Gjest Melk Skrevet 12. september 2005 #21 Skrevet 12. september 2005 Ja, jeg sitter gjerne barnevakt, hvis det passer. Pleier da å være hjemme hos dem, det er jo der barnet har sengen sin og slikt. Ser på det som en vennetjeneste jeg ikke ønsker å få noe for. En annen gang får jeg sikkert hjelp med flytting eller rundvask. Kan ikke fatte og begripe hvorfor det skulle være nedverdigende å gjøre venner en tjeneste, de blir jo så glade!!
Belit Skrevet 12. september 2005 #22 Skrevet 12. september 2005 Hvis du ikke har lyst til å passe barn må du da ikke melde deg frivillig! Jeg ville synes det var forferdelig om jeg fant ut eller skjønte at barnevakten slett ikke syntes det var hyggelig å være sammen med barna mine. Fælt for ungene og fælt å ha satt en bekjent i en slik situasjon. Selv hadde jeg gjerne stilt opp som barnevakt for venner og ville ikke forventet noen form for godtgjørelse. Hadde jeg selv innhentet slike tjenester ville jeg nok laget noe godt å spise til vedkommende og sendt med ham eller henne en god flaske vin eller en cd eller noe hjem. Nå har jeg heldigvis så mye familie rundt meg at jeg aldri har trengt å be venner om å sitte barnevakt, men hvis jeg måtte så ville først og fremst spurt a) den som selv hadde gitt uttrykk for interesse for å være barnevakt, og b) de jeg vet svarer ærlig på om det passer eller ei. Helst en voksen person, helst en jeg vet koser seg sammen med mitt barn. Og for meg ville hensynet til barnet bestemt om jeg foreslo vårt eller narnevaktens hjem, ikke hensynet til barnevakten...
Gjest Sesselja Skrevet 12. september 2005 #23 Skrevet 12. september 2005 Jeg skal sitte barnevakt for et vennepar nå på lørdag, og synes det bare er kjekt. Jeg er gift, men singel for øyeblikket (mannen jobber 60 mil unna dette halvåret), men tror ikke det var utslagsgivende for at de spurte akkurat meg. Jeg skulle gjerne sittet barnevakt oftere om de ønsket, for eksempel så de fikk seg en tur på byen sammen e.l. Jeg ser like gjerne TV hos dem som hjemme hos meg selv... Men det spørs om jeg hadde syntes deg var like kjekt å bli 'leid' bort til fremmede som barnevakt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå