Lorieen Skrevet 11. juni 2021 #21 Del Skrevet 11. juni 2021 Dette er grov, GROV omsorgssvikt, først og fremst fra deg, ts som vegrer å ta ansvar! Stakkars, stakkars barna dine som må bo sammen med en alkoholisert far og en mor som ikke evner å skjerme dem fra fars alkoholmisbruk! 🤬 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #22 Del Skrevet 11. juni 2021 At han drikker er nå en ting, det er lov for foreldre å kose seg litt. Men da må han sove på sofaen, hos en kompis, på gulvet i boden eller et eller annet sted så han ikke forstyrrer barna. Og jeg syns det er bekymringsfullt at han ikke klarer å begrense alkoholinntaket, at han blir stup drita hver gang og at han ikke skjønner selv hvor full han er. Neste gang, kanskje du skulle prøve å filme ham og vise ham det i edru tilstand så han ser hvor full han faktisk og hvordan det påvirker treåringen? Og hvis han etter å ha sett den filmen fortsatt mener at det ikke er noe problem - da tenker jeg at han ikke kan få komme hjem når han er full. Anonymkode: cc106...76f 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #23 Del Skrevet 11. juni 2021 Jeg er faktisk rystet. Om dette er reelt, er det alvorlig omsorgssvikt både av far og mor. Far fordi han gjør det, og mor fordi hun muliggjør det. Anonymkode: 21936...f6d 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #24 Del Skrevet 11. juni 2021 Omsorgssvikt med stor O, fra dere begge to. Anonymkode: b3f22...666 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #25 Del Skrevet 11. juni 2021 Diafragma skrev (6 timer siden): Når man er voksen, også når man har barn, er det greit å drikke alkohol. Da refererer jeg mest til siste avsnitt, der, men grad av påvirkning bør sterkt påvirke hvor man selv sover i forhold til barna. Er man full, bør man hverken snakke, sove, eller være sammen med barna sine når de er små. Mener jeg. Har man drukket en øl eller et(t!) glass vin, er det ikke helt det samme. Fyren det gjelder har et alkoholproblem. Klart d var best om han ikke drakk i det heletatt. Å diskutere hvor mye som er greit og bla bla har ingenting for seg i denne tråden. Ts, tar han tak i dette? Skjønner han selv at han har problem? er man dritings er man ikke sånn passe oppegående før utpå neste dag. Dette går utover familien hans Anonymkode: e5ae6...a51 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #26 Del Skrevet 11. juni 2021 Ka faen?? Han burde sove på eget rom. En på 3 skal ikke ligge på rom med en dunstende fylle mann. Jenta kan samsove med deg. Skjerp dere. Anonymkode: ddd29...958 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #27 Del Skrevet 11. juni 2021 Uff, får litt vondt av å lese dette. Et barn som får en overstadig beruset omsorgsperson i sengen sin. Jeg har lignende erfaringer i mon barndom og jeg frøs helt til. Turte ikke røre meg og turte ikke gå ut av sengen. Bare ligge mest mulig rolig, knipe igjen øynene og be til Gud om at det snart blir morgen. Få han ut av det barnerommet! Du dytter jo problemet ditt/deres over til dette barnet. Når han er edru så får du snakke med han på en rolig måte og sørge for at dette tar slutt. Anonymkode: dde34...f32 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 11. juni 2021 #28 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg samsover med en liten baby som jeg ammer fortsatt om natten. Har prøvd ha begge barn sammen med meg tidligere i samme situasjon. Og det har endt med null søvn på alle hver gang. Ellers hadde jeg tatt henne inn hit med engang. Anonymkode: 670ed...fca Har dere ikke en sofa han kan legge seg på da? Da min var ute og drakk med gutta, var han skeptisk til å legge seg og samsove etterpå, og vi hadde en avtale om at han skulle legge seg på sofaen hvis han ble for full. Han ble jo aldri det da, men skjønner ikke hvorfor folk må drikke seg dritings og komme hjem og legge seg med et lite barn de kan rulle over i verste fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 11. juni 2021 #29 Del Skrevet 11. juni 2021 Det er flere ting som er bekymringsverdig her. Ikke bare har mannen din et alkoholproblem men han har åpenlyst ikke selvinnsikt heller, om han selv ikke ser at han er langt over overstadig beruset.. Du får ta en prat med ham hvor du spør om han som edru kan si seg enig i at han var overstadig beruset men nekter for dette selv da han var full. Om han som edru kan erkjenne at han ikke har vurderingsevne når han er full så bør regel endres til at hver gang han drikker alkohol så sover han på en madrass på gulvet. Så får han selv gå til innkjøp av disse madrassene. Om han ikke respekterer dette og fortsetter å legge seg i senga til småbarnet så vil jeg faktisk råde deg til å gå fra ham. Da er han ikke bare en person med et alkoholproblem men har har også manglende selvinnsikt, er ikke samarbeidsvillig, er narsissistisk og ego, som er villig til å påføre barna ubehagelige episoder fremfor å jenke seg selv. Det kan du ikke la barna voksne opp med. Da vokser de ikke bare opp med en potensiell alkoholiker, men også noen som ikke setter dem først, men seg selv. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #30 Del Skrevet 11. juni 2021 Herregud jeg får helt vondt av eldste. Det er jævlig ubehagelig når en voksen er møkkings og skal ligge ved siden av deg, det vet jeg så alt for godt. Jeg var LIVREDD når jeg var liten! Dette er like mye din skyld ts! Du får skaffe deg ryggrad og beskytte ungen din. Anonymkode: 3c40d...5a8 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #31 Del Skrevet 11. juni 2021 Diafragma skrev (6 timer siden): Veldig uenig at han ikke skal få komme hjem. Dette ER noe barn og par, som har disse barna sammen, lever i, og da nytter det ikke med rigide løsninger. Det bør ikke være nulltoleranse for fyll, slik Gjenferdet skriver (etter min mening), men en plan for det. Planen kan i beste fall være å sove borte, og i nest beste fall holde seg unna barna den ene dagen. Så langt, vet vi ikke om dette er noe som skjer ofte, og er det et engangstilfelle stiller det seg helt annerledes enn om det skjer regelmessig. Selvfølgelig skal det være null toleranse for fyll når mannen åpnebart har et alkoholproblem. Alkohol og barn hører overhodet ikke sammen. At han samsover med datteren når han er full kaller jeg omsorgssvikt. Anonymkode: 69bd7...a0f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #32 Del Skrevet 11. juni 2021 Ts ta i det minste en madrass inn på deres soverom som eldste kan sove på om det ikke går an å ha barnet i senga med deg og baby. Anonymkode: 3c40d...5a8 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #33 Del Skrevet 11. juni 2021 Hei kjære deg. Det du har er en samboer som er alkoholiker. det har nok vært foreldre som er alkoholikere i alle tider men i 2021 vet man endel om hvor skadelig psykologisk dette er for barn. Angtagelig er det ikke særlig sunt for hverken forholdet (deg og din mann) og dynamikken i familien generelt. Du har - som ansvarlig mor - bare én ting å gjøre - oppsøke hjelp. Start hos fastlegen og forklar situasjonen så setter vedkommende opp en plan for videre behandling (tilbud til din mann..) og hvis han ikke går med på dette så bør du gå fra ham. Alkoholavhengighet og omsorgsansvar for barn hører ikke sammen. du finner ingen som er uenig i dette Anonymkode: 4a758...74a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #34 Del Skrevet 11. juni 2021 Syns det var ekkelt med en drita full mor som ikke hadde sans en plass da jeg var 15..kan bare tenke meg hvordan en 3 åring har det.. Stakkars.. Nei, han får sove en annen vei, ha 3 åringen i sengen din eller på madrass på ditt rom, eller at han sover på et gjesterom, en sofa en annen vei i huset eller hva som helst! Barn skal ikke være i nærheten av berusede/fulle folk.. Anonymkode: 7263f...419 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #35 Del Skrevet 11. juni 2021 Utrolig at enkelte her absolutt må kommentere noe om at det ER greit å drikke med barn og hvor mye. Det er snakk om en alkoholiker med små barn som driver omsorgssvikt, da er det helt uvesentlig om det normalt sett er greit å ta seg et glass med barn. Hvorfor dette store behovet for å påpeke at det er greit å drikke med barn? Anonymkode: 9f8c1...1c8 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #36 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Utrolig at enkelte her absolutt må kommentere noe om at det ER greit å drikke med barn og hvor mye. Det er snakk om en alkoholiker med små barn som driver omsorgssvikt, da er det helt uvesentlig om det normalt sett er greit å ta seg et glass med barn. Hvorfor dette store behovet for å påpeke at det er greit å drikke med barn? Anonymkode: 9f8c1...1c8 Det er nok fordi de skal rettferdiggjøre at de selv nok drikker for mye. Synes det er helt forjævlig at dette barnet må oppleve dette. Stakkars unge. Håper de har noen rundt som melder til BV. Anonymkode: eff1e...9f6 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #37 Del Skrevet 11. juni 2021 Hvorfor har du en baby sammen med en som har så store alkoholproblemer? Dette er jo ikke noe nytt at han stadig blir blir dritings.. Anonymkode: c04d7...c76 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 11. juni 2021 #38 Del Skrevet 11. juni 2021 Hadde aldri fått sove om min drita fulle samboer skulle samsovet med barnet mitt. Vil han ikke høre på deg når han er full så får du ta med deg barna og dra. Støtter forøvrig den med å filme han i fylla for å vise han hvordan han oppfører seg, om ikke det holder så vet jeg ikke om jeg ville blitt i forholdet lenger. Du har ansvaret for dine barn og at de blir ivaretatt. Ta deg sammen! Blir han ekkel å ufin så ringer du politiet. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 11. juni 2021 #39 Del Skrevet 11. juni 2021 Her i huset har vi en regel. Skal noen av oss ut for å drikke masse så sover den personen borte den natta. Det er stor forskjell på å ta en eller to øl vs det å bli full/drita. Barnet vårt skal ikke få oppleve at noen av oss er fulle. Barn reagerer ofte mer enn vi tror. Kan vi ikke sove borte, så unngår vi rett og slett å drikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #40 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei, jeg har en samboer som stadig drikker seg sanseløst full. Han skjønner aldri når han skal stoppe. I dag skulle han komme hjem med en gang jeg ringte, fordi vi har to barn under 3 år og de våkner endel på natten. Men jeg fikk ikke tak i han før etter to timer, da bruker han 20 minutter på å låse seg inn. For så at han skal sove sammen med 3 åringen. Jeg blir redd og bekymret for denne samsovingen med eldstemann når han ikke klarer ta vare på seg selv engang. Hun må jo merke at pappa både lukter rart, oppfører seg rart og sover tungt. Bør vi ha en løsning at han alltid sover borte og vi alltid har barnevakt hvis han skal ta seg en øl. I og med han ikke klarer begrense seg. Jeg vil ikke ha barn som er usikre på mamma og pappa. Anonymkode: 670ed...fca Nei det er ikke greit at en full person sover med barn. Siden du syns det er greit å bo med en som har et slikt drikke ønsker bør du iallefall se til at barna sover med deg og han holder seg unna fram til promille er null og bakrusen over. Anonymkode: 9b21b...ae3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå