Gå til innhold

Mannen min har vsldlgh5 høyt blodtrykk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har fått med 24 tkmees5 blodtrykk måler. Han har fått bekreftet veldig høyt blodtrykk. Fått resept på medisiner nå. Han er 37.

Jeg er veldig bekymret for at han skal få hjerteinfarkt eller slag. Eller at han ikke kan jobbe fordi man naturligvis blir stresset på en jobb. 

Anonymkode: 9d3a3...06a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ingen som har sluttet å jobbe på grunn av høyt blodtrykk, men han må jo stresse ned.

Nå har han jo fått medisiner og så med medisiner, sunt kosthold, aktivitet og slutte å stresse så går det nok bra.

Mange som går i flere år med høyt blodtrykk uten at de vet det.

Anonymkode: d1185...1e2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg kjenner ingen som har sluttet å jobbe på grunn av høyt blodtrykk, men han må jo stresse ned.

Nå har han jo fått medisiner og så med medisiner, sunt kosthold, aktivitet og slutte å stresse så går det nok bra.

Mange som går i flere år med høyt blodtrykk uten at de vet det.

Men han kan jo ikke si på jobben at han ikke kan stå i stressende situasjoner? Vi har også barn og det er stressende. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men han kan jo ikke si på jobben at han ikke kan stå i stressende situasjoner? Vi har også barn og det er stressende. 

Stress kan håndteres. Det er jo det han må om han ikke tåler stress, da må han finne en måte å håndtere det på. Ingen som kan leve et liv uten noe som helst stress. Når får han jo medisiner som demper blodtrykket, de gjør jo jobben.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Alle" har høyt blodtrykk, dette er virkelig ikke noe å stresse med. 

Anonymkode: 2bdb3...531

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det kan jo være farlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Her er det nok nødvendig med en livsstilsendring.  Få gode rutiner i jobb og privatliv, spise regelmessig og sunnere enn før, trene mer, sove og hvile mer. Det skal mer til enn å bare jobbe mindre.

Anonymkode: 8262f...e21

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han har vel også fått tips fra legen om livstilendringer som kan bidra i tillegg til medisiner. 

Jeg skjønner det er et sjokk akkurat nå og både du og han er litt skremt.   Bruk det til å gjøre noen endringer, ikke så store endringer som skal til. 

Anonymkode: df481...ec2

Gjest Laffatus
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mannen min har fått med 24 tkmees5 blodtrykk måler. Han har fått bekreftet veldig høyt blodtrykk. Fått resept på medisiner nå. Han er 37.

Jeg er veldig bekymret for at han skal få hjerteinfarkt eller slag. Eller at han ikke kan jobbe fordi man naturligvis blir stresset på en jobb. 

Det beste er og høre på legen  og ha et rolig liv 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han  får nok ikke slag så fort men klart han må stresse mindre dette er ikke noe og spøke med . Er han ikke litt ung og få høyt blodtrykk.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor høyt er blodtrykket da?

Anonymkode: 28400...f6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det kan jo være farlig. 

Alt er farlig her i livet. Ubehandlet høyt blodtrykk kan være farlig, men de mann får jo behandling. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han bør finne ut hvorfor han har høyt blodtrykk. Er han overvektig? Stillesittende hverdag og stresset? Dette er tre typiske årsaker til høyt blodtrykk. Alle tre kan der gjøres noe med. 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nei, ‘alle’ har ikke det. 

Anonymkode: 8dabe...af1

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Man kan få høyt blodtrykk selv om man lever sunt, og det finnes gode medisiner for å få det ned og holde det i sjakk.

Skrevet

Høyt blodtrykk kan komme sammen med utvikling av fedme, høyt ldl-kolestereol  og diabetes 2. Ugunstig kombinasjon, Diabetes kan tære på blodårene og ldl-kolestrol kan lage avleiringer i blodårene. Det kombinert med høyt blodtrykk er usunt.   Dersom det er flere slike faktorer inne i bildet er det ekstra viktig å justere dette med kosthold og trening. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk høyt blodtrykk i en alder av 25. Så høyt at jeg måtte sykemeldes lenge, til blodtrykket blei "godkjent" til å jobbe igjen. Fikk jo blodtrykkstabletter, men måtte prøve litt forskjellig til legen fant noe som fungerte. 

Vil tro legen hadde sykemeldt mannen din om blodtrykket var farlig høyt/farlig til å jobbe. 

Anonymkode: 18be8...75e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han bør finne ut hvorfor han har høyt blodtrykk. Er han overvektig? Stillesittende hverdag og stresset? Dette er tre typiske årsaker til høyt blodtrykk. Alle tre kan der gjøres noe med. 

Nei, ‘alle’ har ikke det. 

Anonymkode: 8dabe...af1

Veldig mange har det. Kjenner skremmende mange med høyt blodtrykk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Her er det nok nødvendig med en livsstilsendring.  Få gode rutiner i jobb og privatliv, spise regelmessig og sunnere enn før, trene mer, sove og hvile mer. Det skal mer til enn å bare jobbe mindre.

Anonymkode: 8262f...e21

Jeg sa jo ikke at han skulle jobbe mindre.

AnonymBruker
Skrevet
I Grosny skrev (26 minutter siden):

Høyt blodtrykk kan komme sammen med utvikling av fedme, høyt ldl-kolestereol  og diabetes 2. Ugunstig kombinasjon, Diabetes kan tære på blodårene og ldl-kolestrol kan lage avleiringer i blodårene. Det kombinert med høyt blodtrykk er usunt.   Dersom det er flere slike faktorer inne i bildet er det ekstra viktig å justere dette med kosthold og trening. 

Det er ikke slike faktorer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Laffatus skrev (1 time siden):

Det beste er og høre på legen  og ha et rolig liv 

Han  får nok ikke slag så fort men klart han må stresse mindre dette er ikke noe og spøke med . Er han ikke litt ung og få høyt blodtrykk.

Et rolig liv?? Det går ikke med to små barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er blodtrykket hans? Mange leger reager på si 135/85 selv om det ikke er noe kritisk med dette kontra feks 180/100

Anonymkode: 18311...57b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...