AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #1 Del Skrevet 10. juni 2021 Hei, jeg har en samboer som stadig drikker seg sanseløst full. Han skjønner aldri når han skal stoppe. I dag skulle han komme hjem med en gang jeg ringte, fordi vi har to barn under 3 år og de våkner endel på natten. Men jeg fikk ikke tak i han før etter to timer, da bruker han 20 minutter på å låse seg inn. For så at han skal sove sammen med 3 åringen. Jeg blir redd og bekymret for denne samsovingen med eldstemann når han ikke klarer ta vare på seg selv engang. Hun må jo merke at pappa både lukter rart, oppfører seg rart og sover tungt. Bør vi ha en løsning at han alltid sover borte og vi alltid har barnevakt hvis han skal ta seg en øl. I og med han ikke klarer begrense seg. Jeg vil ikke ha barn som er usikre på mamma og pappa. Anonymkode: 670ed...fca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diafragma Skrevet 10. juni 2021 #2 Del Skrevet 10. juni 2021 Hei! Ja, jeg vil mene at han ikke bør samsove med særlig promille. Små gryter har både ører og sanser for endring i sinnstilstand. Egentlig burde han forvises til sofa/gjesterom de gangene dette skjer, og dere burde jo bare avtale det på forhånd. Det beste er jo om han sover borte, hvis det er snakk om planlagt guttekveld eller full baluba. Sånn ellers er jeg rimelig for at man ikke skal svartmale all alkoholbruk med barn tilstede, eller tilstede når man har promille, men man skal ikke være full og samtidig tro at man kan passe på et barn. Det kan man nemlig ikke. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #3 Del Skrevet 10. juni 2021 Han skal ikke sove med barn(a) når han har drukket!! Kan han ikke legge seg på sofaen? Det hadde selvfølgelig vært best hvis han ikke drakk i det hele tatt, men er det en akutt situasjon akkurat nå så burde han legge seg på sofaen. Anonymkode: 208ee...72d 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diafragma Skrevet 10. juni 2021 #4 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han skal ikke sove med barn(a) når han har drukket!! Kan han ikke legge seg på sofaen? Det hadde selvfølgelig vært best hvis han ikke drakk i det hele tatt, men er det en akutt situasjon akkurat nå så burde han legge seg på sofaen. Anonymkode: 208ee...72d Må bare kjapt kommentere denne. Når man er voksen, også når man har barn, er det greit å drikke alkohol. Da refererer jeg mest til siste avsnitt, der, men grad av påvirkning bør sterkt påvirke hvor man selv sover i forhold til barna. Er man full, bør man hverken snakke, sove, eller være sammen med barna sine når de er små. Mener jeg. Har man drukket en øl eller et(t!) glass vin, er det ikke helt det samme. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #5 Del Skrevet 10. juni 2021 Jeg prøvde be han sove på sofaen men han skjønner ikke selv han er full når han er så dritings. Han bare traver inn og legger seg på rommet hennes. Har hentet han ut to ganger, men han sjangler inn igjen mer og mer forbannet. Så nå ga jeg opp. Tok opp dørene mellom alle soverom så jeg har litt oversikt, men er ikke komfortabel med situasjonen i det hele tatt når han er så dritings. Hun treåringen ler sånn kunstig og prøver få kontakt og kos med pappa, men han er jo helt i ørska. Anonymkode: 670ed...fca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Silva Pluvialis Skrevet 10. juni 2021 Populært innlegg #6 Del Skrevet 10. juni 2021 Han bør ikke få komme hjem engang når han er tydelig beruset. Dette er ikke noe barn skal leve i. De skal ikke se sine foreldre fulle. Nulltoleranse for fyll og barn. Enten får han slutte å drikke, eller så får han søke hjelp og flytte ut. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diafragma Skrevet 10. juni 2021 #7 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg prøvde be han sove på sofaen men han skjønner ikke selv han er full når han er så dritings. Han bare traver inn og legger seg på rommet hennes. Har hentet han ut to ganger, men han sjangler inn igjen mer og mer forbannet. Så nå ga jeg opp. Tok opp dørene mellom alle soverom så jeg har litt oversikt, men er ikke komfortabel med situasjonen i det hele tatt når han er så dritings. Hun treåringen ler sånn kunstig og prøver få kontakt og kos med pappa, men han er jo helt i ørska. Anonymkode: 670ed...fca Nei, men ta lilleungen inn til deg da, så kan han ligge der i barnesenga og snorke. Så tar dere praten i morra. Spør hva han tenker om barns oppfattelse av fyll, uten å være for brysk og kjip. Han er den kjipe, men det vet ikke han. Skjer dette ofte? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miSs. Skrevet 10. juni 2021 #8 Del Skrevet 10. juni 2021 Beklager, men du bør revurdere ekteskapet deres. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #9 Del Skrevet 10. juni 2021 Du må jo samsove med barnet hvis han er så full. At han samsover med henne er jo helt uakseptabelt og på grensen til omsorgssvikt. Hva om noe skjer? Din jobb som mamma er å ivareta barnet. Han trenger en alvorsprat når han er edru. ikke la barn vokse opp med sånne opplevelser. Anonymkode: bfcd7...e54 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #10 Del Skrevet 10. juni 2021 Jeg samsover med en liten baby som jeg ammer fortsatt om natten. Har prøvd ha begge barn sammen med meg tidligere i samme situasjon. Og det har endt med null søvn på alle hver gang. Ellers hadde jeg tatt henne inn hit med engang. Anonymkode: 670ed...fca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diafragma Skrevet 10. juni 2021 #11 Del Skrevet 10. juni 2021 Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Han bør ikke få komme hjem engang når han er tydelig beruset. Dette er ikke noe barn skal leve i. De skal ikke se sine foreldre fulle. Nulltoleranse for fyll og barn. Enten får han slutte å drikke, eller så får han søke hjelp og flytte ut. Veldig uenig at han ikke skal få komme hjem. Dette ER noe barn og par, som har disse barna sammen, lever i, og da nytter det ikke med rigide løsninger. Det bør ikke være nulltoleranse for fyll, slik Gjenferdet skriver (etter min mening), men en plan for det. Planen kan i beste fall være å sove borte, og i nest beste fall holde seg unna barna den ene dagen. Så langt, vet vi ikke om dette er noe som skjer ofte, og er det et engangstilfelle stiller det seg helt annerledes enn om det skjer regelmessig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 10. juni 2021 #12 Del Skrevet 10. juni 2021 Diafragma skrev (Akkurat nå): Veldig uenig at han ikke skal få komme hjem. Dette ER noe barn og par, som har disse barna sammen, lever i, og da nytter det ikke med rigide løsninger. Det bør ikke være nulltoleranse for fyll, slik Gjenferdet skriver (etter min mening), men en plan for det. Planen kan i beste fall være å sove borte, og i nest beste fall holde seg unna barna den ene dagen. Så langt, vet vi ikke om dette er noe som skjer ofte, og er det et engangstilfelle stiller det seg helt annerledes enn om det skjer regelmessig. TS beskriver at mannen til stadighet drikker seg sanseløst full og har et alkoholproblem. Mannen bør flytte ut frem til han har fått alkoholproblemene under kontroll. Alkoholmisbruk er ikke forenlig med å ha omsorgen for barn. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diafragma Skrevet 11. juni 2021 #13 Del Skrevet 11. juni 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): TS beskriver at mannen til stadighet drikker seg sanseløst full og har et alkoholproblem. Mannen bør flytte ut frem til han har fått alkoholproblemene under kontroll. Alkoholmisbruk er ikke forenlig med å ha omsorgen for barn. Ja, du har rett. TS, skill deg og løp. Her er det IKKE noe håp. Toget har gått. Om du fortsatt er glad i ham, og barna er glad i faren sin etter noen dager kan du jo høre med «gjenferdet» hva han ville gjort. Hvis ikke, ville jeg hentet barnet inn til meg i natt og tatt praten i morra. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #14 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg samsover med en liten baby som jeg ammer fortsatt om natten. Har prøvd ha begge barn sammen med meg tidligere i samme situasjon. Og det har endt med null søvn på alle hver gang. Ellers hadde jeg tatt henne inn hit med engang. Anonymkode: 670ed...fca Det er faktisk ikke godt nok. Da må dere klare dere med mindre søvn. Det er omsorgssvikt å la et barn sove med en dritfull far. Jeg blir opprørt fordi jeg har vært det barnet selv. Bare pass på at det ikke skjer noe der om natten. Det gjorde det med meg Barnet merker at faren er full. Får oppriktig vondt og synes du er veik som ikke tar ansvar. Hvor lenge skal han få holde på sånn da? Hvilket forhold tror du barnet får til far. Og hvordan vil du føle det når barnet føler seg sviktet av mor som lot dette skje? Anonymkode: bfcd7...e54 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 11. juni 2021 #15 Del Skrevet 11. juni 2021 Diafragma skrev (20 minutter siden): Ja, du har rett. TS, skill deg og løp. Her er det IKKE noe håp. Toget har gått. Om du fortsatt er glad i ham, og barna er glad i faren sin etter noen dager kan du jo høre med «gjenferdet» hva han ville gjort. Hvis ikke, ville jeg hentet barnet inn til meg i natt og tatt praten i morra. Du forsvarer altså at barn skal leve i et hjem med alkoholmisbruk? Det er omsorgssvikt, og noe barnevernet ser svært alvorlig på. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 11. juni 2021 #16 Del Skrevet 11. juni 2021 Du lar selvfølgelig ikke et barn sove sammen med en drita full pappa! Grov omsorgssvikt å ikke ta ungen inn til deg. Stakkars liten som må oppleve sånt. - mannen din har et alkoholproblem, enten sover han ut rusen et annent sted, ellers så må han slutte å drikke. Vil han ikke noen av delene så kan han ikke bo med dere, enkelt og greit. Mannen min går ut for å drikke kanskje 1 gang i måneden, drikker seg ikke sanseløs, men han sover hos venner. Det er avtalen vår. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #17 Del Skrevet 11. juni 2021 Tanuki skrev (4 timer siden): Du lar selvfølgelig ikke et barn sove sammen med en drita full pappa! Grov omsorgssvikt å ikke ta ungen inn til deg. Stakkars liten som må oppleve sånt. - mannen din har et alkoholproblem, enten sover han ut rusen et annent sted, ellers så må han slutte å drikke. Vil han ikke noen av delene så kan han ikke bo med dere, enkelt og greit. Mannen min går ut for å drikke kanskje 1 gang i måneden, drikker seg ikke sanseløs, men han sover hos venner. Det er avtalen vår. Anonymkode: 16818...50d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. juni 2021 #18 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg samsover med en liten baby som jeg ammer fortsatt om natten. Har prøvd ha begge barn sammen med meg tidligere i samme situasjon. Og det har endt med null søvn på alle hver gang. Ellers hadde jeg tatt henne inn hit med engang. Anonymkode: 670ed...fca Da sover du ikke. Du lar ikke en 3 åring ligge med en dritafull voksen. Far eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #19 Del Skrevet 11. juni 2021 Hvorfor skal du ha han hjem når han blir så full?? Han skal da selvsagt ikke samsove med en 3-åring når han er full! Og at du tillater det?!?!?! Skam dere, begge to!! Anonymkode: abcab...843 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #20 Del Skrevet 11. juni 2021 Han bør få hjelp med sitt alkoholproblem. Anonymkode: cf19d...1a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå