Gå til innhold

Til menn: kunne dere datet en dame med barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er såpass mye å ta hensyn til at de går ikke.

Jeg har hatt dame med barn før, da møtte jeg aldri barnet. Hun hadde barnet annenhver uke, så den gikk greit :) 

Det blir for mye greier!

Anonymkode: c3d21...464

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

En venninne av meg har to små barn, men en ikke-tilstedeværende bf. Han er veldig psykisk syk, og kommer ikke til å bli frisk. 

Hun er 25 år og har sikkert vært på rundt 30 tinderdates de siste 2 årene. Hun faller veldig lett for menn, og har blitt betatt av de fleste av dem... de fleste ghoster henne etter daten, og har enda ikke funnet noen som vil på date nummer to med henne. 

Hun er pen og slank, og man kan ikke se at hun har født barn. Dårlig økonomi da.. 

Jeg kan ikke se for meg at hun finner noen før barna er større.. det har vært alt for mange avvisninger nå. 

Jeg ER så glad jeg ikke fikk barn i ung alder 😱 jeg takker meg priset! 

Anonymkode: 37384...6a1

Hun bør informere om at hun har barn på forhånd, så slipper hun disse avvisningene :) 

Anonymkode: 4ed44...738

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun bør informere om at hun har barn på forhånd, så slipper hun disse avvisningene :) 

For mange er det sikkert det at hun har dem 100% som er dealbreakeren.

Anonymkode: 83c70...de9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

For mange er det sikkert det at hun har dem 100% som er dealbreakeren.

Anonymkode: 83c70...de9

Mitt inntrykk er at det ikke spiller noen rolle, enten er en mann åpen for å date ei med barn, eller ikke. Jeg har 50% og merker ingen forskjell ihvertfall, det er fortsatt enten eller. Men kan jo hende det spiller litt inn hvis ALLE avviser henne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 16.51):

Har delt omsorg om et barn, fikk helt bakoversveis når flere kjekke og ålreite menn likevel ville date meg, han ene syns det var positivt siden han selv ikke vil ha barn og tenkte jeg da var ferdig med barn, enkelte har sagt det er søtt/hyggelig osv. Har blitt avvist fordi jeg har barn et par ganger, men det var før møte så jeg tok det ikke personlig og respekterer at det ikke er for alle, bra å finne ut tidligst mulig at de ikke er åpen for det :) 

Kjenner meg veldig igjen her. Selv ble jeg sammen med dama mi da hun hadde en 11 år gammel sønn fra før. Slapp unna bleieskift og alt det der, hvilket passet meg utmerket. Selv føler jeg overhodet ikke behov for å få egne barn, så da var det veldig greit med dame som på en måte var ferdig med barn. Men det var selvfølgelig ikke dette som var grunnen til at jeg falt for henne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, K.A. said:

Kjenner meg veldig igjen her. Selv ble jeg sammen med dama mi da hun hadde en 11 år gammel sønn fra før. Slapp unna bleieskift og alt det der, hvilket passet meg utmerket. Selv føler jeg overhodet ikke behov for å få egne barn, så da var det veldig greit med dame som på en måte var ferdig med barn. Men det var selvfølgelig ikke dette som var grunnen til at jeg falt for henne.

Nei, han visste ikke at jeg hadde barn da han ba meg ut, så antar det ikke var grunnen hans heller 😅 men jeg syns det var veldig ålreit, han kjøpte noe til barnet på eget initiativ som han hadde sett i en lekebutikk (møtte aldri barnet men ga det til meg) og hele greia var veldig søtt egentlig. Han var også så moden med det, faktisk mer enn enkelte som har hatt barn selv. Hadde aldri forventet at denne sinnsykt kjekke og barnløse mannen skulle like meg 😊

Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2021 den 19.47):

Jeg har to sønner. Om de kom hjem med ei trivelig jente som jobbet og tok seg av to barn, pluss sjonglerte to halvgretne fedre ville jeg blitt imponert. Da skulle jeg sørget for å passe barna så de nyforelskede kom seg på romantiske helgeturer. Jenta fortjente en skikkelig mann, og en skikkelig svigerfamilie. Pluss respekt. Å være enslig studentjente eller sutrende, ungkar som ikke tåler et bonusbarn engang, er en lek i forhold. Her i familien går vi for kvalitetsdamer.

Anonymkode: c7361...db9

🤮🤮

Mamma til cuckold gutter ville det blitt 

Gjest someone_here
Skrevet
tirben skrev (På 12.6.2021 den 22.01):

Jeg var alene med to barn, 4 og 10 år, da jeg traff mannen min. Siden han ville ha meg,  måtte han godta barna mine. Vi var en pakke. Har fungert bra. Har vært sammen i 20 år nå, og han ser på dem som sine barn. 

Har han egne barn?

Skrevet
someone_here skrev (3 minutter siden):

Har han egne barn?

Ja, eldre enn mine. Men de bor i er annet land, så han er nærmere mine. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en dame med 2 barn ca. 70% av tiden. Det førte til at all spontanitet forsvant, den spontaniteten man gjerne vil ha i starten av et forhold. Kunne knapt finne på noe som helst sammen fordi hun måtte være hjemme med barn. Dersom jeg skulle date en kvinne med barn igjen så måtte de være store nok til å være alene hjemme slik at mor kunne være med på ting uten å planlegge i evigheter.

Anonymkode: 93a08...b70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har datet en dame med 2 barn ca. 70% av tiden. Det førte til at all spontanitet forsvant, den spontaniteten man gjerne vil ha i starten av et forhold. Kunne knapt finne på noe som helst sammen fordi hun måtte være hjemme med barn. Dersom jeg skulle date en kvinne med barn igjen så måtte de være store nok til å være alene hjemme slik at mor kunne være med på ting uten å planlegge i evigheter.

Litt som å date en arbeidsnarkoman mann, altså. 

Anonymkode: f6958...5a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt som å date en arbeidsnarkoman mann, altså. 

Anonymkode: f6958...5a0

Ja, det kan du si. Helt sikkert ikke lett det heller.

For min del ble det tungt å aldri kunne ta ting på sparket med henne. Barna styrte hele livet hennes, mer eller mindre. Ja, jeg skjønner at mødre må ta vare på barna sine, men da blir man selv 5 hjul på vogna, vil sjelden oppleve å bli prioritert. Jeg ønsker en kjæreste, ikke ei som kanskje orker å finne på noe når hun har barnefri. Å bare sitte på sofaen og holde hender blir ganske kjedelig etter hvert.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor har jeg skrevet at hun ikke hat informert om det? Hun har det i bioen, og tilogmed bilde av seg selv sammen med barna. Mennene der antagelig på henne som en som er lett å få knulla. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

En venninne av meg har to små barn, men en ikke-tilstedeværende bf. Han er veldig psykisk syk, og kommer ikke til å bli frisk. 

Hun er 25 år og har sikkert vært på rundt 30 tinderdates de siste 2 årene. Hun faller veldig lett for menn, og har blitt betatt av de fleste av dem... de fleste ghoster henne etter daten, og har enda ikke funnet noen som vil på date nummer to med henne. 

Hun er pen og slank, og man kan ikke se at hun har født barn. Dårlig økonomi da.. 

Jeg kan ikke se for meg at hun finner noen før barna er større.. det har vært alt for mange avvisninger nå. 

Jeg ER så glad jeg ikke fikk barn i ung alder 😱 jeg takker meg priset! 

Så at du skriver at hun har informasjon om barna i bio, og da vil jeg tro at det er noe annet som gjør at hun blir avvist. Alternativt kan det være en kombinasjon av flere ting som får varselslampene til å lyse hos mennene?

Hun er ung med to små barn og har dårlig økonomi, ikke en ideel kombinasjon når menn i hennes alder ser etter partner for å si det sånn.

Anonymkode: 7c1da...814

• Liker 1
Gjest Margo
Skrevet
draug 75 skrev (21 timer siden):

JEg lurer litt på om de kvinnene som sitter her og skriver at "selvfølgelig vil de ikke det, de vil jo ikke forplikte seg, de er bare ute etter sex lek og moro og vil ikke ha ansvar" tenker over at det gjerne er en slik "fest og moro" mann man har fått ungen med, mens en sjøl var på uforpliktende fest og moro- kjøret.

Hva kommer det av at man føler seg berettiget til en ansvarlig og ordentlig fyr når man har det barnet med kreti, eller flere barn med kreti og pleti. Man kunne ikke fått barn med den ordentlige og ansvarlige? 

ELler er man kanskje ikke så ordentlig og ansvarlig sjøl? Man trenger et slags støttehjul?

Du glemmer at verden består av nyanser ;) 

Det er flere av oss som valgte den «ordentlige og ansvarlige» - som til slutt måtte rømme for livet fra den «ordentlige og ansvarlige»..For den «ordentlige og ansvarlige» er ikke alltid så veldig ordentlig og ansvarlig allikevel, når man kommer noen år ut i forholdet. Men hey, i følge flere av mennene her i tråden, burde jeg bare holdt fortet, og tålt det faktum at jeg ble slått gul og blå (for ikke å snakke om den psykiske mishandlingen en psykopat klarer å gjennomføre) - slik at jeg ikke ble en annenrangs partner i et fremtidig forhold. 

Heldigvis er ikke mennene i denne tråden representative for den virkelige verden. Jeg og barnet mitt kom trygt i havn til slutt. Hos en som ikke bare er mann i navnet. 

Skrevet (endret)
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg må bare spytte inn at egen erfaring er at det er veldig vanskelig å date når du har små barn i starten/midten av 20-årene. De fleste er singel og barnløse så man skal like noen veldig godt for å tåle de begrensingene som det medfører, men når man beveger seg inn i 30-årene så bryr de fleste seg ikke😁 Gjerne fordi at da er det er mange som har barn.. 

Endret av Blått
AnonymBruker
Skrevet
Realverdien skrev (På 10.6.2021 den 22.31):

Sorry, men er såpass gammel at man faktisk spør hva som er galt med en mann som vil påta seg å oppdra andre sine barn. Virker som om alenemødrekulten her på forumet feirer disse mennene som om det er noe 'rett' med dem. Det er det faktisk ikke.🤫

Merker meg også det totale fraværet av positive fortellinger om egne opplevelser som stedatter med stefar. 🤫

En dame med barn på slep er sekunda vare. Klart man kan forelske seg, men det er på tross av, og ikke på grunn av.😶

Og la oss være ærlig. En åtter uten barn, er noen trappetrinn over en åtter med barn på slep. En ny mann vil aldri bli din førsteprioritet. Det er barnet ditt som er det. Og slik skal det være. Du og jeg vet begge to at en mann som godtar å være andre og tredjevalg enten ikke har selvbildet eller valgmulighetene sine i orden.😐

Men klart. Personligheter finner hverandre. Lykke til. 

Tror du at du blir første pri etter at man får barn sammen eller kan det tenkes at barn da alltid blir første pri? Hva er dette enorme behovet for å være første pri? Er du en svært usikker engstelig mann?

Anonymkode: d5439...c34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (1 time siden):

Du glemmer at verden består av nyanser ;) 

Det er flere av oss som valgte den «ordentlige og ansvarlige» - som til slutt måtte rømme for livet fra den «ordentlige og ansvarlige»..For den «ordentlige og ansvarlige» er ikke alltid så veldig ordentlig og ansvarlig allikevel, når man kommer noen år ut i forholdet. Men hey, i følge flere av mennene her i tråden, burde jeg bare holdt fortet, og tålt det faktum at jeg ble slått gul og blå (for ikke å snakke om den psykiske mishandlingen en psykopat klarer å gjennomføre) - slik at jeg ikke ble en annenrangs partner i et fremtidig forhold. 

Heldigvis er ikke mennene i denne tråden representative for den virkelige verden. Jeg og barnet mitt kom trygt i havn til slutt. Hos en som ikke bare er mann i navnet. 

Bra du kom deg ut av det forholdet! Ingen, hverken kvinner eller menn, fortjener å leve livet med fysisk eller psykisk overgrep fra en grusom partner.

Gjest Margo
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Bra du kom deg ut av det forholdet! Ingen, hverken kvinner eller menn, fortjener å leve livet med fysisk eller psykisk overgrep fra en grusom partner.

Ja, jeg mener jo at det er det eneste riktige. Men det er trist å lese at mange mener man da blir annenrangs. 

AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (2 timer siden):

Ja, jeg mener jo at det er det eneste riktige. Men det er trist å lese at mange mener man da blir annenrangs. 

Man blir ikke annenrangs av å stå opp for seg selv og ta vare på seg selv, det viser heller at du har en god selvfølelse og er trygg i deg selv. Det er jo noe av det mest tiltrekkende som finnes, så lenge man ikke fremstår som arrogant og nedlatende.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...