlig. Anonymkode: e0fb4...683 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #48 Del Skrevet 11. juni 2021 Hvorfor i all verden legger faren seg inne hos barn når han er dritafull? For meg ringer flere varselbjeller enn bare fyll. Hvorfor sover han på barnerommet i den tilstanden? Jeg er ganske liberal når det gjelder alkohol. Både jeg og mannen min kan ta oss en fest i inn i mellom, og komme hjem med høy promille. Men begge av oss går direkte på gjesterommet, det hadde aldri skjedd at noen av oss hadde lagt oss på et barnerom - samme hvor høy promillen er. Men vet jo at man er full når man er det! Og da holder man seg laaangt unna barn. Ingen barn skal utsettes for brisne eller fulle foreldre, det er bare grusomt gjort! Barn blir redde! Anonymkode: 0f400...7af 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 11. juni 2021 #49 Del Skrevet 11. juni 2021 Gjenferdet skrev (14 timer siden): Han bør ikke få komme hjem engang når han er tydelig beruset. Dette er ikke noe barn skal leve i. De skal ikke se sine foreldre fulle. Nulltoleranse for fyll og barn. Enten får han slutte å drikke, eller så får han søke hjelp og flytte ut. Dette. Barn og alkoholbruk hører bare ikke sammen! Han bør minst sove på sofa eller i kjellerstua når'n drikker. Barna kan bli veldig preget av forfyllet far som velter seg inn i senga, stinkende av sprit og kebab. Er jo rene bv saken dette her. Hva sier'n selv da om dette? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boblerone Skrevet 11. juni 2021 #50 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg samsover med en liten baby som jeg ammer fortsatt om natten. Har prøvd ha begge barn sammen med meg tidligere i samme situasjon. Og det har endt med null søvn på alle hver gang. Ellers hadde jeg tatt henne inn hit med engang. Anonymkode: 670ed...fca Null søvn er ikke akseptabelt. Men det er det jammen heller ikke at mannen din sover sammen med henne. Veldig bekymringsfullt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #51 Del Skrevet 11. juni 2021 Drita full mann skal ikke sove inne hos 3-åringen! Da får 3-åringen sove inne hos deg. Får ikke du heller sove da? Nei, det skulle du kanskje tenkt på før du lot mannen dra på fylla. Neste gang kjøper du lenke til ytterdøra og sier han får sove ut rusen et annet sted. En 3-åring skal ikke sove med en full far. Aldri! At en full mann har så dårlig dømmekraft er nå så. Men du, TS?? Du var edru!! Anonymkode: 6e2a2...34a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #52 Del Skrevet 11. juni 2021 Rystet. Regelrett rystet. Visst du ikke skjønner selv at dette er riv ruskende galt, så gå til fastlege eller helsesykepleier og fortell dette og så tell minuttene til barnevernet er på døra. For herregud!! Anonymkode: 9d8e5...95b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #53 Del Skrevet 11. juni 2021 Oj her var det mange hissige tilbakemeldinger. Jeg tok han som skrevet ut av rommet to ganger men han var i ørska og gikk tilbake. Jeg prøvde så godt jeg kunne og tok alt av dører på vid vegg så jeg lå våken hele natten og gikk ut og inn av begge rommene. Er ikke min søvn jeg var bekymret over, men barna mine. Såklart var jeg ukomfortabel og synes situasjonen var horribel. Men hadde jeg bedt treåringen inn på soverommet med meg hadde hun bare ligget våken hele natta og spurt hvorfor hun ikke skulle sove på rommet sitt og iallfall fått meg seg hvilken tilstand han var i. Jeg gikk som sagt inn flere ganger frem og tilbake og far og treåring sovner som en stein begge to. Jeg tok videoopptak av han når han kom inn døra jeg og har sagt at dette gjør du aldri igjen. Takk for tilbakemeldinger, men noen av dere sitter veldig høyt på hestene deres Anonymkode: 670ed...fca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordlys89 Skrevet 11. juni 2021 #54 Del Skrevet 11. juni 2021 Det må vell helt ærlig være bedre med unger som har sovet lite, enn unger som har sovet med fulle foreldre. At barna og du får en dårlig natt pga alle på samme rom er på ingen måte traumatiserende og fort glemt. Og svaret på hvorfor hun ikke kan sove på sitt eget rom kan være typ "pappa er syk", "jeg savnet deg, og syntes det var koselig med overnattingsbesøk". Her handler det om å være løsningsorientert i en mildt sagt rævva situasjon. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordlys89 Skrevet 11. juni 2021 #55 Del Skrevet 11. juni 2021 Og her er det ingen høye hester eller mammapoliti. Dette er en soleklar situasjon, der du skulle tatt voksenbuksene på og tatt det ubehagelige ansvaret. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #56 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Oj her var det mange hissige tilbakemeldinger. Jeg tok han som skrevet ut av rommet to ganger men han var i ørska og gikk tilbake. Jeg prøvde så godt jeg kunne og tok alt av dører på vid vegg så jeg lå våken hele natten og gikk ut og inn av begge rommene. Er ikke min søvn jeg var bekymret over, men barna mine. Såklart var jeg ukomfortabel og synes situasjonen var horribel. Men hadde jeg bedt treåringen inn på soverommet med meg hadde hun bare ligget våken hele natta og spurt hvorfor hun ikke skulle sove på rommet sitt og iallfall fått meg seg hvilken tilstand han var i. Jeg gikk som sagt inn flere ganger frem og tilbake og far og treåring sovner som en stein begge to. Jeg tok videoopptak av han når han kom inn døra jeg og har sagt at dette gjør du aldri igjen. Takk for tilbakemeldinger, men noen av dere sitter veldig høyt på hestene deres Anonymkode: 670ed...fca Sitter veldig høyt på hestene? Det gjør da virkelig ingen som har kommentert. Du trenger ikke å forsvare dette, for hele historien er hårreisende. Og jeg er absolutt ikke avholds, men drita fulle mennesker og små barn passer absolutt ikke sammen. Anonymkode: cf19d...1a1 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #57 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Oj her var det mange hissige tilbakemeldinger. Jeg tok han som skrevet ut av rommet to ganger men han var i ørska og gikk tilbake. Jeg prøvde så godt jeg kunne og tok alt av dører på vid vegg så jeg lå våken hele natten og gikk ut og inn av begge rommene. Er ikke min søvn jeg var bekymret over, men barna mine. Såklart var jeg ukomfortabel og synes situasjonen var horribel. Men hadde jeg bedt treåringen inn på soverommet med meg hadde hun bare ligget våken hele natta og spurt hvorfor hun ikke skulle sove på rommet sitt og iallfall fått meg seg hvilken tilstand han var i. Jeg gikk som sagt inn flere ganger frem og tilbake og far og treåring sovner som en stein begge to. Jeg tok videoopptak av han når han kom inn døra jeg og har sagt at dette gjør du aldri igjen. Takk for tilbakemeldinger, men noen av dere sitter veldig høyt på hestene deres Anonymkode: 670ed...fca Men det er da veldig veldig creepy at han insisterer på å sove i senga til en liten tre år gammel jente enten han er full eller ei? Anonymkode: d664a...7e0 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #58 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Oj her var det mange hissige tilbakemeldinger. Jeg tok han som skrevet ut av rommet to ganger men han var i ørska og gikk tilbake. Jeg prøvde så godt jeg kunne og tok alt av dører på vid vegg så jeg lå våken hele natten og gikk ut og inn av begge rommene. Er ikke min søvn jeg var bekymret over, men barna mine. Såklart var jeg ukomfortabel og synes situasjonen var horribel. Men hadde jeg bedt treåringen inn på soverommet med meg hadde hun bare ligget våken hele natta og spurt hvorfor hun ikke skulle sove på rommet sitt og iallfall fått meg seg hvilken tilstand han var i. Jeg gikk som sagt inn flere ganger frem og tilbake og far og treåring sovner som en stein begge to. Jeg tok videoopptak av han når han kom inn døra jeg og har sagt at dette gjør du aldri igjen. Takk for tilbakemeldinger, men noen av dere sitter veldig høyt på hestene deres Anonymkode: 670ed...fca Sitter godt på hesten min når det er snakk om foreldre og fyll rundt barn ja. Anonymkode: 3c40d...5a8 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #59 Del Skrevet 11. juni 2021 Sitter fint på en høy hest jeg, dette er jo hårreisende. Skjønner at du gjorde ditt beste og ikke klarte å avverge situasjonen, men en voksen mann må jo skjønne at dette ikke er greit? Hadde aldri akseptert den type oppførsel av min mann. Anonymkode: 2071a...9eb 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #60 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Oj her var det mange hissige tilbakemeldinger. Jeg tok han som skrevet ut av rommet to ganger men han var i ørska og gikk tilbake. Jeg prøvde så godt jeg kunne og tok alt av dører på vid vegg så jeg lå våken hele natten og gikk ut og inn av begge rommene. Er ikke min søvn jeg var bekymret over, men barna mine. Såklart var jeg ukomfortabel og synes situasjonen var horribel. Men hadde jeg bedt treåringen inn på soverommet med meg hadde hun bare ligget våken hele natta og spurt hvorfor hun ikke skulle sove på rommet sitt og iallfall fått meg seg hvilken tilstand han var i. Jeg gikk som sagt inn flere ganger frem og tilbake og far og treåring sovner som en stein begge to. Jeg tok videoopptak av han når han kom inn døra jeg og har sagt at dette gjør du aldri igjen. Takk for tilbakemeldinger, men noen av dere sitter veldig høyt på hestene deres Anonymkode: 670ed...fca Sitter høyt på hestene våre? Må si du virkelig tar lett på sikkerheten til barna dine, og på hvor skadelig dette kan være. Anonymkode: 9d8e5...95b 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå